اعضای جامعه می گویند که واحد پلیس بومی تنها نقطه شروعی برای اتاوا است

برخی از اعضای جوامع بومی در اتاوا احساسات متفاوتی دارند زیرا نیروی پلیس شهر قصد دارد یک واحد بومی ایجاد کند و احتیاط را ترغیب می کند که برای ایجاد پذیرش و تفاهم به کار بیشتری نیاز است.

روز دوشنبه، سرویس پلیس اتاوا (OPS) پاسخ خود را به توصیه‌های مختلف از دعوت به اقدام کمیسیون حقیقت و آشتی (TRC) و تحقیقات در مورد زنان و دختران بومی گمشده و کشته شده (MMIWG) و جایی که در مورد ملاقات با برخی از آنها ایستاده است، منتشر کرد. توصیه ها

رئیس اریک استابز اعلام کرد که این سرویس قصد دارد یک واحد بومی ایجاد کند که به طور تمام وقت بر اساس توصیه های TRC و MMIWG عمل کند.

Manitok Thompson، یک پخش کننده Inuk و عضو سابق مجلس قانونگذاری Nunavut که اکنون در Carleton Place، Ont.، درست در جنوب غربی اتاوا زندگی می کند، از طرح واحد جدیدی با تمرکز بر مردم بومی استقبال کرد.

او از این واحد استقبال می‌کند، اما می‌خواهد بداند که چگونه شکل خواهد گرفت، زیرا روابط با پلیس در حال حاضر تیره است، زیرا ساکنان بومی “ترس دارند مبادا مورد قضاوت نادرست و بدرفتاری قرار بگیریم.”

تامپسون گفت که در حال حاضر هیچ افسر پلیس Inuk در OPS وجود ندارد که یک شکاف ناامیدکننده است.

او گفت که نوع تنوع برای کمک به ایجاد روابط با جامعه بزرگ اینوئیت در اتاوا ضروری است.

او گفت: “گاهی اوقات فقط به این دلیل خلاصه می شود که شما یک فرد بومی هستید و با شما چنین رفتار ناعادلانه ای می شود.”

زنی کنار دریاچه ایستاده است.
منیتوک تامپسون می‌گوید که از آنچه که یک واحد بومی در پلیس اتاوا برای رابطه بهتر بین جامعه اینویت و افسران شهر به معنای آن است هیجان‌زده است. (ارسال شده توسط Manitok Thompson)

پلیس اتاوا از اظهار نظر بیشتر در مورد طرح واحد خودداری کرد زیرا هنوز در مراحل اولیه برنامه ریزی است. در بیانیه ای به CBC، پلیس گفت که “در درجه اول” مشاوره بخش مهمی از ایجاد این واحد خواهد بود.

استابز در جلسه روز دوشنبه هیئت خدمات پلیس اتاوا گفت: “من دوست داشتم آن واحد را در بهار ایجاد کنم، اما وضعیت کارکنان ما به ما اجازه نمی دهد افراد بیشتری را از خط مقدم ببریم.”

به گفته OPS، شش درصد از اعضای آن خود را بومی معرفی می‌کنند، اما «تعداد بسیار محدودی از افسران به زبان‌های بومی صحبت می‌کنند».

معاون رئیس استیو بل نیز روز دوشنبه اعتراف کرد که این نیرو در حال حاضر در استخدام افسران اینوک شکست خورده است.

دوره آگاهی فرهنگی بومی

پلیس اتاوا گفت که تلاش کرده است آگاهی فرهنگی بومیان را بهبود بخشد.

این نیرو گفت، نزدیک به دو سال است که همه اعضای غیرنظامی و پلیس ملزم به گذراندن دوره آنلاین به نام “مسیر: سفر شما در میان بومیان کانادا” هستند.

جنیفر دیوید، توسعه‌دهنده اصلی این دوره، گفت که این فقط اولین گام به سوی انسان‌سازی مردمان بومی و اتصال گذشته و حال است.

او گفت اگر افسران این درک را داشته باشند، “آنها را در موقعیت بهتری قرار می دهد تا بتوانند به شیوه ای مناسب از نظر فرهنگی پاسخ دهند.”

دیوید هشدار داد که واحد بومی جدید باید افسرانی را در خود جای دهد که در واقع بومی هستند. او به چندین گزارش پرمخاطب از افراد غیربومی اشاره کرد که خود را بومی معرفی کرده اند، بدون هیچ گونه کنترل و تعادلی، فرصت ها را از افراد بومی سلب کرده اند.

CBC در مورد این موارد، از جمله چندین مورد در موسسات فوق ثانویه گزارش داده است.

اعضای این واحد همچنین باید از نژادپرستی و تبعیض درون نیرو محافظت شوند و نمی توان از آنها انتظار داشت که «همه چیز را بدانند و همه چیز بومی باشند».

نژادپرستی بر زور

در سال 1992، خدمات پلیس تورنتو یک واحد حافظ صلح بومیان را ایجاد کرد، که در آن زمان تبدیل به اولین شهر بزرگی شد که دارای واحدی بود که به طور خاص برای رسیدگی به مسائلی که مردم بومی در جامعه با آن مواجه بودند، اختصاص داشت.

از آن زمان به بعد، همیلتون و گوئلف در انترنیت، هر کدام یک افسر رابط بومی را نیز اجرا کردند.

یک زن بومی به یک زن بومی دیگر پر عقاب می دهد.
در ماه آوریل، کنست. استیسی هیل نقش رابط بومی با سرویس پلیس همیلتون را بر عهده گرفت. (کارا نیکرسون/سی بی سی)

طرح‌ها برای واحد بومی پلیس اتاوا در حالی صورت می‌گیرد که این نیرو با اتهامات نژادپرستی نسبت به افراد مختلف دست و پنجه نرم می‌کند، از جمله زمانی که یک افسر نظرات نگران‌کننده‌ای را پس از مرگ هنرمند مشهور اینوک، آنی پوتوگوک در سال 2016 منتشر کرد.

بل به هیئت مدیره دوشنبه گفت که OPS در تلاش است افراد بیشتری را که سیاه‌پوست و بومی هستند استخدام کند، در حالی که اطمینان حاصل می‌کند که این افراد می‌توانند «در سازمان حرکت کنند» به سمت‌های بالاتر.

او گفت که پلیس اتاوا در استخدام اعضای بومی خوب عمل کرده است، “اما فکر می کنم این فقط بخشی از داستان را بیان می کند.”

اگرچه می‌توانم بگویم که روی آن تمرکز کرده‌ایم و موفقیت‌هایی داشته‌ایم، اما قطعاً کار بیشتری برای انجام دادن داریم.»