تست سرعت و شتاب تویوتا GR یاریس جدید

همچنین مشابهتهای زیادی بین طراحی، مشخصات فنی و پلتفرم این خودرو با ولکس سی۳۰ دیده میشود. این اتومبیل از نظر فنی با توجه به امتیازات حاصله، رتبه آخر را به خود اختصاص داد. ولی به هر حال، ما معیار امتیاز را به نظر شرکت کنندگان واگذار کردیم و به همین علت در آزمون مقایسه ای، در بخش کیفیت ساخت و قطعات داخلی امتیاز 3.37، در بخش زیبایی طراحی داخلی امتیاز 3.39، در بخش راحتی امتیاز 2.39، در بخش جاداری امتیاز 2.84، در بخش تجهیزات امتیاز 3.84، در بخش زیبایی طراحی خارجی امتیاز 3.03، در بخش کیفیت رنگ امتیاز 3.28 و در بخش کیفیت قطعات خارجی امتیاز 3.84 از 5 را به دست آورد. پدال/ تویوتا یاریس هاچبک را از هر جنبهای که بنگریم خودروی شایستهای است چه به لحاظ زیبایی و چه به لحاظ کارکرد؛ اما آنچه این خودرو را از دیگر همتایانش، متمایز میسازد بهای بسیار بالای آن است.

موتور کوچک و البته هیبریدی تویوتا یاریس تنها 75 گرم در هر کیلومتر را تولید می کند که رقم بسیار کمی برای تولید آلایندگی است و مصرف سوخت این خودرو نیز در بدترین حالت 3.3 لیتر در جاده است که رقم قابل توجهی است. انتشار آلاینده های کربن دی اکسید در نسخه محور جلو به کمتر از 120 گرم در هر کیلومتر می رسد که این رقم بری نسخه AWD، با اندکی افزایش، 135 گرم در هر کیلومتر اعلام شده است. مدل L ( پایه ) ، مدل LE و در آخر مدل SE از جمله مدل های این ماشین است . مدل هیبریدی یاریس در حدود ۲۰ کیلوگرم سبک تر از نسل قبلی است. با توجه به اندازه گیری WLTP ، 3,8 لیتر باید با سبک رانندگی معمولی امکان پذیر باشد ، که در عمل در ترافیک شهر نیز کاربرد دارد. چنین تغییراتی کابین را جادارتر کرده و با نصب صندلیها در سطحی پایینتر فضای سر بیشتری را برای سرنشینان فراهم میکند.

همچنین بدنهٔ یاریس کراس هم اصلاح شده و حالا کمی عریضتر شده که این هم فضای بیشتری برای سرنشینان فراهم میکند. این شرکت ژاپنی به دنبال تولید سالانه 150 هزار تویوتا یاریس کراس در کارخانه والنسین خود در فرانسه است. شرکت ژاپنی تویوتا به صورت رسمی از چهارمین نسل هاچ بک کوچک خود پرده برداشت. راندمان حرارتی موتور بنزینی این خودروی ژاپنی برابر با 40 درصد بوده و راننده می تواند قدرت تولیدی را تنها به چرخ های جلو منتقل کند. مانیتور های فابریک اندروید و ویندوز وینکا در مدل های مختلف (s170 – s300) روانه بازار می گردد. تویوتا میگوید که برنامهاش تولید ۱۵۰ هزار دستگاه در سال است و میخواهد در نهایت هشت درصد بازار را در اختیار بگیرد. سال گذشته همین موقع ، هیوندای آی 20 شماره یک جدول پرفروش ترین ماشین های این بخش بود ، اما هم اکنون ، در جایگاه سوم ، بعد از مزدا 2 و تویوتا یاریس قرار دارد . همچنین در رده های بعدی نیز به ترتیب در اختیار سیتروئن C ۴ با ۱۴۳ امتیاز، لندروور دیفندر با ۱۶۴ امتیاز، اشکودا اوکتاویا با ۱۹۹ امتیاز و فولکس واگن ID ۳ با ۲۲۴ امتیاز قرار داشت.

از مهم ترین ویژگی های این پلت فرم طبق اعلام تویوتا می توان به مرکز ثقل پایین تر، فاصله عرضی بیشتر بین چرخ ها و تعلیق یک پارچه عقب و یا مولتی لینک با ضریب فنر نرم تر اشاره کرد که کیفیت و هندلینگ سواری را بهبود می بخشد. از همین روی خرید این مدل و نصب پخش تصویری یاریس میتواند شما را با تکنولوژی روز دیجیتالی همراه کند که قابلیت های بیشماری را جهت سهولت هرچه بیشتر رانندگی در اختیارتان میگذارد. خودرو کوچک ساده و معمولی سابق اکنون به لطف تغییر طراحی برای خودش به یک خودرو با ظاهری چالاک تبدیل شده است. مجموع قدرت تولیدی موتور بنزینی و برقی این خودرو به 116 اسب بخار میرسد که چندان زیاد نیست، اما برای یک کراساوور شهری کوچک قابل قبول به نظر میرسد. تویوتایاریس یکی از خودروهای کوچک شهری و کم مصرف تویوتا می باشد که در ایران هم در سه نسل وارد شد . پیشرانه جدید ۱.۵ لیتری سه سیلندر بنزینی قدرت بخش نسل جدید یاریس خواهد بود که ۱۱۸ اسببخار قدرت و ۱۴۵ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. استفاده از آلومینیوم برای درها و کاپوت، سه در بودن این خودرو و استفاده از فیبر کربن پلیمری برای سقف، نمونه ای از این تمهیدات است که موجب شده وزن آن کلا ۱۲۸۰ کیلوگرم باشد.