کتابخانه عمومی تندر بی برای پروژه شناخت تاریخ مدارس مسکونی بودجه ای دریافت می کند

کتابخانه عمومی تندر بی در حال راه اندازی یک سری جدید برای افزایش آگاهی از تاریخ مدرسه مسکونی سنت جوزف است.

این کتابخانه بودجه دولت فدرال را برای Stories of Anishinaabe Resilience خود دریافت کرد ، کتابی که به منظور بزرگداشت میراث مدرسه و همچنین تجلیل از بازماندگان ، خانواده ها و جوامع است.

این پروژه شامل یک گزارش تحقیقاتی خواهد بود که شامل اطلاعاتی در مورد تأسیس ، مکان و حرکت ، سیاست ها ، تعطیلی و تخریب مدرسه مسکونی ، همراه با گواهینامه ها و سوابق تجارب بازماندگان است.

طبق گفته Robyn Medicine ، رابط بومی کتابخانه و سرپرست پروژه ، این پروژه همچنین شامل یک سری پادکست با بازماندگان و همچنین پرتره هایی است که با آنها در شاخه های کتابخانه نمایش داده شده است.

پزشکی گفت: “مدارس مسکونی برای بیرون آوردن هندی از کودک طراحی شده بودند ، سعی داشتند هویت افراد بومی را از آنها بگیرند ، و من فکر می کنم واقعیتی که ما هنوز در اینجا هستیم ، چیزهای زیادی در مورد مقاومت مردم بومی است.”

مسئولان کتابخانه گفتند که وقتی گزارش تحقیق تکمیل شد ، آنها برای تدوین برنامه های یادگیری برای دبستان ها و دبیرستان ها با یک مربی مشورت می کنند.