اقدام طبقاتی علیه کشیشان Oblate به 190 قربانی ادعا شده از سراسر کبک می رسد

یک دادخواست طبقاتی که علیه یک دستور مذهبی کاتولیک در سال 2018 آغاز شد ، از 30 مدعی ابتکار Innu در ساحل پایین شمال کبک به 190 بومی و غیر بومی از سراسر کبک تبدیل شده است.

ادعاهای سو abuse استفاده جنسی توسط کشیش ها با وابستگان مبلغ مریم بی عیب و نقص در ابتدا در جریان تحقیقات فدرال در مورد زنان و دختران بومی گمشده و مقتول (MMIWG) مطرح شد.

بر اساس اسناد دادگاه ارسالی به دادگاه عالی کبک ، در تقاضای مجوز برای اقدام طبقاتی ، این ادعاها اکنون در چندین ملل اول ، جایی که روحانیون سعی در “ساکت کردن حملات جنسی مکرر که به خوبی از آن آگاه بود” داشتند ، چند برابر شده است.

توقف تحقیق در مانی-اوتنام در نوامبر 2017 ، یک جامعه اینو در نزدیکی سپت ایلز ، در ساحل شمالی کبک ، دهه ها ادعای سو abuseاستفاده از کودکان و زنان اینو را در آنامن شیپو و پاکوا شیپو ، در ساحل شمالی پایین این استان نشان داد.

الکسیس جوینو ، کشیش بلژیکی که در دهه 1950 وارد منطقه شد ، تا زمان مرگ در سال 1992 ، محکم در جوامع اینو که در آن کار می کرد ، محکم بود.

نوئلا مارک ، که مدعی اصلی دادخواست دادرسی کلاس است ، در جلسات جلسات MMIWG گفت ، او هرگز در مورد سو abuseاستفاده صحبت نکرد زیرا جوینو “به عنوان رئیس دهکده ، رئیس اداره در نظر گرفته شد.

وكیل آلن آرسناو می گوید ، آن تصویر عمومی از یك شخصیت “خداگونه” از هم پاشیده شده است.

پنجاه زن و هشت مرد اینو از Unaman Shipu و Pakua Shipu از آن زمان با شکایت از سو of استفاده جنسی توسط Joveneau مطرح شده اند.

و سایر اعضای جماعت در این اقدام کلاس نامگذاری شده اند ، که هنوز توسط دادگاه عالی کبک مجاز نشده است.

سو abuseاستفاده ادعایی در چندین ملل اول

سی و یک نفر ، عمدتا از Innu First Nation از اوشات ساز Mani-Utenam ، ادعاهای مشابهی را علیه پدر Omer Provencher مطرح کرده اند. در حال حاضر هیچ یک از این ادعاها در دادگاه ثابت نشده است.

کشیشهای دیگری که در این اقدام طبقاتی شرکت کرده اند قبلاً به دلیل اعمال جنسی مقصر شناخته شده اند.

پدر رینالد کوتور در سال 2004 به جرم حمله جنسی علیه کودکان آتیکامکو به 15 ماه محکوم شد. در تقاضای طبقاتی ، نه قربانی ادعا شده از وموتاچی و اوپتی چیوان از او به عنوان سو alleged استفاده کننده خود نام می برند.

سی و سه نفر از Anishnabe نیز با ادعاهایی علیه پدر Edmond Brouillard ، كه در سال 1996 به جرم سو abuse استفاده جنسی به 5 سال زندان محكوم شد ، وارد عمل شدند.

هفت نفر از آتیکامکو از ماناوان ادعا کردند که قربانیان Édouard Meilleur شده اند. و 34 فرد بومی دیگر و همچنین 17 مدعی غیر بومی ، در مورد ادعاهای سو abuse استفاده جنسی توسط سایر اعضای این دستور وارد عمل شده اند.

توافق خارج از دادگاه هنوز محقق نشده است

آرسنول می گوید از زمانی که پرونده برای اولین بار ارائه شده است ، تعداد پرونده ها زیاد نشده است.

وی گفت ، اگر بیماری همه گیر COVID-19 مانع بازدید از سایر جوامع در شمال كبك نبود ، موارد بسیار بیشتری وجود داشت.

آرسنول به سی بی سی گفت: “این نوک کوه یخ است.”

در ابتدا ، شركت كنندگان اظهار داشتند كه می خواهند خارج از دادگاه تسویه حساب كنند تا از آسیب دیدگی بیشتر قربانیان جلوگیری كنند. جماعت همچنین یک خط تلفن محرمانه به زبان انگلیسی و فرانسوی برای ارائه مشاوره به قربانیان سو abuse استفاده جنسی ایجاد کرد.

آرسنول گفت ، اما مذاکرات اولیه هرگز به توافق منجر نشد و گزینه های دیگری به جز پیگیری موضوع در دادگاه باقی ماند.

به گفته وکیل نماینده جماعت ، چارلز گیبسون ، از آن زمان این خط تلفن قطع شده است.

پدر Edouard Meilleur ، OMI ، راست ، از 1938 تا 1953 در Manawan ، Que. کار می کرد. (ارائه شده توسط Conseil de la Nation Atikamekw)

گیبسون به سی بی سی گفت که Oblates همچنان امیدوارند که موضوع را خارج از دادگاه حل و فصل کنند و همچنان برای مذاکره آزاد هستند.

آرسنول گفت که این امر ممکن نبوده است زیرا پیشنهادهای ارائه شده تاکنون “متناسب” با آسیب های ناشی از جوامع مختلف محل استقرار انجمن ها نبوده است.

درخواست این اقدام طبقاتی سو abuse استفاده ای را شامل می شود که از اول ژانویه 1950 و 31 دسامبر 2018 اتفاق می افتد.