مرد NWO با تیکاناگانی که در کودکی در آن خوابیده بود دوباره متحد می شود

مردی از کنستانس لیک اولین ملت می گوید از اینکه تیکاناگانی که مادرش او را در حالی که کودک به خانه اش رسیده بود به خانه اش منتقل کرد بسیار هیجان زده است – پس از اینکه مادرش برای چندین دهه اعتقاد داشت که برای همیشه از بین رفته است.

مردی از ایلینوی در تاریخ 6 اکتبر از طریق فیس بوک با داریوش فریس تماس گرفت و خواست تا گهواره سنتی به سبک First Nations را به صاحب قانونی خود بازگرداند.

در 11 نوامبر وارد شد.

“این فقط یک احساس عالی است که بدانید ، می دانید ، چیزی شبیه به این که سالهاست ، بیش از 50 سال وجود دارد ، [came] فریس به سی بی سی گفت.

وی گفت: “من یک بار در این تیکاناگان بودم.”

فریس گفت ، مادرش ، بئاتریس فریس ، پسرش را در تخت تخت می بندد ، در حالی که او مشغول آشپزی یا کارهای خانه یا کار در فضای باز بود. تا زمانی که او آنجا بود ، او می دانست که او امن است.

او گفت که او همچنین او را تکان می دهد تا در آن بخوابد.

وی توضیح داد که مادربزرگ وی تیكاناگان را از سرو و توس درست كرده و با استفاده از رشته پنهان موس آن را بهم بخیه زده است.

وی گفت: “به نوعی ، آنها آن را بسیار خوب خشک می کنند و سپس آن را واقعا سفت می کند … تقریباً مانند سیم.” “بنابراین این یک روش بسیار منحصر به فرد است ، می دانید … همه چیز را در روز مهندسی می کنیم.”

وی گفت: این رشته همچنین برای بندها برای ایمن نگه داشتن نوزاد مورد استفاده قرار گرفت.

وی گفت که فریس هیچ خاطره ای از حمل در تیکاناگان ندارد ، اما این شی دارای ارزش احساسی است.

داریوش فریس می گوید امیدوار است که بازگشت تیکیناگان ساخته شده توسط مادربزرگش باعث احیای دوباره استفاده از فن آوری ملل اول در جامعه وی و فراتر از آن شود. (داریوش فریس / فیس بوک)

وی گفت: “افکار دقیق من این بود که این چیز چقدر ارزشمند است.” “شاید معنای آن زمانی نبود که مادربزرگم آن را ساخته است ، اما وقتی امروز نگاه می کنی ، این یک قطعه هنری ارزشمند است.”

فریس دقیقاً نمی داند که tikanagan وی در ایلینوی چگونه به سرانجام رسید ، اما او گفت که می فهمد زنی که آن را به دست آورد ، یک مجموعه از هنرها و صنایع دستی بومی بود و پسر عمویش حدس زد که ممکن است یکی از اعضای خانواده آن را فروخته باشد یا آن را معامله کند لوازم مورد نیاز

فریس گفت که خوشحال است که زن تیکاناگان خود را در شرایط خوبی حفظ کرد.

وی گفت: “ما خوشحالیم زیرا ، می دانید كه به دست آوردن دوباره آن در اختیار ماست ، به ما كمك می كند تا اهمیتی را كه این تیكاناگان از گذشته تا كنون به بار می آورد ، دریابیم.” “این یک احساس راحتی را به ارمغان می آورد ، یک احساس شادی را به ارمغان می آورد ، یک حس قدردانی و شکرگذاری را برای یادگیری مجدد تاریخ ما به ارمغان می آورد.”

وی گفت: افرادی که او در مورد این تجربه با آنها صحبت می کند ، وی را ترغیب می کنند که تیکاناگان را به مدارس بیاورد و در مورد آنها به جوانان بیاموزد. آنها همچنین ابراز تمایل کرده اند که ایجاد و استفاده از تخته های گهواره را احیا کنند.

فریس گفت: “در ابتدا وقتی این چیزها را می دیدم ، فکر می کردم که اینها فقط چیزی از گذشته است.” “اما حالا که دوباره به ما برگشت ، دوست دارم یاد بگیرم که چگونه آنها را بسازم.”