اولین موارد COVID-19 در اولین ملت نوا اسکوشیا کشف شد

دو مورد COVID-19 در Sipekne’katik First Nation در منطقه بهداشتی شمال نوا اسکوشیا پیدا شده است. این اولین بار است که ویروس کرونا در یک ملت اول در آتلانتیک کانادا شناسایی می شود.

مایک ساک ، رئیس Sipekne’katik به سی بی سی نیوز گفت که بعد از ظهر چهارشنبه در مورد این موارد اطلاع پیدا کرده است. وقتی از او س askedال شد که آیا او نگران است ، پاسخ او “بله و نه” بود.

وی گفت: “ما نمی خواستیم آن را بدست آوریم – البته هیچ كسی نمی خواهد – اما این اتفاق افتاد ، بنابراین من فكر می كنم اگر طبق آن برنامه ریزی كرده و اقدامات صحیح را انجام دهیم ، به سرعت از طریق آن فشار خواهیم آورد.”

اطلاعات کمی در مورد این دو مورد یا چگونگی ابتلا به ویروس کرونا وجود دارد ، اما ساک گفت که آنها خود جدا هستند. وی از مردم خواست که به حریم خصوصی خود احترام بگذارند و سعی نکنند بفهمند چه کسی هستند.

وی گفت: “من نمی خواهم كه هیچ كسی احساس كند كه از خود بیگانه شده یا نیست. هیچ كسی به دنبال آن بیرون نمی رود.” “من فقط امیدوارم که افرادی که این کار را انجام داده اند ، وظیفه خود را انجام دهند ، خود را منزوی کنند و سلامتی دیگران را به خطر نیندازند.”

طبق وب سایت آن ، Sipekne’katik دومین گروه بزرگ میکماو در نوا اسکوشیا است و تقریباً 1،244 عضو دارد. تعداد 1،344 عضو دیگر در خارج از جامعه ساکن هستند.

ساك گفت كه دسترسی به خدمات بهداشتی در Sipekne’katik “بسیار خوب” است و First Nation دارای یك مركز بهداشتی خاص با پزشكان ، پرستاران و دندانپزشكان است.

رئیس ساک از مردم می خواهد که پروتکل های بهداشت عمومی را دنبال کنند. (CBC)

وی اصرار داشت که اعضا با ماسک زدن ، ضد عفونی کردن و جلوگیری از اجتماعات بزرگ و مسافرت های غیر ضروری ، پروتکل های بهداشت عمومی را دنبال کنند.

طبق خدمات بومی کانادا ، از اول دسامبر ، 4069 مورد مثبت COVID-19 در اولین ملل در کانادا تأیید شده است که اکثر آنها در استان های Prairie هستند.

از عصر چهارشنبه ، این اعداد برای انعکاس موارد در Sipekne’katik به روز نشده اند.

داستان های برتر بیشتر