رئیس می گوید: پروتکل های همه گیر نسکانتاگا به جلوگیری از گسترش COVID-19 کمک کرد

رئیس Neskantaga First Nation روز یکشنبه گفت که پس از آنکه یک پیمانکار برای کمک به تأمین آزمایش مثبت ویروس تأمین آب اولین ملت فرستاد ، برنامه همه گیری جامعه وی برای جلوگیری از شیوع COVID-19 کار کرد.

رئیس کریس مونیاس گفت ، پیمانکار مطابق با پروتکل های همه گیر خود در 10 نوامبر هنگام ورود به جامعه برای COVID-19 آزمایش شد.

وی افزود که او به محض آزمایش مثبت جامعه را ترک کرد.

مونیا گفت ، تمام 51 نفر كه هم اكنون در جامعه زندگی می كنند – كه در اواخر اكتبر پس از ظهور براق شدن روغن در مخزن آن تخلیه شد – متعاقباً برای COVID-19 مورد آزمایش قرار گرفتند و همه آزمایشات منفی بود.

مونیاس در مورد اطلاع از نتیجه مثبت آزمایش گفت: “من ترسیده بودم.” “چه اتفاقی می افتد اگر شما شیوع داشته باشید؟ می دانید ، من واقعاً نگران بودم. اما در عین حال ، گرفتن نتایج ، می دانید پروتکل همه گیری کار می کند ، می دانید؟ ما فقط باید آن را اجرا کنیم ”

نسکانتاگا در اواخر ماه مارس ، در کمتر از دو هفته از آغاز لغو رویدادهای مهم ملی و بین المللی مانند جوایز جونو ، جهت انتشار برنامه ویرایش ویروس ، برنامه همه گیری خود را نهایی کرد.

مونیاس در آن زمان گفت ، این جامعه که بیش از 25 سال تحت مشاوره آب جوش قرار دارد ، یک متخصص در مقابله با بحران ها است.

این طرح خواستار غربالگری افراد وارد شده به اجتماع و استفاده از ساختمانهایی مانند مدرسه و مرکز اجتماع برای منزوی کردن افرادی بود که نمی توانند در نزدیکی دیگران باشند.

مونیاس گفت ، پیمانکاران مجاز به تماس با اعضای جامعه نیستند و از مجاورت محل زندگی یا محل کار خود دور نمی شوند.

اگرچه به نظر می رسد پروتکل ها باعث متوقف شدن انتشار ویروس در مورد پیمانکار شده اند ، وی گفت که آنها هنوز از این تجربه می آموزند.

“ما باید نگاهی به برنامه همه گیری بیندازیم و [put] اقدامات جدیدی در حال انجام است … دسترسی سختگیرانه تر به جامعه ، می دانید؟ “مونیاس گفت:” قبل از بالا رفتن از آنجا آزمایش آنها ، “قرار بود این اتفاق بیفتد ، بنابراین ظاهراً یک مسئله ارتباطی وجود داشت.”

بیش از 200 نفر از ساکنان نسکانتاگا به دلیل تخلیه در خلیج تندر باقی مانده اند و مونیاس گفت که تیم همه گیری وی با التماس از آنها برای نگهداری در گروه خود ، شستن دستها و تمرین فاصله فیزیکی در تلاش است تا آنها را از افزایش پرونده های شهر محافظت کند

وی گفت: “شرایط آنها را به اینجا رسانده است ، می دانید در طی همه گیری ، كه برای آنها حتی خود من بسیار ترسناک است.”

مونیاس گفت ، آخرین تخمین زمان بازگشت اعضای جامعه به خانه 4 دسامبر است و آنها هنگام بازگشت همچنان تحت مشاوره آب جوش هستند.

با این حال ، وی لیستی از خواسته های دولت فدرال را تهیه کرده است که می خواهد قبل از بازگشت آنها عمل شود. این خواسته ها شامل دسترسی به سیستم فیلتراسیون غشایی برای تأمین آب آشامیدنی تمیز اعضای جامعه ، دسترسی به آب روان 24 ساعته شبانه روز ، لوله کشی مجاز ، تعمیرات مورد نیاز خانه ها ، مطالعه امکان سنجی برای جایگزینی سیستم توزیع آب جامعه و کاوشگر پیمانکاران و مشاورانی که برای حل مشکلات تأمین آب اولین ملت – تاکنون ناموفق – استخدام شده اند.

وزیر خدمات بومی مارک میلر روز چهارشنبه اعلام کرد که در حال آماده سازی برای آغاز تحقیقات است.