صندوق شفابخشی مدارس مسکونی با پایان یافتن تقاضا برای افزایش خدمات به پایان می رسد

آینده یک جامعه پیش از میلاد برای تأمین حمایت از بازماندگان مدارس مسکونی در هاله ای از ابهام قرار دارد زیرا صندوق بهداشت متولد توافق نامه حل و فصل مدارس مسکونی هند در مارس 2021 پایان می یابد.

انجمن بازماندگان مدارس مسکونی هند یکی از 135 سازمان در سراسر کشور است که از طریق برنامه حمایت از سلامت در زمینه حل و فصل مدارس مسکونی هند پشتیبانی مالی می شود.

رهبران سازمان ملل خواستار تعهد مجدد بودجه از طرف دولت فدرال شده اند اما هنوز تعهدی در این زمینه وجود نداشته است.

کانادا مجبور شد 125 میلیون دلار به عنوان بخشی از توافق نامه حل و فصل مدارس مسکونی به صندوق شفا کمک کند. این صندوق به بنیاد شفا بومی اهدا شد تا “میراث آسیب های وارده در مدارس مسکونی هند از جمله اثرات بین نسلی” را برطرف کند.

اجرای توافق نامه حل و فصل مدارس مسکونی از سال 2007 آغاز شد و شامل کمیسیون حقیقت و سازش ، پرداخت تجربه مشترک و روند ارزیابی مستقل بود.

صندوق شفابخشی به عنوان بخشی اساسی از توافق نامه تسویه حساب برای حمایت از بازماندگان و خانواده های آنها با مراقبت های ایمن از نظر فرهنگی و آسیب دیده تلقی می شد.

بازماندگان مدارس مسکونی که در روز چهارشنبه 18 سپتامبر 2013 به مراسم افتتاحیه کمیسیون حقیقت و آشتی در ونکوور ، پیش از میلاد می روند. (داریل دایک / مطبوعات کانادایی)

امروزه جامعه بازماندگان مدارس مسکونی هند یک تیم متشکل از 25 نفر دارد که از هشت مطب در سراسر سال قبل از میلاد کار می کنند. این تیم ترکیبی از کارمندان پشتیبانی بهداشت ، ارائه دهندگان پشتیبانی فرهنگی است و همچنین شامل چهار هماهنگ کننده MMIWG است.

آنجلا وایت ، مدیر اجرایی جامعه ، سال ها بود که بودجه حاصل از توافق نامه تسویه حساب را غروب می دانست.

دولت فدرال بودجه برنامه حمایت از سلامت را برای بودجه سال 2018 در مجموع 248.6 میلیون دلار تمدید کرد.

با توجه به اتمام این بودجه ، وایت گفت: “س ourال ما اکنون این است – آیا انتقالی وجود دارد؟ آن انتقال به چه شکل خواهد بود؟”

بدون تمدید بودجه – یا منبع معادل بودجه – جامعه جامعه وجود نخواهد داشت. وی گفت ، فشار برای تأمین مجدد بودجه مربوط به پول نیست.

“این در مورد مردم است و آنها را شفا می دهد.”

دانش آموزان سابق مدارس مسکونی از بازماندگان به “رشد” می رسند 2:50

وایت گفت: دامنه کاری که کارگران پشتیبانی در طول سالها انجام داده اند ، تکامل یافته است. کار تیم وی از پاسخگویی به بحران به درخواست ، مشاوره یک به یک تا آموزش عمومی در مناطقی مانند تأثیرات مدارس مسکونی است.

تقاضا برای خدمات آنها فقط در حال افزایش است.

تقاطع تجربه های آسیب زا

بیشتر این رشد بر اساس آسیبهای متقاطع ناشی از مدارس مسکونی ، دهه شصت حرکت شبیه چمچه زنی ، سیستم رفاه کودکان ، مدارس روزانه و بحران مداوم زنان و دختران بومی گمشده و به قتل رسیده است.

مجمع ملل اول به تازگی گزارشی را منتشر کرده است که طرفدار تداوم صندوق است.

در این گزارش آمده است: “هیچ بازه زمانی از پیش تعیین شده ای برای بهبود و بهبودی ناشی از ضربه های تولید شده وجود ندارد.”

“مجمع ملل اول با بازماندگان ، خانواده های آنها ، کارگران پشتیبانی و سازمانهای اجتماعی گردهم می آید تا از ادامه برنامه و بهبود مداوم بازماندگان دفاع کند.”

این گزارش شامل آماری برای نشان دادن تقاضای برنامه نویسی از صندوق ، با نگاهی به یک دوره هفت ساله است.

این تحقیق نشان داد ، “تقریباً 900،000 بازمانده و خانواده های آنها حدود 5/8 میلیون بار برای حمایت فرهنگی و عاطفی مراجعه كرده اند … و بیش از 66،000 بازمانده و خانواده در تقریباً 500،000 جلسه مشاوره تا 31 مارس 2019 شركت كرده اند.”

بازماندگان مدارس مسکونی در مراسم افتتاحیه کمیسیون حقیقت و آشتی کانادا رویداد ملی بریتیش کلمبیا در ونکوور ، پیش از میلاد ، در چهارشنبه 18 سپتامبر 2013 راهپیمایی کردند. (مطبوعات کانادایی)

آردیت ویلسون بخشی از یک تیم سه نفره است که از طریق این صندوق به جوامع گیتکسان در شمال ق.م پشتیبانی بهداشت ارائه می دهد.

وی گفت: “بودجه از نظر بهبودی که باید انجام شود بسیار ناچیز است.”

“ما تعدادی بازمانده داریم که از بازماندگان Sixties Scoop ، مدرسه روزانه هند ، [residential schools]، همه با هم. آیا می توانید تمام آن لایه های مرکب از ضربه را تصور کنید؟ ”

وی گفت كه ملل اول برای حمایت از برنامه های جامع شفابخشی به تعهدات مالی طولانی مدت و با منابع كافی نیاز دارند.

“حداقل چهار نسل از بازماندگان وجود دارد که ما با آنها دست و پنجه نرم می کنیم ، و آسیب هایی که اکنون با آنها دست و پنجه نرم می کنیم.”

قبل از میلاد سالانه 9 میلیون دلار از صندوق دریافت می کرد

ریچارد جوک ، مدیرعامل موقت اولین مرجع بهداشتی سازمان ملل ، در سال مالی قبل از میلاد گفت که سهم صندوق حمایت از سلامت حدود 9 میلیون دلار بوده است.

وی گفت که بدون این بودجه ، در خدمات ارائه شده در سراسر استان یک حفره بزرگ وجود خواهد داشت.

وی گفت: “من معتقدم که ترک آن ، یا قطع آن ، یا متوقف کردن آن در این مرحله ، ضرری برای بازماندگان و جوامع ملت های اول خواهد بود.”

جوک گفت: صندوق شفابخشی مدارس مسکونی از برخی برنامه های ارزشمند و متمایز که امروزه نیز وجود دارد مانند برنامه آسیب های مسکونی در Tsow Tun Le Lum در جزیره ونکوور پشتیبانی می کند.

نولا جفری ، مدیر اجرایی Tsow Tun Le Lum ، گفت “جوامع ما در آن کار درمانی فقط در آن نوک کوه یخی هستند.

“شما یک شبه خوب نمی شوید. این یک سفر مادام العمر است.”

وی گفت: سو abuse مصرف مواد مسکونی و برنامه های تروما در Tsow Tun Le Lum به صندوق بهداشتی که قرار است منقضی شود ، متکی نیست ، اما آنها از دست دادن چندین کارمند پشتیبانی بهداشت و ارائه دهندگان حمایت فرهنگی هستند.

نولا جفری مدیر اجرایی Tsow Tun Le Lum در جزیره ونکوور است. (تهیه شده توسط نولا جفری)

جفری گفت که این کارکنان قطعه اساسی در ایجاد تداوم مراقبت هستند.

وی گفت: “ما با استفاده از این برنامه توانایی داریم كه شفابخشی را به جامعه ، درست به خانه های مردم برسانیم.”

ویلسون گفت بسیاری از بازماندگان و خانواده ها در جوامعی که وی با آنها کار می کند به مشاوران یا پزشکان غیربومی اعتماد ندارند.

وی گفت: “این فقط واقعیت تأسف آور است. آسیب دیدگی آنها باعث بی اعتمادی آنها شده است.”

داشتن پشتیبانی از نظر فرهنگی ، ایمن و مورد اعتماد در جامعه می تواند کاتالیزوری برای گره زدن افراد به سیستم مراقبت های بهداشتی و ارجاع آنها به برنامه های درمانی عمیق تر مانند Tsow Tun Le Lum باشد ، در صورت لزوم.

ریچارد جوک گفت: تمام این کارها ارزش آن را طی سالهای گذشته ثابت کرده است.

وی گفت: “و این بخشی از آشتی است.”

خدمات بومی کانادا ، بخشی که توزیع وجوه را انجام می دهد ، به سی بی سی نیوز گفت که تاکنون هیچ تعهدی برای تمدید بودجه وجود نداشته است.

اما سخنگوی وزارت در بیانیه خود از طریق ایمیل نوشت: “کانادا متعهد است که به تقویت دسترسی به خدمات بهداشت روان ذهنی مبتنی بر فرهنگ و جامعه کمک کند.”

در این بیانیه همچنین آمده است که این وزارتخانه “با شرکای خود در مورد راه های ادامه حمایت از دسترسی به این نوع خدمات بیش از 2021 همکاری کرده است.”

افرادی مانند وایت و ویلسون می گویند هیچ اطمینان خاطر در مورد ادامه حمایت از اتاوا دریافت نکرده اند.

ویلسون گفت: “من به کارمندانم دستور داده ام که خود را برای بدترین شرایط آماده کنند.”