آموزش محلی و شغل تضمین شده بخشی از تلاش برای جذب بیشتر کری به مشاغل بخش بهداشت است

هیئت مدرسه کری آموزش “مستقیم به کار” را با مشارکت هیئت بهداشتی کری برای آماده سازی مردم محلی برای مشاغل در خانه بزرگان ارائه می دهد.

بنا به گفته هیئت بهداشتی و خدمات اجتماعی Cree خلیج جیمز ، سه خانه ریش سفید 32 تختخوابی برای Chisasibi ، Waskaganish و Mistissini در نظر گرفته شده است که قرار است در سال 2022 افتتاح شود.

در حال حاضر خدمات آموزش بزرگسالان Sabtuan در حال پذیرش برنامه هایی برای یک دوره آموزشی 35 هفته ای است که در سال جدید در Chisasibi و Waswanipi ارائه می شود.

“[The job] مراقبت از بزرگان و کسانی که نیاز به حمایت دارند ، است. بنابراین همان کاری است که یک متقاضی ذی نفع انجام می دهد. ”

آنها می توانند کری صحبت کنند. این مهمترین چیز است.– Roberta Neacappo ، خدمات آموزش بزرگسالان Sabuan

طبق اطلاعات موجود در وب سایت هیئت بهداشتی Cree ، کسانی که در این برنامه شرکت می کنند بلافاصله پس از فارغ التحصیلی دیپلم حرفه ای و یک پیشنهاد محلی کار تضمینی دریافت می کنند.

نکاپو گفت که داشتن افراد Cree و سخنرانان Cree در آن مشاغل خدمات بسیار مهمی را برای بزرگان ارائه می دهد.

نئاکاپو گفت: “آنها می توانند کری صحبت کنند. این مهمترین چیز است ، آنها درک می کنند بزرگان و بزرگترها می توانند کری صحبت کنند.”

به گفته نیان ماتوش ، مدیر آموزش بزرگسالان برای هیئت مدرسه Cree ، امید این است که آموزش های محلی و شغل تضمین شده برخی از موانع سنتی را برای افرادی که می خواهند به مدرسه بازگردند برطرف کند.

ماتوش گفت: “داده های ما به ما نشان می دهد که بسیاری از کری می خواهند به مدرسه بازگردند ، اما موارد خاصی مانع ایجاد نگرانی در مورد مهاجرت به جنوب برای تحصیل در مدرسه یا یافتن شغل پس از فارغ التحصیلی است.

“با ارائه برنامه های محلی با تضمین مستقیم اشتغال ، ما می توانیم بسیاری از این نگرانی ها را برطرف کنیم.”

هیئت مدرسه کری همچنین یک برنامه کمک هزینه دانشجویی جدید برای کمک به دانش آموزان در مراقبت از خانواده خود در هنگام مدرسه راه اندازی کرده است. مبالغ کمک هزینه بر اساس وضعیت خانوادگی دانش آموز محاسبه می شود ، بنابراین به گفته ماتوش ، آنها می توانند برای فرزندان و همسر خود در طول برنامه تأمین کنند.

اجرای هنرمندانه از آنچه خانه های بزرگان برای سه جامعه Cree در نظر گرفته اند ، می تواند باشد. طراحی خانه بر اساس مشخصات استانی است اما با فرهنگ کری سازگار است. (CBHSSJB)

مشاغل موجود در خانه بزرگان از جمله 600 شغل است که توسط چندین پروژه بزرگ هیئت بهداشتی که در دست اجرا هستند ایجاد خواهد شد ، از جمله بیمارستان 52 تختخوابی منطقه ای که برای Chisasibi برنامه ریزی شده است.

آخرین مهلت درخواست برای آموزش جمعه است.