ایالات متحده تلاش هایی را برای مستندسازی تاریخ مدارس مسکونی بومی آغاز می کند

هشدار: این داستان سوء استفاده در مدارس مسکونی را توصیف می کند.

دولت ایالات متحده تلاشی را برای ثبت تاریخ شفاهی بازماندگان و فرزندان مدارس شبانه روزی که اغلب از طریق اعمال توهین آمیز به دنبال “متمدن” دانش آموزان بومی بودند، آغاز می کند.

وزارت کشور روز چهارشنبه اعلام کرد که با بنیاد ملی علوم انسانی همکاری می کند تا تجربیات هزاران دانش آموز بومی آمریکایی، بومی آلاسکا و بومیان هاوایی را در مدارسی در سراسر کشور با بودجه فدرال ثبت کند.

بنیاد ملی علوم انسانی 4 میلیون دلار برای این پروژه کمک می کند.

“اولین گام برای پرداختن به پیامدهای بین نسلی این مدارس، تصدیق و بررسی کامل تاریخ یک سیستم فدرال است که برای جدا کردن خانواده‌ها، محو زبان‌ها و فرهنگ‌های بومی، و خلع ید مردمان بومی سرزمینشان است.” رئیس Shelly Lowe در بیانیه ای گفت. لو ناواهو است.

این وقف از تلاش‌های دیگر، از جمله نمایشگاه دائمی مدارس شبانه روزی در موزه هرد در فینیکس و پروژه دیجیتالی کردن و رونویسی سوابق در مدرسه هندی جنوا در نبراسکا، حمایت کرده است.

دب هالند، وزیر کشور، که یکی از اعضای لاگونا پوئبلو در نیومکزیکو است، بررسی عمومی آسیب های ناشی از مدارس را در اولویت قرار داده است. این وزارتخانه اولین گزارش در نوع خود را منتشر کرد که در آن به 408 مدرسه که دولت فدرال حمایت می کرد اشاره کرد. مؤسسات مذهبی و خصوصی که بسیاری از مدارس را اداره می کردند، بودجه فدرال دریافت می کردند و در جذب دانش آموزان بومی شریک مایل بودند.

ایالات متحده قوانین و سیاست هایی را در سال 1819 برای حمایت از مدارس وضع کرد که بیشتر آنها مدت ها پیش تعطیل شدند. هنوز هیچ کدام برای سلب هویت دانش آموزان وجود ندارد.

قربانیان و بازماندگان مدارس شبانه روزی تحت حمایت دولت در جریان تور “جاده ای به سوی شفا” که توسط وزارت کشور سازماندهی شده بود، داستان های احساسی را به اشتراک گذاشته اند. آن‌ها به خاطر می‌آورند که به عنوان تنبیه در زیرزمین‌ها حبس شده‌اند، موها را برای از بین بردن هویت خود کوتاه کرده‌اند، و آزار جسمی و روحی را به یاد می‌آورند.

وزارت کشور در جلد اول گزارش تحقیقی در مورد مدارس شبانه روزی دریافت که حداقل 500 کودک در برخی از مدارس جان خود را از دست داده اند، اگرچه انتظار می رود با ادامه تحقیقات، این تعداد به طرز چشمگیری افزایش یابد. این آژانس گفت که انتظار می رود جلد دوم تا پایان سال منتشر شود.

این تور در اوکلاهاما، داکوتای جنوبی، میشیگان، آریزونا، کشور ناواهو و اخیراً در واشنگتن در منطقه رزرواسیون هند تولالیپ توقف داشته است.

هالند گفت که مجموعه تاریخ شفاهی گسترش این تور است و به درخواست جوامع بومی ارائه می شود. او در بیانیه ای گفت که این تضمین می کند که نسل های آینده می توانند از این داستان ها درس بگیرند. هالند گفت: «این یکی از گام‌هایی است که ما برای تقویت و بازسازی پیوندها در جوامع بومی که سیاست‌های مدارس شبانه‌روزی فدرال هند در صدد شکستن آن هستند، برمی‌داریم».


پشتیبانی برای هر کسی که تحت تأثیر تجربه خود در مدارس مسکونی یا آخرین گزارش‌ها قرار گرفته است در دسترس است.

یک خط بحران ملی مدارس مسکونی هند برای حمایت از بازماندگان و افراد آسیب دیده ایجاد شده است. مردم می توانند با تماس با خط 24 ساعته بحران ملی: 1-866-925-4419 به خدمات ارجاع عاطفی و بحران دسترسی داشته باشند.

مشاوره سلامت روان و پشتیبانی بحران نیز 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته از طریق خط تلفن Hope for Wellness به شماره 1-855-242-3310 یا از طریق چت آنلاین در دسترس است. www.hopeforwellness.ca.