با شروع فصل خرچنگ تجاری در بزرگترین منطقه ماهیگیری NS ، میکماک در ساحل بماند

همانطور که فصل ماهیگیری خرچنگ دریایی در یکی از بزرگترین و پردرآمدترین مناطق ماهیگیری در کانادا آغاز می شود ، ماهیگیران میکماو که معمولاً در آب نیستند ، در ساحل باقی می مانند و به دنبال راه هایی برای تأمین هزینه های زندگی خود هستند.

منطقه ماهیگیری LFA 34 در ساحل جنوب غربی نوا اسکوشیا از 17 سپتامبر ، هنگامی که Sipekne’katik First Nation اولین شیلات خرچنگ دریایی را تنظیم میکماو در نوا اسکوشیا راه اندازی کرد و هفته ها مخالفت اغلب خشونت آمیز را ایجاد کرد ، یک نقطه کانونی ملی بوده است. کارگران شیلات تجاری غیر بومی و طرفداران آنها.

اولین ملت معمولاً تحت نه مجوز تجاری مجاز فدرال فعالیت می کند ، اما مایک ساک رئیس Sipekne’katik در ماه نوامبر گفت که این مجوزها در سال 2020 ماهیگیری نخواهند شد ، از ترس “ادامه تلافی جویی ، خشونت ، خسارت دارایی و نژادپرستی اقتصادی سیستماتیک “

شیلات خودتنظیمی Sipekne’katik که به منظور اندازه گیری دامنه و تأثیر آن بر شیلات موجود در چند مرحله آغاز به کار کرد ، طبق گفته مقامات گروه در طی هفته های آینده پایان می یابد و تا 17 دسامبر به طور کامل متوقف می شود.

کمبود درآمد “ضربه سختی خواهد خورد”

ماهیگیر Mi’kmaw ، آروین ناك وود ، از Sipekne’katik ، به مدت دو سال تحت مجوزهای تجاری گروه تنظیم شده توسط فدرال و از سپتامبر تحت مجوزهای تنظیم شده توسط Mi’kmaw ، ماهی خرچنگ ماهیگیری شده است. وی گفت: نداشتن درآمد حاصل از فصل تجاری می تواند زمستان و بهار سختی را برای خانواده اش رقم بزند.

وی گفت: “قطعاً این ضربه سختی به من وارد خواهد کرد.”

“من نمی گیرم [employment insurance aid] برای ماه های بهار و تابستان. من پول واقعی را از ماهیگیری تجاری دریافت نمی کنم. بنابراین ، من اصولاً فقط منتظر سال آینده نشسته ام. ”

ماهیگیر Sipekne’katik آروین ناک وود می گوید که او معمولاً در فصل تجاری ماهیگیری می کرده است. (Nic Meloney / CBC)

ناک وود ، نامزدش و چهار فرزند زیر 9 سال در Sipekne’katik زندگی می کنند. نامزد وی درآمد مداومی دارد که به خانواده این امکان را می دهد که زندگی خود را تأمین کنند اما آنها به دنبال راهی برای تأمین درآمد از دست رفته او بوده اند.

ناك وود با پیش بینی ضرر ، گفت كه هدیه های كریسمس را برای بچه هایش در ماه نوامبر خریداری كرده بود.

وی گفت: “از بچه های من مراقبت می شود ، بنابراین به هر حال از این موضوع خوشحالم.”

ناك وود گفت: با دانستن پیشرفت و توجهی كه میكماك از ماه سپتامبر با تأیید حق پیمان ماهیگیری و امرار معاش خود به دست آورده است ، پرداخت خسارت مالی در این فصل آسان تر است.

همچنین ، وی گفت ، این پول ارزش خطرات احتمالی ایمنی را برای صیادان میکماو ندارد.

“امیدوارم سال آینده بتوانیم کارهای تجاری انجام دهیم [fishing] و مشکلی پیش نخواهد آمد ، اما من واقعاً نمی دانم سال آینده چگونه بازی خواهد کرد. “

ماهیگیری اکنون یک کار بزرگ و دلهره آور است

اگرچه گروه نگرانی های ایمنی را برای نشستن خود در فصل تجاری 2020 عنوان کرده است ، اما این تنها دلیل نیست که اخیراً ماهیگیران Mi’kmaw در ساحل اقامت دارند.

صیاد Sipekne’katik جیسون مار ، که چند روز قبل از سوختن آن در یک پوند خرچنگ دریایی در غرب پوبنیکو ، NS ، توسط یک توده ماهیگیر تجاری گرفتار شد ، گفت که ماهیگیری او تمام شده است اما دیگر قادر به جایگزینی نیست ماهیگیران مخالف یا وزارت شیلات و اقیانوس ها (DFO) دنده ها را نابود یا بردند.

” [commercial] ماهیگیران قرار است به ماهیگیری بروند ، آنها مانند هر سال دیگر خرچنگ دریایی میلیون دلاری خود را صید می کنند. “

“Geez ، ای کاش توانایی آن را داشتم … اما این یک کار بسیار بزرگ و دلهره آور است که باید در نظر گرفت.”

مار گفت با توجه به اینکه مکرراً او و سایر میکماق برای تهیه تله خرچنگ ، ​​کاربری و ماهیگیری ، تله خرچنگ های جدید ، دست دوم و اهدایی نیاز داشته اند ، حتی قادر به محاسبه ارزش دنده ای که از ماه سپتامبر از دست داده است نیست. مار بدون اینکه بتواند با فروش این صید هزینه های خود را جبران کند ، گفت که او با هزینه های ماهیگیری لاغر شده است.

وی گفت: “این یک چیز مداوم است.”

“شما 10 تله بیرون می کنید ، آنها 10 تله می گیرند. شما 10 تله می گذارید ، آنها 10 تله می گیرند.”

صیاد Sipekne’katik ، جیسون مار می گوید که به دلیل مقدار وسایل ماهیگیری که در دو ماه گذشته از بین رفته یا از بین رفته ، قادر به ادامه ماهیگیری خرچنگ دریایی در فصل تجارت در LFA 34 نیست. (Nic Meloney / CBC)

مار معتقد است که وی اخیراً توسط DFO تله های تنظیم شده توسط میکماو کشف و ضبط شده است ، هرچند وی گفت آنها برای تأیید این موضوع با او تماس نگرفته اند. مار بیش از دو دهه که در منطقه ماهیگیری خرچنگ دریایی می کرد ، گفت که الگوی بدرفتاری با صیادان میکماو توسط DFO ، ماهیگیران غیربومی و ارائه دهندگان خدمات ماهیگیری را می بیند.

“پوشیدن [the Mi’kmaq] پایین. این یک تاکتیک بسیار قدیمی است. “

“این کاری است که آنها انجام می دهند. آنها من را خسته کرده اند ، و من یکی از افراد باهوش هستم.”

مار گفت که از اینکه علیرغم فشار مجدد برای تأیید صحیح معاهده ملت خود و پتانسیل برای ایجاد تغییر چشمگیر ، ناامید شده است ، ماهیگیران میکماو هنوز در تلاشند تا در نتیجه مخالفت ها زندگی خود را تأمین کنند.

“من نمی توانم به جای آن صحبت کنم [other Mi’kmaw fishers]، اما امسال بیشترین تله خرچنگی است که تاکنون ماهیگیری کرده ام. من هرگز در یک زمان بیشتر از 50 ماهیگیری نکرده ام. این برای ما یک معامله بزرگ است. “

برای درک بهتر آنچه از زمان صدور رای دادگاه عالی در پرونده ماهیگیر میکماو دونالد مارشال جونیور ، تغییر کرده و تغییر نکرده است ، سی بی سی بومی دو دهه پوشش حقوق ماهیگیری میکماو را بررسی کرد. 9:40

“ما قطعاً دردسر نمی خواهیم”

برخی معتقدند که در حال حاضر ارزش خطر را ندارد که میقماق برای درآمد ناچیز ماهی با کشتی های معمولی خود را ماهی بگیرد.

بقیه LFA 34 به صدها کیلومتر در اطراف قسمت جنوب غربی نوا اسکوشیا می رسد. کاپیتان قایق میکماو ، جری آگوستین از Sipekne’katik ، گفت: اندازه ناوگان میکماو در مقایسه با شیلات تجاری غیر بومی بسیار ناچیز است ، جدا کردن برخی از ماهیگیران راحت نیست. وی گفت كه میكماك ها دائماً مراقب همدیگر هستند و این برای موفقیت آنها ضروری است.

“هنگامی که در حال معیشت متوسط ​​هستیم ، فقط اینجا هستیم [St. Mary’s] خلیج ، “او گفت.

“اگر کسی به دردسر افتاد ، پریدن روی دیگری زیاد نیست [Mi’kmaw] قایق … اما ما فکر نمی کنیم که اگر ما در آنجا خراب شویم فرد دیگری به ما کمک خواهد کرد. این یک عامل بزرگ است. هیچ کس نمی خواهد آسیب ببیند. ”

جری آگوستین ، مشاور و ماهیگیر Sipekne’katik. (Nic Meloney / CBC)

آگوستین گفت که اخیراً نسبت به ماهیگیران مجوز معیشت متوسط ​​خود در خلیج سنت ماری صید کرده است. او گفت که این یک مزیت از نزدیک شدن فصل تجاری بوده است.

آگوستین گفت: “ما قطعاً دردسر نمی خواهیم.”

“ما فقط می خواهیم که نگران کریسمس هم نباشیم. من مطمئن هستم که هر ماهیگیر تجاری دیگری همین است [saying]؛ آنها می خواهند از کریسمس مراقبت کنند. خوب ، بسیاری از بچه های ما نیز می خواهند از کریسمس مراقبت کنند. “