آموزش عیب یابی و تعمیر اجاق گاز به روش ساده

اجاق گازهای امروزی بر خلاف اجاق گازهای قدیمی خانه مادربزرگها، دارای فندکهای خودکار هستند که تنها با پیچاندن شیر اجاق گاز به راحتی شعله گاز روشن میشود، اما گاهی فندک اجاق گاز کار نمیکند! دستگاه نظارت بر ترموکوپل اجاق گاز نیز باید طبق این وضعیت انتخاب شود. علت: قفل فندک در صورتی که فعال باشد، موجب جرقه نزدن گاز میگردد. در مدل غیر اتوماتیک با پیچاندن ولوم اجاق گاز، باید دکمه فندک را به مدت چند ثانیه نگه دارید.

علت: انسداد سرشعلهها با چربی نیز از دیگر دلایل روشن نشدن اجاق گاز است. علت زرد سوختن شعله اجاق گاز میتواند به وجود رطوبت ارتباط داشته باشد. فشار دادن بیش از حد دکمه فندک نیز میتواند این عیب را منجر شود. راهکار:برای حل مشکل جرقه نزدن اجاق گاز، میتوان سیمهای اتصال فندک به برد کنترل را طبق دستورات زیر تعویض نمود. برای تعمیر حرفه ای و ایمن، باید از یک تعمیرکار خبره برای تعمیر و تعویض سیم اتصال فندک به ماژول کنترل بهره برد. این مسئله یک اتفاق رایج است و شما هم شاید تجربه جرقه نزدن فندک اجاق گاز را داشتهاید؟

فندک سوخته باید توسط تعمیرکار ماهر و زبده تعمیر و تعویض شود. تعویض ترموکوپل اجاق گاز فردار و رومیزی تا حدودی شبیه به کاری است که برای تعمیر ترموکوپل اجاق گاز انجام میدادیم. در این مواقع بهتر است یک بار سر شعلهها را باز کنید تا هوای موجود در لولهها خارج ترموکوپل در اجاق گاز چیست شود. برای این کار میتوانید از یک سنجاق کوچک استفاده کرده و به آرامی فضای بین شعلهها را پاک کنید.

تعمیرگاه کاراسان با استفاده از تعمیرکار متخصص و باتجربه در زمینه تعمیرات و سرویس اجاق گاز این خدمات را در کمترین زمان و باکیفیت بالا انجام می دهد. بنابراین استفاده از افراد حرفه ای می تواند باعث صرفه جویی در وقت و هزینه های شما شود. در مدل های قدیمی آن را با کبریت یا فندک جداگانه روشن می کردند که تکنولوژی های امروزه دیگر نیازی به آن ها ندارد. عملکرد آن در اجاق گازهای امروزی به عنوان هشداردهنده است؛ بدین طریق که اگر یکی از قطعات تشکیلدهنده اجاق عملکرد درستی نداشته باشد، ترموکوپل با قطع جریان گاز مانع از روشن شدن شعلههای اجاق گاز خواهد شد.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد اجاق گاز صفحه ای ترموکوپل دار لطفا به بازدید از وب سایت ما.