تحقیقات ماهی قزل آلا باعث بازگشت کارلتون گراد به ریشه های خود می شود

آندره رید مانند ماهی قزل آلا سوکی که تحصیل می کند ، به مکانی که همه چیز شروع کرده است – در مورد او ، به سرزمین اجدادی خود ، جایی که دانشگاه اخیر دانشگاه کارلتون در حال اتصال دوباره با ریشه های بومی خود است ، بازگشت.

رید اخیراً دکترای خود را در زمینه زیست شناسی به پایان رسانده است و در حال تحقیق در مورد روش های کاهش استرس و آسیب دیدگی ماهی سالمون هنگام شنا به محل تخم ریزی است.

برای این کار ، او دانش حوزه انتخاب شیلات خود را با دانش بومی ، مصاحبه با بزرگان و نگهبانان دانش در 18 سرزمین اول سازمان ملل در ساحل غربی ، ترکیب می کند.

رید عضوی از ملت Nisga’a در سواحل انگلیس کلمبیا است ، اما در جزیره پرنس ادوارد بزرگ شد.

“[P.E.I. is] تا آنجا که می توانید از این کشور در کانادا دریافت کنید. اما من روی آب بزرگ شدم و با ماهی احاطه شده ام … ماهی و آب در مرکز زندگی من بودند ، “او به رادیو CBC گفت صبح اتاوا در روز دوشنبه.

رید در بستر رودخانه نزدیک Ging nearolx ، دهکده Nisga’a در بریتیش کلمبیا مطالعه می کند. (Mikayla Wujec)

ارتباط دوباره با فرهنگ او

اکنون ، علاقه او به ماهی آزاد و زیست شناسی باعث شده است که رید به سرزمینی برگردد که قبل از اینکه مادربزرگش را به یک مدرسه مسکونی برده و پدرش را در قلاب دهه شصت بلعیدند ، او را به خانه صدا زد.

رید با ماهیگیران در آفریقای شرقی و اقیانوس آرام جنوبی کار می کرد و فهمید که چقدر می تواند از جامعه خودش یاد بگیرد.

وی گفت: “من شروع به تغییر موقعیت این مکان به عنوان راهی برای ارتباط با این قسمت از فرهنگ خود کردم که رشد نکردم.” “و [as] راهی برای آوردن علم به این زمینه که من قبلاً کار نکرده ام. “

رید ، که او را در هاوایی دیده است ، یکی از اعضای Nisga’a Nation در ساحل غربی کانادا است ، اما در جزیره پرنس ادوارد بزرگ شد. (عکس گرفته شده توسط Mikayla Wujec)

موجودات واقعاً باورنکردنی

ذخایر ماهی قزل آلا در ساحل غربی سالهاست که در حال کاهش است و ماهی های سالمون در معرض خطر خاصی قرار دارند.

او این ماهی را “موجودات واقعاً باورنکردنی” می نامد که گاهی اوقات هزاران کیلومتر مهاجرت می کنند تا به مناطق تخمریزی خود بازگردند.

صبح اتاوا9:50چگونه یک درجه کارلتون دانش و علم غیرتمندانه را در حفاظت از شیلات ترکیب می کند

آندره رید برای پایان نامه خود در مورد شیلات ماهی قزل آلا با بزرگان و حافظان دانش در 18 سرزمین اولین ملل در ساحل غربی مصاحبه کرد. این همچنین فرصتی برای او بود که بتواند با ریشه های خود در Nisga’a ارتباط برقرار کند. 9:50

وی گفت: “آنها دقیقاً به محل تولد خود بازمی گردند و این کار را با استفاده از بینی انجام می دهند.”

رید گفت هنگامی که او به ملت نیسگا بازگشت ، جامعه بازگشت به خانه اش را جشن گرفت ، درست همانطور که هنگام بازگشت پدرش قبل از او جشن گرفتند.

وی گفت مصاحبه با بزرگان در مورد تغییرات جمعیت ماهی های قزل آلا به روش های مختلف “روشن” است.

“این ترکیب آموختن این بینش ها از افرادی بود که در این زندگی ها زندگی می کردند ، مشخص شده توسط ماهی … اما همچنین کسانی که چیزهای زیادی در مورد فرهنگ Nisga’a ، و حتی میراث و خانواده خودم می دانستند.”