گروه گردشگری بومی پس از مأموریته توزیع صندوق های امداد COVID-19 ، 25 میلیون دلار پاداش به مدیرعامل پرداخت کرد

این داستان بخشی از The Big Spend است ، تحقیقات سی بی سی نیوز که 240 میلیارد دلار بی سابقه دولت فدرال را در هشت ماه اول همه گیری پرداخت کرده است.

براساس سوابق داخلی به دست آمده از سوی سی بی سی نیوز ، یک سازمان ملی گردشگری بومی 25000 دلار پس از انتخاب به مدیر عامل خود برای اداره 16 میلیون دلار بودجه محرک COVID-19 به مدیرعامل خود پاداش داد.

خدمات بومی کانادا اکنون در حال بررسی چندین شکایت از انجمن گردشگری بومی کانادا (ITAC) در مورد پاداش و چگونگی توزیع بودجه محرک سازمان برای صاحبان مشاغل گردشگری بومی در سراسر کشور است.

این اداره گفت که این پرونده در اختیار شعبه ارزیابی و تحقیقات آن است تا تعیین کند که آیا تحقیقات کامل مستلزم بررسی است.

خدمات بومی در بیانیه ای از طریق ایمیل گفت: “این ادعا و شکایت در مورد سو استفاده از بودجه عمومی بسیار جدی است.”

“چون ارزیابی اولیه نهایی نشده است ، فعلاً هیچ اظهار نظری در دسترس نیست.”

داستان های دیگر این مجموعه را بخوانید:

دولت فدرال در 11 ژوئن اعلام کرد که در حال ایجاد یک صندوق محرک 16 میلیون دلاری با هدف گردشگری بومی است. بخش در حال رشد به ارزش صدها میلیون دلار سالانه در میان تعطیلی مرزها و قفل های ناشی از همه گیری COVID-19 – مانند سایر اقتصاد – متلاشی شده است.

بودجه ، در درجه اول از خدمات بومی کانادا ، توسط ITAC اداره می شد ، که معیارهای صلاحیت را با این بخش تدوین کرد ، دریافت کنندگان را انتخاب کرد و در نهایت لیست مشاغل را برای تأیید نهایی به مقامات فدرال ارسال کرد.

کیت هنری مدیر عامل ITAC می گوید پاداش 25000 دلاری دریافتی وی بخشی از یک قرارداد استخدام جدید بود که پیش از بسته محرک فدرال برنامه ریزی شده بود. (ایان کریستی)

در میان نگرانی های ناشی از انصاف ، مقامات خدمات بومی یک روز پس از اعلامیه پول را متوقف کردند و خواستار ITAC شدند تا روند درخواست خود را بهبود بخشد ، طبق ایمیل های به دست آمده توسط CBC News.

کیت هنری مدیر عامل ITAC در نامه ای به کمیته اجرایی سازمان نوشت: “به نظر می رسد ادعاهایی مبنی بر اینکه ITAC به طور عادلانه بودجه پروژه ها را تأمین نمی کند ، بودجه بالقوه مالکان غیر بومی را تأمین می کند و روند کار نیز ناقص است.” نامه وی شامل خلاصه ای از دیدار 12 ژوئن با مقامات فدرال بود.

یک روز پس از ارسال نامه توسط هنری ، 9 عضو هیئت مدیره ITAC بر اساس صورتجلسه هیئت مدیره موجود ، 25000 دلار پاداش قابل پرداخت در پایان ماه ژوئن برای وی به عنوان بخشی از بسته جدید استخدام تصویب کردند.

تأمین اعتبار باعث تأخیر اپراتورهای نگران کننده می شود

دپارتمان فدرال سرانجام در ماه آگوست بودجه خود را امضا کرد ، اما دلار محرک تا سپتامبر جاری نمی شد و برخی از اپراتورهای گردشگری بومی در طول تابستان کمترین کمک را داشتند یا هیچ کمکی نمی کردند.

TJ Stables ، یک مزرعه پیاده روی و مزرعه سرگرمی در Chatham ، Ont. ، با تابستان سخت و انتخاب های طاقت فرسایی روبرو شد زیرا همه گیر تجارت آنها را خراب کرد.

تری جنکینز ، صاحب اصطبل با همسرش متیس ، جان جنکینز ، گفت: “آنقدر تاریک بود که من در یک افسردگی عظیم دچار شدم.”

جان و تری جنکینز صاحب TJ Stables هستند ، یک مزرعه سواری و مزرعه تفریحی در Chatham ، Ont. ، که سوار بر نژادی نادر از اسبهای روح اوجیبوی است. (Craig Chivers / CBC)

جنکینز نژادی نادر از اسبهای روحی اوجیبوی وحشی را نگهداری می کند که بزرگان بومی می گویند در اصل در سراسر منطقه و در جزیره والپول مجاور پرسه می زدند ، ذخیره ای که در نزدیکی مرز کانادا و ایالات متحده واقع در آن سوی دریاچه سنت کلیر از دیترویت قرار دارد.

جنكینز برای حفاظت از گله هر كاری از دستشان ساخته بود ، 20 اسب سواری را كه سالها برای آموزش آنها طول كشیده بود به فروش رساندند. آنها همچنین مجبور شدند کارکنان خود را از 22 نفر به تابستان کاهش دهند.

درخواست آنها از ITAC در ابتدا رد شد و سپس تأیید شد. اما مبلغ 25000 دلار خیلی دیر به دست آمد.

تماشا کنید | با صاحب مشاغل تری جنکینز در کنار گله اسبهای روح اوجیبوی قدم بزنید:

در کنار گله ای از اسب های روح اوجیبوی با نگهبان تری جنکینز قدم بزنید 1:50

تری جنکینز گفت: “ما بودجه را تا اواخر اکتبر دریافت نکردیم.” “خوب ، تمام فصل گردشگری ما به پایان رسیده است.”

در جزیره والپول ، جاش وایت ، که مالک مشترک JR Wetlands است ، سقوط درآمدش را مشاهده کرد. تعطیلی مرز کانادا و ایالات متحده عمده تجارت وی را که عمدتا به مشتریان آمریکایی بستگی دارد ، تحت تأثیر قرار داد.

وایت گفت که برای پس انداز کار در تمام تابستان در پس انداز خودش فرو رفته است. وی گفت که بابت کمک 25000 دلاری ITAC تأیید شد ، اما فقط در ماه ژوئن 12000 دلار دریافت کرد. بقیه سرانجام آخر ماه نوامبر رسیدند.

وایت گفت: “تجربه من به تنهایی عالی نبوده است.”

“وقتی کسی به شما گفت ، شما دو هفته دیگر چک می کنید و این در ماه سپتامبر است ، و ماه نوامبر است … تمام عدم اطمینان از همه چیز ، فقط به خود شما مربوط می شود.”

جوش وایت از جزیره Walpole First Nation می گوید که او پس انداز خود را کرده است تا تجارت پوشاک خود را در میان همه گیر نگه دارد. (Craig Chivers / CBC)

وایت گفت که وی در مورد پاداش 25000 دلاری مدیرعامل ITAC از طریق دهان به دهان شنیده است و باعث افزایش بیزاری وی از این سازمان شده است.

وایت گفت: “شما از مردم می شنوید كه 25000 دلار پاداش می گیرند – آنچه كه من برای راه اندازی مشاغل می خواهم”. به طور هم زمان ، 25000 دلار حداکثر کمک هزینه ای است که یک تجارت گردشگری بومی می تواند در قالب برنامه محرک دریافت کند.

بودجه “سر ما را بالاتر از آب نگه داشت”

جو اوری ، که به همراه همسرش شرکت تور جاسپر را در آلبرتا اداره می کند ، گفت که او می داند سایر اپراتورهای گردشگری بومی از نحوه اتفاقات ناراضی هستند ، اما همه گیر منبع واقعی مشکلات همه است.

اوری گفت: “این نوع مشاجره ، اتفاق می افتد و می توان پیرامون آن بحث و گفتگو کرد. اما لطفاً مردم ، فقط … سعی کنید مثبت بمانید.”

“بیایید فقط در پایان روز دور هم جمع شویم و یک مسیر خوب برای پیشرفت پیدا کنیم.”

تجارت Urie ، که تورهای حیات وحش را با تمرکز بومی برگزار می کند ، پس از تعطیل کردن عملیات پارک های ملی دولت فدرال – از جمله پارک ملی جاسپر – در روزهای ابتدایی همه گیری ، منشعب شد.

وی گفت: “در اصل به دلیل این بیماری همه گیر COVID ، در واقع نوعی از آن مشاغل غیر موجود است.”

Urie گفت: 25000 دلار بودجه امدادی فدرال که از طریق ITAC اداره می شد ، یک نجات دهنده بود.

وی گفت: “این محرک اساساً سر ما را بالاتر از آب نگه داشت ، که بسیار مهم بود.”

“ما فوق العاده ، فوق العاده ، فوق العاده بخاطر آن شکرگزار هستیم.”

راهنمای تور جو اوری می گوید 25000 دلار دریافتی از ITAC تجارت وی را زنده نگه داشته است. (گردشگری بومی آلبرتا)

مدیر عامل ITAC روزهای قبل از اعلام درخواست جایزه کرد

صبح روز بعد از اعلام 16 میلیون دلار ، دبیر ITAC ، تارا ساندرز با ارسال ایمیلی خواستار جلسه هیئت مدیره 15 ژوئن شد تا جایزه هنری را تصویب کند.

در ایمیل 12 ژوئن از Saunders آمده است: “مخصوص 16 میلیون دلار جمع آوری شده برای ITAC در این هفته ، كیت مشوق امضای 25000 دلار قابل پرداخت در پایان ماه ژوئن دریافت خواهد كرد.”

هیئت مدیره این پول را در جلسه 15 ژوئن تصویب کرد.

ITAC در بیانیه ای اعلام کرد 25000 دلار از محل صندوق های محرکه دریافت نشده است.

تماشا کنید | با جاش وایت صاحب پیراهن در جزیره Walpole سوار شوید:

با جاش وایت صاحب پیراهن در جزیره Walpole سوار شوید. 1:14

هنری به سی بی سی نیوز گفت که این پاداش بخشی از یک توافق نامه کاری جدید برنامه ریزی شده بوده و براساس توصیه یک مشاور خارجی انجام شده است.

هنری گفت: “این بخشی از روند مذاکرات بود و تصمیم گیری در این باره به عهده هیئت مدیره بود.” وی افزود که پاداش وی “هیچ ارتباطی با زمان اعلامیه محرک دولت ندارد.”

ITAC با ارسال نامه الکترونیکی 7 ژانویه از هنری به بردی اسمیت ، مدیر ارشد استراتژی ITAC ، درخواست “مشوق امضای” 10،000 دلار یا پاداش عملکرد را به عنوان بخشی از مذاکرات خود در مورد بسته جدید استخدام درخواست کرد.

اسمیت در بیانیه ای از طریق ایمیل به سی بی سی نیوز گفت که مبلغ 25000 دلار “انگیزه امضا” مربوط به “توانایی هنری در مدیریت یک سازمان ملی … و جمع آوری بودجه دولتی و خصوصی” است.

هیئت مدیره یک روز قبل از اعلامیه 16 میلیون دلاری در 11 ژوئن ، بسته اشتغال جدید هنری را تصویب کرد که مطابق صورتجلسه عمومی موجود در هیئت مدیره ، دستمزد وی 250 هزار دلار در سال به علاوه 25000 دلار مزایا بود. در این صورتجلسه هیچ اشاره ای به بحث در مورد “انگیزه امضای” 25000 دلار برای پاداش هنری نشده است.

این جایزه درست با چارلی سارک از عضو Lennox Island First Nation ، یکی از اعضای بنیانگذار ITAC که مادرش روی تخته نشست ، قرار نگرفت.

چارلی سارک از جمله کسانی بود که شکایتی رسمی علیه ITAC به وزارت فدرال ارائه کرد. این شامل نگرانی در مورد پاداش 25000 دلاری پرداخت شده به مدیر عامل ITAC بود. (شین هنسی / CBC)

سارک از جمله کسانی بود که شکایتی رسمی علیه ITAC به دولت فدرال ارائه کرد که شامل نگرانی در مورد 25000 دلار بود.

سارک گفت: “من به یاد می آورم كه نخست وزیر كانادا هنگام بررسی بسته های محرك در سرتاسر اقتصاد در اوایل همه گیری ایستاد و اظهار داشت كه … دولت اطمینان خواهد داد كه هیچ مدیر عامل یا مدیر عامل شرکتی از بودجه محرک شخصاً بهره مند نمی شود.”

اختلاف منطقه ای

در زمان تصویب جایزه ، نمایندگان انتاریو و PEI درگیر اختلاف با ITAC بر سر اختصاص حدود 1.7 میلیون دلار بودجه محرکی بودند که سازمان در اواخر مارس از منبع دیگری استفاده کرد – کمک های مالی توسعه که از خدمات بومی کانادا و آژانس های توسعه منطقه ای فدرال.

ITAC در ماه آوریل برنامه های خود را باز کرد و توزیع این پول را در ماه مه آغاز کرد و آن را مرحله اول بسته نجات محرک دانست.

انتاریو ، که حدود یک سوم صنعت گردشگری بومی را تشکیل می دهد ، بلافاصله در مورد آنچه که آن را توزیع یک طرفه بودجه می داند ، گریه کرد.

بر اساس نامه الکترونیکی کوین اشکواکوگان ، رئیس گردشگری بومی انتاریو (ITO) ، از بین 94 درخواست ارائه شده توسط مشاغل گردشگری بومی انتاریو ، ITAC در ابتدا فقط شش مورد را تأیید کرد که مبلغی در حدود 102،500 دلار بود.

ایمیل از Eshkawkogan برای هنری در تاریخ 26 مه ، دو هفته قبل از اعلامیه 16 میلیون دلاری ارسال شد.

اشكاوكوكان در نامه الكترونيكي به هانري كه توسط CBC News دريافت شده بود ، نوشت: “صاحبان مشاغل انتاريو به طور قابل ملاحظه اي ناراحت هستند و به نظر نمي رسد كه هيچ ارتباطي با ITAC يا ITO داشته باشند.”

بر اساس ارقامی که ITAC در اختیار سی بی سی نیوز قرار داده است ، در مرحله اول ، 29 مشاغل مستقر در کبک 635000 دلار و 20 مشاغل مستقر در سال قبل از میلاد 395،000 دلار دریافت کرده اند.

بر اساس شکایت سارک ، در این مرحله اول ، شش عضو هیئت مدیره ITAC بودجه یا برای مشاغل خود و یا سازمان های مرتبط را در مرحله اول محرک دریافت کردند.

انجمن گردشگری بومی کانادا (ITAC) در ماه ژوئن توسط دولت فدرال مورد استفاده قرار گرفت تا گیرندگان را انتخاب کند و 16 میلیون دلار اعتبار کمک برای شرکت های گردشگری بومی در سراسر کانادا اداره کند. (ایان کریستی)

هنری گفت اعضای هیئت مدیره ITAC درمورد اینکه چه کسانی بودجه دریافت کرده اند ، صحبتی ندارند

هنری در مصاحبه ای با سی بی سی نیوز گفت: “این از نظر آنها کورکورانه بود. آنها هیچ ایده ای از زمان اجرای این برنامه ها نداشتند.”

“این بر اساس معیارهایی بود که ما از همان ابتدا تعیین کردیم.”

به گفته هیئت مدیره ITO ، اختلافات منطقه ای پس از 16 میلیون دلار تأمین بودجه ادامه یافت.

طبق نامه ارسال شده از طرف هیئت مدیره ITO به CBC News ، در سه مرحله از شش مرحله بودجه محرک که توسط ITAC راه اندازی شده است ، فقط 20 مشاغل بومی انتاریو تأیید دریافت کرده اند.

کمی تسکین می رسد

سرانجام ، 16 درصد از مشاغل گردشگری بومی انتاریو ، علی رغم منطقه ای که یک سوم از اعضای ITAC را تشکیل می دهند و بیشترین متقاضی را دارند ، تسکین یافتند.

“[ITAC] در توزیع عادلانه بودجه ای که به موقع دریافت کرد ، کار ضعیفی انجام داد و مشاغل انتاریو عمدتاً پشت سر گذاشتند و برای آخرین بار باقی ماندند “. ITO در نامه خود به CBC News گفت.

طبق شماره های ارائه شده توسط ITAC ، در مجموع 678 مشاغل بومی از حدود 830 برنامه بلاعوض دریافت کرده اند. بریتیش کلمبیا با 152 اپلیکیشن موفق در صدر لیست قرار گرفت و پس از آن انتاریو با 122 و کبک با 117 در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

هنری گفت که تاخیر ناشی از حجم کار مورد نیاز همراه با شکایت است. وی گفت که مقامات خدمات بومی کانادا همچنان در ماه سپتامبر س askال می کردند و توزیع بودجه COVID-19 را کند می کردند.

هنری گفت که سرانجام 90 درصد متقاضیان انتاریو بودجه دریافت کردند.

هنری گفت: “این حجم بسیار قابل توجهی از کار است که اساساً برای تعداد انگشت شماری از کارکنان ما است.”

“من واقعاً مطمئن نیستم که دلیل این روایت چیزی غیر از این باشد: همه گیری وجود دارد و ما ناامیدانه تلاش می کنیم تجارت خود را به هر شکلی که بتوانیم نجات دهیم.”