کتاب کودک و نوجوان ، سفر قایقرانی دختر 11 ساله را تغییر می دهد

چندین سال پس از آنکه نادین نیما مقاله ای را به مناسبت توافق Tłı̨chǫ در روزنامه نیوز نورث نوشت ، جان بی زو به او پیشنهاد داد كه كتاب كودكان بنویسد تا به آنها در مورد واقعه مهم تاریخ خود بیاموزد.

توافق نامه ادعاهای زمینی و خودگردانی Tłı̨chǫ در سال 2003 امضا شد و اولین توافق نامه ادعای زمین و خودگردانی ترکیبی در سرزمینهای شمال غربی بود. زو به عنوان اصلی ترین مذاکره کننده شورای 11 پیمان سابق سرزمینهای شمال غربی نقش اصلی را در مذاکرات ایفا کرد.

نعما ، که از سال 1999 به عنوان مدیر جامعه در ویكوئیت شروع به كار كرد و سپس در مذاكرات ادعاهای زمین به زو كمك كرد ، همیشه می خواست كتابی برای كودكان بنویسد اما تا وقتی كه از ویكوت به كانوی نرفت ، نمی دانست چگونه به آن نزدیك شود. به Behchokǫ̀ در سال 2013 با اعضای جامعه Tłı̨chǫ.

تصویر جلد مجله یک دختر در حال سفر توسط آرچی بیاورو ، هنرمند بهچوکی ساخته شده است. (انتشارات خانه میراث فرهنگی)

“جوانان به ویژه در آن سفر واقعاً من را الهام بخشیدند ، از شخصیتهای داستان الهام گرفتند ، … راه را تماشا می كردند [the youth] در این سفر بزرگ شد ، و نحوه تعامل آنها با بزرگان را مشاهده كرد. “

“[That’s] آنچه واقعاً باعث الهام بخشیدن به داستان شده است. “

کتاب، مجله یک دختر مسافر، ژول 11 ساله را که در Wekweètì زندگی می کند دنبال می کند و برای رفتن به یک سفر با کانو دعوت شده است. گرچه جولز همیشه مورد استقبال جامعه خود قرار می گیرد ، اما احساس می کند از سنت های محلی و ریشه های اجدادی فرهنگ جداست. سفر قایقرانی در شرف تغییر همه اینها است ، و به ژول فرصتی می دهد تا با ترس خود روبرو شود ، یاد بگیرد چگونه در بیابان زنده بماند و حکمت داستان های سنتی را درک کند.

تصاویر

Neema از نزدیک با هنرمند بهچوکی Archie Beaverho که تمام تصاویر این کتاب را انجام داد همکاری کرد.

پس از خواندن داستان و مرور عکس هایی که نیما از سفر با کانو برای او فرستاد ، شروع به ترسیم شخصیت های اصلی کرد و آنها را برای او فرستاد. بعد از اینکه شکل ظاهری شخصیت های اصلی را مشخص کردند ، Beaverho شروع به قرار دادن آنها در تنظیمات مختلف کرد.

همچنین بخشهایی از کتاب وجود داشت که نیما هیچ عکسی برای آنها ندارد اما امیدوار است که بتواند تصویری از آنها داشته باشد. او گفت كه گذرگاه ها را به بياورو فرستاد و او به كار خود رفت.

نیما گفت: “همه چیز شگفت انگیز بود.” “این خیلی زیبا انجام شده و به داستان خیلی اضافه شده است. خیلی سریع بود و او بسیار با استعداد است.”

آرچی بیورهو نقاش ، تصویرگر و کاریکاتوریست است. او تصویرگر کتاب ژورنال یک دختر مسافر بود که توسط نادین نیما نوشته شده است. (انتشارات خانه میراث فرهنگی)

بیاورو پس از انجام حدود 50 تصویرگری ، ایده ای برای جلد ارائه داد.

نیما گفت: “بنابراین او اسکیس را انجام داد و من آن را دوست داشتم.” “و من آن را برای ناشر فرستادم و تأیید آنها را گرفتم. و سپس او یک نقاشی از آن برای جلد داستان ساخت.”

آنچه خوانندگان از شما خواهند گرفت

نیما گفت که امیدوار است خوانندگان نکاتی را از کتاب دریافت کنند.

وی گفت: “من امیدوارم که آنها تجربه غنی حضور در زمین و این داستان های سنتی را که در کتاب گنجانده شده است و اینکه چه مقدار ارزش و رشد در این سفرهای کانوئی وجود دارد ، از بین ببرند.”

او همچنین امیدوار است که این کار جوانان را به نوشتن داستان های خود ترغیب کند.

وی گفت: “من امیدوارم که این کار آموزش دهد و امیدوارم که سرگرم کننده باشد و امیدوارم که الهام بخش باشد.”