اتهامات علیه کشیش رابطه بین کلیسای کاتولیک رومی و ملل اول را بیشتر از بین می برد

هشدار: این مقاله حاوی جزئیات اتهامات سوء استفاده است.

جرالدین شینگوز که زمانی کاتولیک مذهبی بود، بیش از یک دهه پیش روابط خود را با کلیسا قطع کرد.

زن Saulteaux از Tootinaowaziibeeng First Nation یک بازمانده از مدرسه مسکونی است. او می‌داند که چرا یکی دیگر از ملل اول منیتوبا می‌خواهد به رابطه خود با کلیسا در پی اتهامات علیه یک کشیش در جامعه پایان دهد.

شینگوز گفت: “این باعث آزار من شد.” این تاریخچه کلیسای کاتولیک و آنچه که آنها در مورد ملل بومی انجام دادند، کودکان بومی در مدارس مسکونی را نشان داد.»

ارول سواری 48 ساله به پنج جرم از جمله تجاوز جنسی، اغوا کردن کودک و حبس اجباری متهم است. RCMP گفت که این اتهامات ناشی از گزارشی است که دریافت کرده‌اند مبنی بر اینکه دختر هشت ساله‌ای در 27 مه به‌طور نامناسبی لمس شد و سپس به آن دستور داده شد در حالی که تنها با ساواری در کلیسای کاتولیک رومی در لیتل گراند رپیدز، در 265 کیلومتری شمال شرقی، آنجا را ترک نکند. وینیپگ

بازرسان بر این باورند که سواری که روز پنجشنبه همچنان در بازداشت به سر می برد، ممکن است به کودکان دیگر آسیب رسانده باشد. هیچ اتهام دیگری مطرح نشده است.

این در حالی رخ می دهد که کلیسای کاتولیک رومی اخیراً تلاش هایی را برای آشتی دادن روابط خود با مردم ملل اول انجام داده است. در ماه مارس دکترین کشف را محکوم کرد و پاپ تابستان گذشته به خاطر نقش اعضای کلیسا در سیستم مدارس مسکونی عذرخواهی کرد.

شینگوز جایی برای آشتی یا شفا نمی بیند، به خصوص با توجه به آخرین ادعای مربوط به یک کشیش.

زنی که در حال لبخند زدن است در مقابل یک آب با غروب صورتی آسمان در پس زمینه تصویر شده است.
جرالدین شینگوز یک زن سوتو از ملت اول Tootinaowaziibeeng است. او در سال 2010 حضور در کلیسای کاتولیک را متوقف کرد. (ارسال شده توسط جرالدین شینگوز)

شینگوز گفت: «اکنون در سال 2023، این فرصتی برای ما است تا فرزندان خود را ایمن نگه داریم. ما نیازی به داشتن کلیسای کاتولیک نداریم.»

ما فقط می‌خواهیم از آنها (کودکان) مراقبت کنیم و اجازه ندهیم افرادی در جامعه آسیب ببینند. کلیسای کاتولیک یکی از آنها بود.»

تخمین زده می شود که 150000 کودک بومی مجبور به تحصیل در مدارس مسکونی در کانادا شدند، جایی که بی توجهی و آزار جسمی و جنسی بیداد می کرد. بیش از 60 درصد مدارس توسط کلیسای کاتولیک رومی اداره می شد.

ایمان کاتولیک هنوز در ملت اول Sagkeeng قوی است

Sagkeeng First Nation Ogimaakaan (رئیس) EJ Fontaine یک دانش آموز روزانه در مدرسه مسکونی فورت الکساندر تحت مدیریت کاتولیک ها بود و بسیاری از اعضای خانواده او نیز در مدارس مسکونی تحصیل می کردند.

فونتین کاتولیک نیست، اما او هنوز هم در حوالی کریسمس به کلیسا می رود تا به ایمان والدینش احترام بگذارد – که هر سال خانواده را به مراسم نماز نیمه شب می بردند.

مردی با کت و شلوار آبی و کت و شلوار تیره لبخند می زند.
Sagkeeng First Nation Ogimaakaan خانواده EJ Fontaine در کلیسای کاتولیک شرکت کردند اما اکنون او فقط به افتخار پدر و مادرش در کریسمس می‌رود. (ارسال شده توسط EJ Fontaine)

او گفت که کلیسا ریشه های عمیقی در ساگکینگ دارد، اگرچه جماعت در حال کوچک شدن است.

فونتین گفت: «این برای برخی افراد مهم است. نه به اندازه زمانی که بزرگ شدم. وقتی بزرگ شدم کلیسای کاتولیک نقش بزرگی در جامعه داشت.

به گفته اسقف نشین سنت بونیفاس، ساواری، کشیش متهم در لیتل گرند رپیدز، شش سال پیش از هند به کانادا آمد و در ژوئن 2017 با کشیشان در Sagkeeng راهنمایی و راهنمایی کرد. او همچنین راهنمایی و راهنمایی را در Poplar River First Nation دریافت کرد.

مردی در مقابل پس زمینه قرمز ایستاده است.
آرول ساواری، کشیش کاتولیک رومی، به تجاوز جنسی، مداخله جنسی، بهره کشی جنسی از یک جوان، اغوا کردن یک کودک و حبس اجباری متهم شده است. (فیس بوک/ارول سواری)

فونتین گفت که او چیزی در مورد زمان ساواری در Sagkeeng نشنیده است و همچنین از اعضای جامعه که نقش کلیسا در جامعه را زیر سوال می برند نشنیده است.

فونتین گفت: «من در جامعه نشنیده ام که باید کلیسای کاتولیک را به خاطر اتفاقی که افتاده بیرون بیاندازیم. “من جامعه (لیتل گرند رپیدز)، رئیس را به خاطر خواستن کلیسا سرزنش نمی کنم. اگر این اتفاق در جامعه ما رخ می داد … مطمئن هستم که مردم نیز همین احساس را خواهند داشت، اما فکر می کنم باید تفکر بیشتری وجود داشته باشد. آن کشیش را بر خلاف کلیسا از اینجا بیرون کن.”

در ماه مارس، کشیش بازنشسته، پدر آرتور ماس، که در مدرسه مسکونی فورت الکساندر کار می کرد، پس از اتهامات تاریخی که توسط یک دانش آموز سابق مطرح شد، از حمله ناشایست تبرئه شد.

فونتین گفت در حالی که مردم جامعه از نتیجه این پرونده عصبانی بودند، کلیسا هنوز هم در ساگ کینگ جایی دارد.

او گفت: «هنوز هم افرادی هستند که از کلیسای کاتولیک با وجود همه آسیب‌ها و کارهایی که به مردم ما وارد کردند، پیروی می‌کنند. هنوز افرادی هستند که کاتولیک های معتقد هستند.

رئیس منطقه ای AFN: “روابط را عقب می اندازد”.

سیندی وودهاوس، رئیس منطقه‌ای مجمع ملل اول گفت که کلیسا باید سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تری داشته باشد تا از تنها ماندن کشیش‌ها با کودکان جلوگیری کند. او گفت که این حادثه اخیر برای بسیاری از مردم ملل اول محرک و تکان دهنده است.

پاپ آمده بود تا به خاطر نقشش در از بین بردن زبان‌های ما و نقش آنها در مدارس مسکونی عذرخواهی کند و شما به نوعی فکر می‌کنید که به مسیر خوبی می‌روید… و بعد اتفاق‌هایی از این دست، این رابطه را به عقب می‌اندازد. وودهاوس گفت: دوباره.

مردم ما مردمان بسیار روحانی هستند.

سیندی وودهاوس رئیس منطقه ای مانیتوبا از مجمع ملل اول در طی یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد توافقنامه حل و فصل نهایی بازنگری شده برای پرداخت غرامت به کودکان و خانواده های ملل اول در اتاوا در 5 آوریل 2023 صحبت می کند.
سیندی وودهاوس، رئیس منطقه ای مانیتوبا از مجمع ملل اول، می گوید اتهامات علیه یک کشیش کاتولیک رومی، رابطه بین کلیسا و مردم ملل اول را بیشتر مخدوش می کند. (اسپنسر کولبی/ مطبوعات کانادا)

شینگوز گفت اگر کلیسا می خواهد در جوامع ملل اول حضور داشته باشد، باید از گذشته درس بگیرد.

او گفت: «آنها باید مراقب باشند. “چه کسی توده های آنها را اداره می کند؟ فقط پیشینه آنها را واقعا زیر سوال ببرید.”

کمک به افرادی که تحت تأثیر تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند به‌صورت رایگان از طریق خط بحران تجاوز جنسی کلینیک به شماره 1-888-292-7565 و خدمات قربانیان عدالت منیتوبا به شماره 1-866-484-2846 در دسترس است.

پشتیبانی برای هر کسی که مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است در دسترس است. از این طریق می توانید به خطوط بحران و خدمات پشتیبانی محلی دسترسی داشته باشید وب سایت دولت کانادا یا پایگاه داده پایان دادن به خشونت انجمن کانادا. اگر در خطر فوری هستید یا از امنیت خود یا دیگران در اطراف خود می ترسید، لطفا با 911 تماس بگیرید.