«احساس می‌کنم عقب نیستم»: دانش‌آموزان بومی در منیتوبا از حمایت اصول جردن استقبال کردند

ایلینا نات در حال آماده شدن برای فارغ التحصیلی از دبیرستان در ماه آینده است.

این دختر 17 ساله عاشق نقاشی است و امیدوار است پس از اتمام مدرسه خود در براندون، حرفه ای در هنر را دنبال کند.

در نیمه اول سال تحصیلی، نوجوان فعالیت‌های فوق برنامه و چالش‌های کار کلاسی در عصر دیجیتال را انجام داد. در حالی که اکثر خانواده ها به فناوری دسترسی دارند، برخی از خانواده ها مانند خانواده ایلینا هنوز با موانعی روبرو هستند.

در دسامبر، زمانی که ایلینا پس از درخواست مادرش از هماهنگ کننده اصلی جردن در بخش مدرسه براندون، صاحب یک لپ‌تاپ جدید شد، آرامش حاصل شد.

ایلینا ماه گذشته در مصاحبه ای گفت: “واقعاً تعجب آور بود. تقریباً برای واقعی بودن احساس خوبی داشتم.”

اصل اردن از دولت‌ها می‌خواهد که هزینه خدمات کودکان ملل اول را پوشش دهند و پس از آن هر گونه اختلاف بر سر حوزه قضایی را حل کنند.

این قانون قانونی از نام جردن ریور اندرسون، پسری از نروژ هاوس کری نیشن در منیتوبا، که در سن پنج سالگی درگذشت، نامگذاری شده است. او زندگی خود را در بیمارستان گذراند در حالی که دولت منیتوبا و اتاوا در مورد اینکه کدام سطح از دولت باید هزینه مراقبت از او را در یک خانه خاص بپردازد، بحث می کردند.

نوزادی در گهواره زنی است.
جردن ریور اندرسون، اهل نروژ هاوس کری نیشن در منیتوبا، در سال 2005 در سن 5 سالگی پس از گذراندن زندگی خود در بیمارستان در حالی که دولت منیتوبا و اتاوا در مورد اینکه کدام سطح از دولت باید هزینه مراقبت از او را در یک خانه ویژه پرداخت کند، بحث می کردند. (ارسال شده توسط TIFF)

مادر ایلینا، الیلا مونیاس، از طریق جردن برای دو فرزند کوچک‌ترش در مورد وسایل مدرسه کمک دریافت کرد، اما بدون هماهنگ‌کننده به ذهنش نمی‌رسید که برای دخترش لپ‌تاپ درخواست کند.

او گفت: “خیلی مفید است. من نمی توانستم این کار را برای بچه هایم انجام دهم. ای کاش وجود داشت، اما راهی وجود نداشت.”

“من لپ تاپ ندارم. هرگز نداشتم. این فقط چیزی است که ما توان پرداخت آن را نداریم.”

دسترسی به رایانه در خانه به ایلینا این امکان را داده است که با همکلاسی ها و معلمان خود ارتباط برقرار کند. نوجوان از آن برای کار کردن و ارسال تکالیف، استفاده از برنامه‌های آنلاینی که قبلاً نمی‌توانست استفاده کند و از طریق چت ویدیویی با دیگران ارتباط برقرار کند.

ایلینا گفت: «احساس می‌کنم عقب نیستم».

هدف برنامه افزایش نرخ فارغ التحصیلی است

از نظر تاریخی، نرخ فارغ التحصیلی برای دانشجویان بومی کمتر از همتایان غیر بومی آنها بوده است. آمار دولت مانیتوبا نشان می دهد که نیمی از دانشجویان بومی در ژوئن 2022 به موقع فارغ التحصیل شده اند در حالی که این رقم برای دانشجویان غیربومی 91 درصد است.

نرخ پایین فارغ التحصیلی با قطع ارتباط بین آموزش بومی و غربی، کمبود بودجه مزمن برای دانشجویان بومی و تبعیض سیستماتیک مرتبط است.

با در نظر گرفتن این موضوع، سازمان سران جنوبی، که نماینده 34 کشور اول در جنوب منیتوبا است، تصمیم گرفت برنامه هماهنگ کننده اصول اردن را آغاز کند.

سال گذشته، گروه حمایت با دو بخش مدرسه شریک شد تا یک هماهنگ کننده اصول اردن را وارد مدارس کند. در اوایل سال جاری، این سازمان هفت بخش مدرسه دیگر را به عنوان شریک اضافه کرد.

“[We’re] جونی ویلسون، سرپرست خدمات سلامتی این سازمان، گفت: واقعاً سعی می کنم از دانش آموزان حمایت کنم و آنها را در مدرسه نگه داریم تا فارغ التحصیل شوند.

این برنامه یک هماهنگ کننده استخدام شده توسط سازمان روسای جنوب با یک بخش مدرسه تشکیل می دهد. خانواده‌ها با هماهنگ‌کننده کار می‌کنند تا درخواست‌های داخلی را پردازش کنند، به این معنی که مجبور نیستند مستقیماً از طریق دولت فدرال بروند و با تأخیرهای غیرضروری مواجه شوند.

این گروه همچنین دارای هماهنگ کننده هایی است که با بیمارستان کودکان وینیپگ و یک مرکز توانبخشی در شهر کار می کنند.

بچه های خردسال در کلاس درس تابلوهایی را بالا می گیرند.
در عکسی در فوریه 2021، دانش‌آموزان کلاس دوم در مدرسه صدراعظم وینیپگ نامه‌هایی را که به تری دوگوید، نماینده لیبرال نوشته بودند، نگه می‌دارند و از سیاستمداران می‌خواستند از برابری برای جوانان ملل اول حمایت کنند. (والتر برنال/سی بی سی)

در سال گذشته، خدمات بومی کانادا نوع درخواست های پردازش شده از طریق اصل جردن و روش های ارسال آنها را گسترش داده است.

ویلسون گفت که این در را برای خانواده ها برای دسترسی به حمایت های آموزشی مانند تدریس خصوصی و گفتار درمانی باز کرده است. کمک مالی از طریق جردن’s Principle همچنین می تواند به سمت فعالیت های فوق برنامه ای که بچه ها را به رفتن به مدرسه علاقه مند می کند، و همچنین لوازم و هزینه های مدرسه اختصاص یابد.

این سازمان در طول 12 ماه از حداقل 2000 کودک از طریق این برنامه حمایت کرده است.

ویلسون گفت که داشتن هماهنگ کننده های بومی برای مراقبین احساس راحتی می کند.

آنها احساس می‌کنند که برای اشتراک‌گذاری بسیار باز هستند و می‌دانند که مورد احترام، شنیده شدن و شنیدن قرار خواهند گرفت.»

بخش مدرسه وینیپگ شاهد افزایش درخواست‌ها است

بخش مدرسه River East Transcona در وینیپگ در ماه فوریه با این برنامه قرارداد امضا کرد. این بخش به 18000 دانش آموز خدمت می کند که تقریباً 2300 خود را به عنوان اولین ملل، Inuit یا Métis معرفی می کنند.

جیسون دریسدیل، دستیار سرپرست خدمات آموزشی، گفت، قبل از همکاری با سازمان سران جنوبی، “تصله‌ای واقعی” از دسترسی به اصل جردن در 42 مدرسه این بخش وجود داشت که اغلب منجر به حمایتی می‌شد که به موقع یا قوی نبود. برنامه ریزی.

او گفت: “با جایگاه اصل جردن در بخش مدرسه ما، ما راهی برای عبور از آن و از بین بردن این موانع برای خانواده ها داریم. و این برای بچه ها و خانواده ها چیز خوبی است.”

بخش مدرسه هفت درخواست در ماه اول اجرای برنامه دریافت کرد. این تعداد در ماه بعد به 59 رسید.

دریسدیل گفت: “به عنوان یک سیستم آموزشی، هدف ما حذف شکاف پیشرفت بین کودکان بومی و غیربومی است.”