آتش مقدس دائمی در اردوگاه سابق لند بک در کیچنر نصب می شود

پس از مشورت با گروه‌های بومی محلی، آتش تشریفاتی دائمی در پارک ویکتوریا در منطقه‌ای که تظاهرکنندگان Land Back برای چندین ماه در سال 2020 در آنجا اردو زده بودند، نصب خواهد شد.

شهر کیچنر و فعالان بومی به سی بی سی نیوز تأیید کردند که هزینه فضای آتش تشریفاتی از محل صندوق مکان سازی بومی شهر کیچنر پرداخت می شود. با قیمت 350000 دلار در سال 2022 تایید شده است.

این سایت در پارک ویکتوریا که پارک رودخانه ویلو نیز نامیده می شود، اولین مکان از چندین فضا برای افراد بومی در جامعه خواهد بود. دوم برای منطقه طبیعی هورون برنامه ریزی شده است.

بانگیشیمو، یکی از بنیانگذاران کمپ لند بک، به سی بی سی گفت: «اگرچه اردوگاه لند بک از نظر فیزیکی در پارک رودخانه ویلو وجود ندارد، اما ما هنوز یک بار در ماه با اعضای کمپ خود در اطراف فضای آتش جمع می شویم. و در حالی که این ایده سالهاست که اکنون مورد بحث قرار گرفته است، آنها گفتند، اکنون در نهایت به نتیجه رسیده است.

این یک مکالمه سه ساله بوده است… اما اکنون در واقع در حال وقوع است.

یک تیپی سفید
O:se Kenhionhata:tie Land Back از ژوئن تا اکتبر 2020 در پارک ویکتوریا بود تا راهی برای بازپس گیری زمین و تبدیل آن به فضای امن تر برای مردم بومی و جامعه دگرباشان. (جولیان هازلوود/سی بی سی)

O:se Kenhionhata:tie Land Back Camp اولین بار در ژوئن 2020 در پارک ویکتوریا تأسیس شد. سپس برگزارکنندگان در اکتبر به پارک واترلو نقل مکان کردند و در طول زمستان تعطیل شدند. این کمپ در بهار سال بعد در منطقه حفاظت شده لورل کریک مجدداً تأسیس شد و در اکتبر 2021 بازنشسته شد.

فضای تشریفاتی آتش نشانی در منطقه کمپ زمینی ویکتوریا پارک خواهد بود اما دقیقاً همان گودال آتش نشانی که در سال 2020 استفاده شده بود نیست. دلیلش این است که قبل از ترک در سال 2020، کمپینگ ها آن را با داروهای مقدس پر کردند و روی آن را پوشاندند.

طراحی در حال انجام است

جف سیلکاکس-چایلدز، مدیر پارک‌ها و گورستان‌های شهر کیچنر، گفت که این فضا با کمک قابل توجهی از جامعه بومی طراحی شده است.

Silcox-Childs گفت: «در اصل، این فضایی است که برای گروه‌ها و اعضای بومی ایجاد می‌شود. و این احتمالاً تنها یکی از ویژگی‌ها خواهد بود – ما دقیقاً نمی‌دانیم که فضا چگونه خواهد بود، اما احتمالاً از یک فضای آتش مقدس به بیرون می‌چرخد و رشد می‌کند.»

Bangishimo گفت که آنها و Silcox Childs هفته گذشته بازدیدهایی از محل دیگر آتش سوزی های تشریفاتی مجاور انجام دادند و به نتایجی رسیدند. به طور خاص در اطراف دسترسی.

فضای آتش یک گودال آتش باز نخواهد بود، بلکه فقط برای استفاده تشریفاتی سرپوشیده و قفل شده است.

یک حلقه سنگی و نیمکت‌هایی دور آتش با یک رنده قفلی در بالای آن قرار دارند
دانشگاه سنت ژروم در دانشگاه واترلو دارای یک آتش مقدس با یک رنده قفل در بالای آن است که آن را برای استفاده تشریفاتی ذخیره می کند. (ارسال شده توسط: Bangishimo)

بانگیشیمو، با اشاره به طرحی که به خوبی عمل کرده است، گفت: “فقط برای گروه‌های بومی و سازمان‌های بومی که دسترسی به باز کردن فضا دارند. بنابراین وقتی از آن استفاده نمی‌شود، قفل می‌شود.” دانشگاه سنت جروم در دانشگاه واترلو.

“آنها همچنین یک رنده بالای مال خود دارند که یک قفل روی آن قرار دارد – ما چیزی مشابه با ترکیب اعداد خواهیم داشت که در آن هر کسی که این ترکیب را در جامعه بومی دارد می تواند بیاید و فقط از فضا در هر زمان استفاده کند و نداشته باشد. نگران جستجوی کلید باشید.”

Bangishimo و Silcox Childs می گویند که جدول زمانی هنوز در حال بررسی است، اما هر دو گفتند که معتقدند فضای تشریفاتی آتش برای تابستان 2024 باز خواهد بود.