“این یک سو abuse استفاده است”: جامعه از فیلم درمان زن Innu در بازداشت خشمگین است

این تصاویر از فیلم گرفته شده از Cheyenne Rich بر روی هواپیمای RCMP گرفته شده است. در سمت راست ، یک افسر دیده می شود که پاهای ریچ را بلند می کند ، در حالی که یک افسر بالای پله ها او را از شانه های او می گیرد تا او را به داخل هواپیما برساند. (ارسال شده / نام پنهان است)

ویدئویی که نشان می دهد یک زن Innu در حالی که توسط افسران به هواپیمای RCMP سوار می شود ، از شدت اضطراب گریه می کند ، مردم جامعه لابرادور ناتواشیش را عصبانی می کند و این تاکتیک ها را شدید می خواند و می گوید پلیس باید اعضای جامعه را درگیر کند تا این حادثه را تشدید کند.

این ویدئو که روز پنجشنبه گرفته شده است ، چایان ریچ را در حالی که دستبند بسته است ، نشان می دهد و در Innu فریاد می کشد و به تماشاگران می پردازد ، در حالی که چهار افسر سعی می کنند او را سوار هواپیمای RCMP کنند تا او را برای حضور در دادگاه به خلیج دره خوشخواب منتقل کند تا به اتهام حمله متهم شود ، گفتن تهدیدها و نقض تعهدات

آن ویدئو توسط ده ها نفر از اعضای جامعه از جمله جاستین نوح ، خاله ریچ مشاهده شده است.

نوح گفت: “من از طریق فیس بوک فهمیدم. وقتی فیلم را دیدم ، شوکه شدم. باورم نمی شد.”

“این ویدئو ، به من آسیب می زند. مرا شوکه می کند ، نحوه برخورد آنها با خواهرزاده ام. و این درست مثل این است که در قلبم جیغ می کشیدم. و من خواهرزاده ام را می شناسم ، او دارای مشکلات روحی است ، من معتقدم که او دو قطبی دارد [disorder]، و او از سیستم عدالت چیزی نمی فهمد. “

بعد از دیدن فیلم ، چشمانم اشک رفت که چگونه با این خانم رفتار شده است.– جون نویی

نوح گفت با تماشای این فیلم ، او می تواند خواهرزاده خود را در مضیقه ببیند و می تواند بشنود که از افراد اطراف در Innu درخواست کمک می کند و می گوید که افسران به او آسیب می رسانند. شنیده می شود كه یكی از چهار افسر به ریچ به انگلیسی می گوید كه پای خود را روی پله ها بلند كند تا سوار هواپیما شود ، زیرا ریچ به گریه ادامه می دهد.

سپس ، دو نفر از افسران ریچ را با دست و پاهای او بلند می کنند و او را از پله ها بالا می برند و داخل هواپیما می کنند. در حالی که تماشاگران به سمت پلیس فریاد می زنند ، هنوز یک بار در داخل هواپیما فریاد می رسد.

نوح در این ویدیو درباره خواهرزاده اش گفت: “او گوش نمی داد. او وحشت کرده بود و ترسیده بود.”

قبل از شروع ضبط ویدئو ، در این ویدئو یکی از افراد حادثه دیده شنیده می شود که به مأموران می گوید دیدند یکی از آنها به ریچ مشت می زند.

زنی که با اتهامات اضافی روبرو است

RCMP هنگامی که عصر پنجشنبه در مورد این حادثه سال شد ، اظهار نظر نکرد و گفت که بیانیه ای در این باره ارائه خواهد شد.

کمی قبل از ساعت 5 عصر روز جمعه ، RCMP با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که این یک افسر است که توسط یک زندانی زن در فرودگاه ناتواشیش مورد حمله قرار گرفته است.

در بیانیه آمده است: “دو افسر در حال اسكورت زن به سمت هواپیما بودند كه وی به یكی از مأموران حمله كرد ، دست او را گاز گرفت و از رها كردن خودداری كرد.

“او به مقاومت ادامه داد و پس از داخل هواپیما ، به حمله به افسر ادامه داد.”

در آزادی ، RCMP گفت که زن در بازداشت “نیازی به مراقبت پزشکی” ندارد ، در حالی که افسر تحت “جراحات وارده در هنگام حمله” تحت درمان قرار گرفت.

ویدئویی از RCMP که زن زنجیر بسته را به زور در هواپیما در ناتواشیش قرار می دهد باعث ناراحتی افراد جامعه شده است 4:43

ریچ اکنون به اتهامات دیگری چون حمله به افسر پلیس و عدم رعایت شرایط دستور دادگاه روبرو است.

نوح گفت که تماشای این فیلم سخت است ، زیرا دانستن خواهرزاده اش دارای مشکلات روحی است و به گفته وی ، نمی تواند به طور کامل به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کند. به گفته وی ، همچنین ناراحت کننده است که بدانید مردم نیز ویدیو را تماشا می کنند و به اشتراک می گذارند.

نوح گفت: “او بارها با قانون مشكل داشت و چند بار در اصلاح و تربيت زنان بود ، اما من هيچگاه اين را نديدم.”

“چیزی شبیه به این ، برای من ناراحت کننده است. و این واقعاً مرا آزار می دهد ، واقعاً احساساتم را جریحه دار می کند ، قلبم را آزار می دهد ، و من نمی دانم خواهرزاده ام چگونه خواهد بود و نمی دانم آیا او می خواهد بفهمد او به شخصی ، مترجم ، در آنجا احتیاج دارد تا مطمئن شود همه چیز را می فهمد. “

عدم درک

نوح یک سال و نیم پیش از ناتواشیش به خلیج دره گوز-غاز نقل مکان کرد تا در نزدیکی پدرش که دارای مشکلات سلامتی بود و قادر به بازگشت به جامعه نبود ، باشد.

پیش از این ، نوح گفت ، او به عنوان یکی از افسران ایمنی جامعه ناتواشیش – سازمانهای مدنی – که اساساً بین اعضای جامعه و پلیس کار می کنند ، کار می کرد تا به عنوان مثال در ترجمه کمک کند.

نوح گفت ، اگر یكی از آن سازمانهای غیر دولتی آنجا بوده باشد ، وی تصور نمی كند این حادثه به همان روشی كه پیش می آمد ، تشدید می شد.

این یک سو abuse استفاده است و مردم را ناامید کرد.– جان نویی

نوح گفت: “من می دانم كه چگونه با مردم ، مردم خودم رفتار كنم ، و آنها وقتی من در Innu با آنها صحبت می كنم مرا می فهمند ، و معمولاً هنگام دستگیری شخصی با پلیس دخالت می كنم.”

“پلیس باید فقط از یکی از افسران امنیتی خواسته بود که به آنجا برود و با او صحبت کند تا بتواند آرام شود … زیرا پلیس از اینو و فرهنگ نمی داند ، آنها زبان اینو را نمی فهمند ، آنها درک نکنید که آیا این فرد دارای مشکلات بهداشت روانی است. “

این احساسی است که رئیس ناتواشیش جان نویی اظهار داشت ، وی اظهار داشت كه وی در زمان حادثه در آزمایشگاه غرب بوده و هنگام تماس با یك افسر RCMP در خلیج Happy Valley-Goose از آن اطلاع پیدا كرده است.

نوی گفت: “او شرایط را برای من توضیح داد ، اما من آن زمان فیلم را ندیدم.”

“من در ابتدا فکر می کردم که مسئله بزرگی نخواهد بود. من فکر کردم این فقط یک موضوع معمول برای RCMP است. اما بعد از دیدن فیلم و افراد در حال ورود به من که به من می گفتند چقدر ناامید شده اند ، و من می توانستم با آن ارتباط برقرار کنم ، زیرا بعد از دیدن فیلم ، چشمانم اشک ریخت که چگونه با این خانم رفتار می شود. “

نویی گفت که او عصبانیت جامعه خود را با این حادثه درک می کند.

جاستین نوح می گوید وقتی دید فیلم خواهرزاده اش را به هواپیمای RCMP می برد شوکه و عصبانی شد. (CBC)

“زوری که آنها به این خانم وارد کردند ضروری نیست. این نیست. این خانم چالش هایی دارد. … این یک سو abuse استفاده است. و مردم را ناامید کرد. من فکر کردم که ما روابط کاری خوبی با RCMP داریم و اکنون من این کار را نمی کنم” می دانم – من دیگر نمی دانم ، “نوی گفت.

“همه ناامید شده بودند و آنها را به من می گفتند [the RCMP] نباید این کار را انجام دهند ، آنها افسران پلیس هستند ، آنها باید محافظت و خدمت کنند. “

او از وقایع دقیقی که منجر به تعامل در این فیلم شده مطمئن نیست ، اما نوی گفت به نظر نمی رسد که یک نهاد مدنی در این امر دخیل باشد.

“من فکر کردم که ما درک درستی داریم که سازمانهای اجتماعی ما – افسران ایمنی جامعه – و RCMP در موقعیت هایی با هم همکاری می کنند تا ارتباطات و کار تیمی بهتری داشته باشند ، اما این امر در اینجا اتفاق نیفتاد. آنها کنترل کامل آنچه را که در حال انجام است و افراد بودند – این فقط ناراحت کننده بود که آنها چگونه با این خانم رفتار می کنند “، نوی گفت.

“بدیهی است که ما می دانیم RCMP نمی تواند به زبان ما صحبت کند ، که این کار را برای این خانم دشوارتر و احتمالاً استرس آورتر می کند. اگر ما یکی از آن افسران را در کمک به RCMP داشتیم ، این نتیجه می گرفت – شاید خانم نمی خواست” مقاومت کن

“آنها باید خود را آموزش دهند”

نویی می گوید آموزش آگاهی فرهنگی برای هر افسری که در جامعه خود کار می کند بسیار کمک خواهد کرد.

“ما همیشه تأکید می کنیم ، هر زمان که افراد تازه وارد به اجتماعات ما وارد می شوند ، باید قبل از ورود به اجتماعات ما در یک کارگاه آموزشی حساسیت فرهنگی شرکت کنند ، بنابراین آنها می دانند ما چه کسانی هستیم و در اینجا چه کار می کنیم. شاید آنها درک بهتری داشته باشند.” نویی

“اما ما در صحنه حادثه سازمانهای مدنی داریم که می توانستند کمک کنند و می توانند با این خانم صحبت کنند تا آرام شود.”

در سمت راست ، چهار افسر تلاش می کنند تا ریچ را به هواپیما برسانند. در سمت چپ ، او را از پله ها به داخل هواپیما بلند می کنند. (ارسال شده / نام پنهان است)

این همان احساسی است که نوح نیز آن را تکرار کرد و گفت که او می داند با تجربه قبلی خود با RCMP ، آنها کارهای خوبی انجام می دهند ، اما باید جامعه های تحت پلیس خود را بهتر درک کنند.

“من می خواهم تغییرات مربوط به RCMP را برای آموزش خود از طریق فرهنگ ببینم. اگر آنها در Natuashish یا سایر جوامع Innu مستقر شوند ، باید خودشان را آموزش دهند و در مورد فرهنگ و نحوه برخورد با مردم ، “او گفت.

“من می دانم که آنها می دانند چگونه کار خود را انجام دهند ، اما در … جوامع Inuit ، آنها باید خود را آموزش دهند.”

بیشتر بخوانید از CBC Newfoundland and Labrador