اولین رئیس زن نا-چو نیاک دان در یوکان می گوید: “افتخار بزرگ”.

زمان بسیار ویژه ای برای داونا هوپ است.

هوپ روز چهارشنبه به عنوان رئیس جدید اولین ملت Na-Cho Nyäk Dun در مایو، یوکان انتخاب شد.

او 155 رای به دست آورد که بیش از دو برابر هر یک از دو نامزد دیگر، دنیس سیمونز و سیمون مروین، رئیس جمهور فعلی است.

هوپ به سی بی سی نیوز گفت: این شگفت انگیز است. “من افتخار و دستاورد بزرگی می‌برم، حدس می‌زنم که من در واقع اولین رئیس زن منتخب برای اولین ملت Na-Cho Nyäk Dun هستم.”

این مصاحبه برای طولانی بودن و وضوح ویرایش شده است.

ممکن است کمی از شخصیت خود به اشتراک بگذارید؟

من از یک سلسله طولانی از دودمان قوی مادرزادی می آیم که به سرزمین ها گره خورده است. مادرم در مایو به دنیا آمد و بزرگ شد. مادربزرگ من Maisie Mai Morberg است. مادربزرگ من الن پروفیت است و مادربزرگ من “بیگ میزی” است که او را می‌شناختند.

من سابقه تحصیل هم دارم من لیسانس علوم دارم. من برنامه مدیریت منابع تجدیدپذیر را قبل از لیسانس علوم تکمیل کردم. من برای آن با ممتاز فارغ التحصیل شدم. من تقریباً مدرک حکمرانی بومی خود را تمام کرده ام.

برخی از اولویت های اصلی به عنوان رئیس چیست؟

من فکر می کنم که اولین چیزی که می خواهیم به آن بپردازیم البته سلامتی و شفا است. برای بسیاری از ما که در شورا نشسته ایم، همیشه در مورد آن صحبت می کنیم.

حداقل برای خودم، بدون سلامتی و شفا، بقیه چیزها مهم نیست، زیرا ما به جامعه خود نیاز داریم که سالم باشد تا بتوانیم بقیه نقش هایی را که در جامعه به آن نیاز داریم، ایفا کنیم. اگر افراد سالمی برای پر کردن آنها نداشته باشیم، مهم نیست چند شغل داریم.

اولین ملت شما وضعیت اضطراری اعلام کرد و برخی از اقدامات توسط رئیس و شورای قبلی در پاسخ به تشدید خشونت و فعالیت های جنایی مرتبط با مواد مخدر در جامعه بیان شد. اکنون که رهبری تغییر کرده است، آیا آن برنامه عملیاتی حفظ خواهد شد یا به دنبال ایجاد تغییراتی هستید؟

ما قطعاً کارهایی را که تا به امروز توسط شورای قبلی انجام شده است بررسی خواهیم کرد و قطعاً در راستای اقداماتی که فوراً چیزی به سرانجام می رسد، تلاش خواهیم کرد.

چه چیزی را می خواهید در سال اول یا دوم ترم خود انجام دهید؟

مایلم شروع به خنثی کردن آنچه که کووید بر آن تأثیر گذاشته است را آغاز کنم. حدس می‌زنم می‌توان گفت واقعاً ما را به یک فضای دوپاره سوق داده است. باید دوباره دور هم جمع شویم ما باید گردهمایی های بیشتری داشته باشیم و تجربیات بیشتری در زمین داشته باشیم تا به بهبودی کمک کنیم. ما باید به آن برگردیم.

شورای شما مملو از اعضای شورای جدید و همچنین در حال بازگشت است. با این تیم فعلی چه فکری داری؟

به نظر من تیم خوبی است. من ایده داشتن برخی ادراکات و افکار واقعاً جوان و جوان را دوست دارم و خوب است که تجربه ای را داشته باشم که روبرتا [Hager, returning deputy chief] از دوره های قبلی خود نیز برای کمک به جمع کردن شورا و کمک به ما در حرکت به جلو آورده است.

چیزدیگری هست که شما دوست داشته باشید اضافه کنید؟

من واقعاً احساس می‌کنم بزرگترین چیزی که دوست دارم با هم بودن بیشتر باشد و فکر می‌کنم که این راهی است. من از همان ابتدا از “بیایید این کار را با هم انجام دهیم” به عنوان پلتفرم خود استفاده می کردم – و فکر می کنم این تنها راهی است که می توانیم این کار را انجام دهیم.