سبک ویلا در طراحی ویلا چقدر موثر است ؟

سبک ویلا تا حد زیادی تعیین کننده مصالح و عناصری است که قرار است در ساخت ویلا از آن استفاده شود. لذا دانستن سبک مناسب قبل از ساخت، از این جهت حائز اهمیت است که تشخیص و گزیدن المنت های مناسب را برای شما در بر دارد. مثلا نمای آجر یا کفپوش چوب و تراکت، از ویژگی های سبک کلاسیک است.

پیش از این اشاره ای کوچک به سبک کلاسیک داشتیم. در ادامه، می خواهیم این سبک و سبک مدرن را مورد بررسی قرار دهیم.

در طراحی کلاسیک، نکته ای که نهان و هویدا است، نظم موجود سازه در کنار فضایی گرم و آرامش بخش است و خبری از شلوغ کاری های بی مورد نیست. وقار رنگ ها و طراحی متقارن از جمله مواردی است که محبوبیت سبک کلاسیک را به همراه داشته است. بایستی به تناسبات درست هندسه و ریاضی و همچنین مثلث مهم “زیبایی، کارایی و ایستایی” توجه نمود که سبک کلاسیک، برآورد کننده ی این مهم بوده و هست. پرهیز از حجم های پیچیده و درهم آمیخته و استفاده ی وافر از فرم های ساده، همواره در سبک کلاسیک پیشتاز است.

امروزه با پیشرفت صنعت عمران و معماری، شیوه ی مدرن در طراحی ویلا بسیار محبوب است. زیرا علاوه بر زیبایی و لوکس بودن، فضای راحتی را نیز در اختیار صاحبان ویلاها قرار می دهد. البته ساخت ویلا به شیوه کلاسیک نیز هنوز طرفداران خاص خود را با توجه به مقرون به صرفه تر بودن دارد.

می توان گفت که اصول کلی طراحی ویلا نیز به شیوه ی مدرن؛ تقریبا یکی است و فقط در جزییات، طرح ها با هم تفاوت هایی دارند.

قالب طراحی ها در ساخت ویلاهای مدرن برپایه شیوه مینیمالیستی است. یعنی در کنار زیبایی و سادگی، کاربردی نیز باشد. در این مدل از سازه ها، اشکال و طرح های ساده ی هندسی چون مربع، مستطیل و مکعب استفاده می شود تا دید مخاطب دچار تشویش نشده و راحتی و آرامش را به وی القا کند.

در واقع؛ ترویج این شیوه نه تنها در معماری، بلکه در حوزه ی تبلیغات نیز انعکاس قابل توجه و بازخورد مفیدی داشته است. آن چه که در طراحی ویلاهای مدرن مشخص است، این است که به اصطلاح هیچ موردی بدون استفاده نمی ماند. قاعدتا از پیشرفته ترین متدهای روز جهت طراحی در این پروژه ها استفاده می شود تا رضایت مشتری را به حداکثر برساند. برای مثال؛ دیگر خبری از پنجره های کوچک سبک کلاسیک در سبک مدرن نیست و به جای آن پنجره های بزرگ و با بازتاب سراسری به کار برده می شود.

آمریکا و کانادا سرآمد این نوع از طراحی هستند و پنجره ها معمولا یک طرفه هستند. به طور کلی باید گفت که کاربرد هر جزء در وهله ی اول قرار دارد و زیبایی و شیک بودن، اولویت بعدی می باشد.

 

آبنما در طراحی مدرن

بحثی که در مورد آبنماها مطرح بوده و بجا نیز می باشد؛ این است که خانواده هایی که فرزند کوچک دارند، ممکن است داشتن استخرهایی بزرگ و عمیق برایشان دردسر ساز باشد. زیرا درصورت بازی کودکان در محوطه، امکان وقوع حادثه زیاد می باشد. لذا با بهره گیری از آبنماهایی کم عمق و چشم نواز، این نیاز را می توان برطرف کرد. 

 

امیدواریم از مطالعه این مقاله در زمینه طراحی ویلا از بام آرک، بهره کافی را برده باشید.

جهت سفارش طراحی ویلا اینجا کلیک کنید.