فرد ساساکاموس ، ساسک. دنباله هاکی بومی ، که در مراسم تشییع جنازه بعنوان رهبر و الهام بخش یاد می شود

مراسم تشییع پیکر پیشگام هاکی بومی فرد فرد ساکاکاموز در روز شنبه برای صدها نفر در فیس بوک پخش شد و حاوی نظرات رهبران سراسر کانادا بود.

ساساکاموز در 24 نوامبر از عوارض COVID-19 درگذشت. او 86 ساله بود.

Sasakamoose ، یکی از اولین بومیانی که در NHL بازی می کند ، در طول فصل 1953-54 یازده بازی با شیکاگو انجام داد و زمان را با Moose Jaw Canucks از لیگ جوانان هاکی غربی کانادا تقسیم کرد.

رئیس FSIN ، بابی کامرون ، مجری مراسم برای خدمتی بود که در صحنه اجتماع با نام Sasakamoose در اولین ملت Ahtahkakoop برگزار شد.

به دلیل دستور بهداشت عمومی در مورد محدودیت های مراسم تشییع جنازه ، فقط 30 نفر به طور حضوری برای مراسم تشییع جنازه ساساکاموس حضور داشتند اما جریان در فیس بوک بیش از 600 نفر را برای حضور واقعی در آن مشاهده کرد.

کامرون در مصاحبه ای گفت که او خاطرات بسیار خوبی از ساساکاموز و میراث خود دارد. وی گفت ساساكاموس “یك مرد خوب و قدرتمند” بود.

کامرون گفت: “او همیشه وقتی که نه تنها با من ، بلکه با هزاران نفر از ما صحبت می کرد ، یک درس داشت.” “هرگز فراموش نخواهم کرد ، او می گفت:” به خودت ایمان داشته باش “.

در این مراسم یک ادای احترام ویدئویی پخش شد که از نخست وزیر جاستین ترودو ، کمیساریای NHL ، گری بتمن ، رئیس AFN پری بلارد و بسیاری دیگر از رهبران ملل متحد تسلیت گفت.

ترودو در یک ادای احترام ویدئویی گفت: “در هر نسل افرادی هستند که برای آنچه درست است می جنگند که موانع را بر هم می زنند و راه را برای دیگران هموار کرده اند.” “فرد ساساكاموز ، یكی از این افراد بود. او بازمانده ، تریلر و رهبر بود.

ترودو گفت: “یخ یا در شورای باند ، پس از اینکه از سیستم مدرسه مسکونی جان سالم به در برد ، زندگی خود را وقف جامعه خود کرد ، پس از اینکه به عنوان یکی از اولین بازیکنان بومی در NHL تاریخ سازی کرد ، برای بازپرداخت به خانه بازگشت.” .

“فرد فقط عشق خود به این بازی را با جوانانی كه به آنها ایمان داشت شریک نكرد و برای حمایت از آنها سخت تلاش كرد ، او برای جوانان قهرمان بود و میراث او زنده خواهد ماند.”

بتمن در ادای احترام ویدئویی گفت که ساساکاموز پیشگامی بود که “خیلی از خود را به جامعه خود داد”.

بتمن گفت: “من ملاقات با او و شناختن او را خوشحال كردم ، او دلتنگ خواهد شد.”

یوجین آرکاند ، براندون مونتور ، جان Chabot و رگی لیچ از جمله بازیکنان NHL بودند که در این ویدئو حضور داشتند.

کامرون گفت که او و FSIN در مورد پیام رسانی خود در مورد جدی بودن COVID-19 کاملاً واضح بوده اند.

“بیایید همه تلاش خود را انجام دهیم تا ایمن بمانیم زیرا این امر باعث شده است كه یكی از رهبران ما و یك فرد مورد احترام در سراسر كشور ملت اول و دولت فدرال قرار داشته باشد.”