چگونه درس بخوانیم تا در کنکور موفق شویم؟

بدون تعارف بگویم همه ی ما افرادی را میشناسیم که از ما قوی تر هستند و برای عده ای این بسیار دردناک است و تمام فکر و ذکرش رسیدن به سطح او میشود و از همین جا اغلام میکنم که این یک نوع خود زنی است. عده زیادی از داوطلبان درس میخوانند اما از محک زدن خود به شدت ترس دارند. چگونه درس بخوانیم تا در کنکور آموزش پایه سوم ابتدایی موفق شویم ؟ شاید باور نکنید ولی تا کنکور فقط مقدمه و راه هایی راه مطرح کردیم که باید برای شروع انجام دهید و باعث خوشحالی هم است. کدام راه را اشتباه رفتید که باعث شکست شما شد؟ نیست! من به عنوان یک رتبه برتر امروز این دیدگاه را بررسی میکنم و 8 نکته طلایی به شما معرفی میکنم و البته به شما اطمینان میدهم با خواندن این مقاله تا آخر به یک دیدگاه جدید میرسید .کاملا متوجه میشوید که اگر به دنبال رسیدن به رتبه و دانشگاه خوب هستید باید به چه اصل هایی پایبند باشید و یک راه اصولی را در ریاضی جامع 1 رشته ریاضی پیش خواهید گرفت. افرادی وجود دارند که نزدیک به پنج بار در کنکور شرکت کرده اند تا به هدف خود رسیده اند و باید از این افراد الگو بگیرید .

فرض کنید میخواهید برای اولین بار از تهران به تبریز بروید. اما در اینجا دو نکته بسیار مهم است ؛ اولین نکته تجربه از شکست است. اما واقعا چنین چیزی امکان پذیر نیست درست است کنکور یک آزمون بسیار مهم میباشد که سرنوشت هر فرد را تا 70 سال بعد تعیین میکند؛ اما عزیزان به یاد داشته باشید که داوطلب کنکوری هم آدم است و با این روش فقط حجم زیادی از استرس و فشار را به دوش میکشد و در نهایت در یک جا کم میآورد. نکته دوم که بسیار مهم است کم نیاوردن است. انتظار زمین خوردن را داشته باشید ، انتظار ناراحتی و در کل روز های بدی را ممکن است تجربه کنید. یا خلاصه نویسی نکرده اند یا اینکه نه خلاصه نویسی کرده اند ولی هیچ تستی را علامت گذاری نکرده اند که در دوران جمع بندی آن هارا دوباره حل کنند ” به چنین تست هایی تست مارکدار میگوییم”.

خب هر فردی اعم از مشاور ، معلم ، والدین و آشنایان همگی میگویند باید برنامه ریزی خوبی داشته باشید اما با یک مثال باید منظور از برنامه ریزی و دلیل اینکه به شدت به شما کمک میکند را به ساده ترین شکل ممکن توضیح دهم. امیدوارم که نکاتی مفیدی را در اختیارتان قرار داده باشم. اگر بدون نقشه و راهنما حرکت کنید خب مسیر را قطعا اشتباه خواهید پیمود و یک مسیری که باید در 6 ساعت به مقصد میرسید بخاطر نداشتن راهنما و نقشه در 10 ساعت خواهید رسید. فرض دوم هم این است که طبق نقشه پیش میروید. به یاد داشته باشید موفقیت فقط محدود به چگونه مطالعه کردن برای کنکور نیست بلکه باید آنقدر تست زده باشید که وقتی در جلسه کنکور سؤالات را دیدید با خود بگویید ” ایول ؛ مشابه بیشتر از 70 درصد سؤالات را قبلا حل کرده ام” و واقعا هم همینطور است چرا که تقریبا 70 درصد سؤالات کنکور مشابه سؤالات سال های قبل هستند.

در این مقاله که در سایت حرف آخر نوشته ام، قصد دارم 8 راز طلایی موفقیت در کنکور را برای شما بررسی کنم. هدیه ویژه حرف آخر را از دست ندهید! در یک برنامه ریزی خوب شما میدانید از هر زمان کهخ شروع کنید با توجه به میزان ساعت مطالعه ای که دارید که تمامی دروس را خواهید خواند؟ یعنی ساعت مطالعه ام باید بالاتر میرفت نسبت به دیروز حتی اگر یک دقیقه بود. یعنی اینگونه نباشد که زیر کولر دراز کشیده باشید گوشی موبایل دم دستتان باشد و یک لحظه به فکر دانشگاه تهران بیفتید ! روحیه بلند پروازی همیشه به شما اوج میدهد اما به شرطی که همراه با تلاش باشد! تمامی این حرف ها تجربه ی چندین ساله من در زمینه کنکور و ارتباط با بیش از 1000 داوطلب کنکوری بود. متاسفانه در بین کنکوری ها به خصوص داوطلبان خانم ، حس مقایسه و رقابت با بقیه حرف آخر خیلی بالاست. به نظر شما افرادی که به این جایگاه میرسند استعداد مادر زادی دارند؟ در این قسمت یک جمله از من را به یاد داشته باشید؛ همیشه روزهای سخت هستند که ما را میسازند و قوی میکنند.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت بسته آموزشی حرف آخر.