از درمان اعتیاد به هدایت Inuit گرفته تا مرکز عدالت و رهبری: فینالیست ها جایزه 1 میلیون دلاری را نشان دادند

دارلین نوقینگاق امیدوار است که یک برنامه موسیقی روزانه بعد از مدرسه برای جوانان مستقر در Iqaluit برگزار کند و اکنون او کمی به این رویا نزدیک شده است.

پروژه ای که Nuqingaq به کار کمک می کند در میان برگزیدگان نهایی جایزه 1 میلیون دلاری Arctic Inspiration (AIP) است. بر اساس یک خبر منتشر شده از AIP ، هدف وی از پروژه با کمک Naiome Eegeesiak ، استخدام و مربیگری جوانان اینویت به عنوان مربیان موسیقی و راهنمایی نوازندگان جوان اینویت برای تبدیل شدن به رهبران موسیقی جامعه است.

این پروژه همچنین قصد دارد توسعه حرفه ای را برای مربیان و دانش آموزان دوره متوسطه نوناووت فراهم کند تا موسیقی سنتی Inuktut را در برنامه های خود بگنجاند.

بر اساس یک اخبار منتشر شده در روز جمعه ، AIP هر ساله به تیم های شمال اعطا می کند که در پروژه های “نوآورانه” در زمینه های آموزش ، مسکن پایدار ، بهداشت ، هنرهای نمایشی ، دانش سنتی ، زبان و علوم کار می کنند.

یک جایزه به ارزش 1 میلیون دلار به همراه چهار جایزه حداکثر 500000 دلار و حداکثر هفت جایزه جوانان تا 100000 دلار وجود دارد.

برای Nuqingaq ، رئیس انجمن موسیقی Iqaluit و بنیانگذار Iqaluit Fiddle Club ، این فرصتی برای اضافه کردن فرصت های موسیقی مرتبط با فرهنگ بیشتر برای جوانان در سراسر Nunavut خواهد بود.

وی گفت ، این برنامه ها می تواند شامل رقص طبل اینوئیت باشد که به کودکان احساس ضرب و شتم و ریتم در بدن آنها را می دهد. آواز گلو – “ساز طبیعی” بدن – و آوازهای سنتی اینویت برای کودکان نیز شامل می شود.

وی با بیان اینکه “داشتن یک برنامه آموزش موسیقی مبتنی بر نوناووت” بسیار عالی دیده است ، من قدرت آموزش موسیقی را برای تقویت برنامه های سوادآموزی از نزدیک دیده ام.

نوازندگان کمانچه نوجوان بر روی تاندرا بازی می کنند تا در ماه جولای کارت تشکرآمیز به اهدا کنندگان بدهند. (ارائه شده توسط Darlene Nuqingaq)

نوقینگ گفت: “همانطور که بارها و بارها در تاریخ 25 ساله انجمن موسیقی Iqaluit دیده ایم … موسیقی باعث ایجاد انعطاف پذیری می شود و امید را ایجاد می کند”.

وی گفت: “موسیقی این قدرت را دارد که شما را از حالت غمگین به احساس خوشبختی برساند.” “من فکر می کنم ، به خصوص در این اوقات نامشخص COVID[-19] ما به نمادهای امید نیاز داریم. “

“غازها” در مورد بالقوه

انجمن زنان بومی لیارد نیز از طریق برنامه شمال مرکز عدالت ، کرامت و رهبری برای دریافت جایزه 1 میلیون دلاری در نظر گرفته شده است.

آن ماژ رایدر ، مدیر اجرایی جامعه ، توضیح داد: این پیشنهاد برای یک مرکز مجازی است که مبتنی بر دانش بومی برای کسانی است که از خشونت در یوکان آسیب دیده اند ، به ویژه زنان و دختران بومی.

رایدر گفت: “این بسیار هیجان انگیز بود ، مانند” وای خدای من “، همین چیزی است که می توانم بگویم. “این بسیار هیجان انگیز است ، درباره کار ، پتانسیل ، من پتانسیل زیادی برای این پروژه می بینم. من درباره پتانسیل غازهای غاز می گیرم.”

از چپ به راست: مری چارلی ، ماری میج ، دوروتی اسمیت و آن مژ ریدر. Raider گفت که او در مورد پتانسیل یک برنامه ضد خشونت مجازی که برای جایزه 1 میلیون دلاری الهام از قطب شمال در نظر گرفته شده است ، “غازهای غاز” دارد. (ارسال شده توسط آن ماژ رایدر)

Raider توضیح داد ، این پروژه از COVID-19 بیرون آمد و دشواری محدودیت های موجود برای برگزاری کارگاه های سنتی حضوری است.

وی با اشاره به میزان بالای خشونت در شمال و قول یک رویکرد جامع برای مقابله با این خشونت ، گفت: “تنها راه دستیابی به افراد در حال حاضر آموزش آنلاین است و این آموزش بسیار مهم است.”

در اینجا لیستی کامل از نامزدهای نهایی وجود دارد

AIP توسط خیریه AIP خیریه به رهبری شمال متعلق و اداره می شود. طبق گفته این سازمان توسط سازمان های بومی ، دولت ها ، صنعت ، خیرخواهی و “بسیاری از شرکای دیگر از شمال و جنوب” پشتیبانی می شود. پشتیبانی مدیریت آن توسط بنیاد Rideau Hall ارائه شده است.

نامزدهای نهایی 1 میلیون دلار عبارتند از:

  • ایلاگییتیگوت آنژیانگیجاقاتیگیینیرق ایلورقوسیووتتیگوت. سرپرست تیم جسیکا توما ، هماهنگ کننده بخش ارزشها و روشهای اینویت ، مرکز بازیابی منطقه ای Isuarsivik در کوججوآک ، کوی است.
  • “Imaa، like this”: کودکان و جوانان خود را از طریق موسیقی ابراز می کنند. سرپرست تیم نایوم Egegeesiak و Darlene Nuqingaq هستند. این پروژه در نوناووت مستقر است.
  • مرکز شمالی عدالت ، کرامت و رهبری. این تیم توسط آن ماژ رایدر ، مدیر اجرایی انجمن زنان بومی لیارد در یوکان هدایت می شود.

500000 دلار فینالیست:

  • Dene Ahthít’e: بازسازی اقتصاد بومی در دهچو. رهبران تیم ها Herb Norwegian ، رئیس هیئت مدیره Edéhzhíe در سرزمین های شمال غربی هستند. Niqihaqut ، به رهبری جیمی Oleekatalik ، مدیر Spence Bay Hunters and Trappers Organization. این پروژه در نوناووت مستقر است.
  • Tusaajuit ، به رهبری Tunu Napartuk ، مدیر خدمات تکمیلی و دلسوزانه ، Kativik Ilisarniliriniq ، و دامنه پروژه آن در Nunavik است.
  • اولین مرکز حاکمیت غذایی بومی Na-cho Nyak Dun. سرپرست تیم سانی گری ، مالک و مدیر عامل شرکت North Star Agriculture در یوکان است.
  • آموزش جوانان در زمینه به اشتراک گذاری دانش اخلاقی و تولید مشترک برای پیشبرد حفاظت و نگهداری به رهبری شمال ، بومی. سرپرست تیم نورما کاسی ، مدیر تحقیق در شبکه کوهستانی کانادا است. دامنه پروژه در یوکان ، NWT و نوناتسیاووت است.

نامزدهای نهایی 100000 دلار عبارتند از:

  • Artspace ، به رهبری Cat McGurk ، رئیس Makerspace Yellowknife.
  • مجموعه جوانان قطب شمال به رهبری آلیسا کارپنتر ، بنیانگذار و مدیر پروژه. محدوده پروژه در منطقه حل و فصل NWT Inuvialuit است.

در این بخش سه کمیته انتخاب منطقه برای یوکان ، NWT و Inuit Nunangat (سرزمین اینویت ها در کانادا) تشکیل خواهد شد که از شمالی ها تشکیل شده است “نمایندگی بخش ها و جوامع مختلف ، نامزدها را از مناطق خود بررسی و انتخاب می کنند.”

توصیه های این کمیته به کمیته انتخاب ملی AIP می رود ، که برندگان را در نهمین مراسم جوایز سالانه AIP انتخاب می کند و قرار است در فوریه 2021 در سراسر کانادا پخش شود.