استاد UNBC پس از سالها زندگی آرام و با تشخیص ، در مورد مولتیپل اسکلروزیس صحبت می کند

رزومه Rheanna Robinson چشمگیر است: او استاد مطالعات ملل اول در دانشگاه بریتیش شمالی کلمبیا در پرنس جورج است و به رئیس دانشگاه در زمینه بومی ها مشاوره می دهد.

اما دانشمند متیس از سمیترز ، قبل از میلاد ، رازی نگه داشته بود که می ترسید ممکن است به حرفه اش آسیب برساند – تا همین اواخر.

وی یکی از حدود 77000 کانادایی است که با بیماری مولتیپل اسکلروزیس ، یک اختلال خودایمن که بر مغز و نخاع تأثیر می گذارد ، زندگی می کند.

سرگیجه ، افسردگی و مشکل در راه رفتن از جمله علائم این بیماری است انجمن MS کانادا.

اختلال شغلی و شجاعت برای ابراز نظر

رابینسون در سن 19 سالگی تشخیص داده شد ، در ابتدا تأثیر زیادی از بیماری بر توانایی های جسمی خود احساس نمی کرد ، اما دو سال پیش آن چنان ناتوان کننده بود که مجبور شد از دانشگاه مرخصی بگیرد و دیگر نمی تواند مشکل خود را پنهان کند.

اکنون این استاد 43 ساله برای تحرک باید به سه چرخه و عصا اعتماد کند. هنوز مشخص نیست که چه زمانی او می تواند به کار خود برگردد.

“این را بگویم که [career disruption] هر چیزی که ویرانگر باشد کم اهمیت است. “او به کارولینا دی ریک ، میزبان برنامه های سی بی سی گفت سپیده دم شمال.

رابینسون اکنون برای تحرک باید به سه چرخه متکی باشد. (ارائه شده توسط Rheanna Robinson)

رابینسون اکنون به عنوان یک سفیر در انجمن MS کانادا داوطلب می شود و از توجه بیشتر به افراد بومی که با این شرایط در جوامع شمالی قبل از میلاد زندگی می کنند ، دفاع می کند. وی احساس می کند که این اختلال “سفیدپوش” شده است به این معنا که منابعی برای کمک به مردم بر روی اعضای طبقه متوسط ​​شهری و سفید متمرکز است.

“من بسیاری دیگر را می شناسم [Indigenous] مردم در شمال و این استان همین کار را می کنند ، بنابراین احساس می کنم که زمان خوبی برای این کار است [advocacy]،” او گفت.

اما رابینسون مجبور شد یک جهش ایمان داشته باشد تا در مورد مسائل سلامتی خود صحبت کند.

وی گفت: “من یک شخص کاملا خصوصی هستم.” “مدتی طول کشید تا این واقعیت را بپذیرم که باید با به اشتراک گذاشتن و افشای آن راحت باشم و نگران هیچ گونه فرضیه های احتمالی ، کلیشه ها یا کلاله هایی نباشم که ممکن است در ارتباط با زندگی با یک بیماری ناتوان کننده باشد.”

افزایش آگاهی در مورد افراد بومی مبتلا به ام اس

رابینسون می گوید که او سپاسگزار است که با وجود بیماری ، توانسته است سه مدرک دانشگاهی به دست آورد و صاحب دو فرزند شود. اما این دانشمند معتقد است که کانادایی ها به درک بهتری در مورد چالش های مختلفی که سایر افراد بومی مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس با آن روبرو هستند ، به ویژه در ماه آگاهی از معلولیت بومی در نوامبر ، نیاز دارند.

“آی تی [the awareness month] واقعاً صحبت از نیاز به گفتگوهای بزرگتر در مورد … [Indigenous] مسیرهایی که در آن معلولیت شروع به سبقت گرفتن از برخی از رویاها ، اهداف و خواسته های ما می کند ، همانطور که پیش می رویم. ”

برای گوش دادن به مصاحبه Rheanna Robinson در پیوند زیر ضربه بزنید سپیده دم شمال:

سپیده دم شمال9:38زندگی با ام اس

Rheanna Robinson یک دانشمند و استاد متیس در UNBC است که به تازگی فاش کرده است که با بیماری ام اس زندگی می کند. او با کارولینا دی رایک صحبت می کند. 9:38


مشترک شدن در Daybreak North در CBC Listen یا برنامه پادکست مورد علاقه خود و ارتباط با CBC Northern British Columbia در فیس بوک ، توییتر و اینستاگرام.