بازمانده مدرسه مسکونی در دبیرستان در 61 سالگی فارغ التحصیل می شود ، می گوید برای تحصیل هرگز دیر نیست

یک بازمانده از مدارس مسکونی که هفته گذشته دیپلم دبیرستان را دریافت کرد می گوید امیدوار است که دیگران را ترغیب کند تا اهداف آموزشی خود را باور کنند.

گلن کورشنن 61 ساله گفت: “اکنون من می توانم ثابت کنم که بزرگی مانند من می تواند فارغ التحصیل شود. اگر کسی مانند من بتواند این کار را انجام دهد ، می تواند این کار را انجام دهد.”

Courchene Anishinaabe اهل Sagkeeng First Nation است که 100 کیلومتری شمال شرقی وینیپگ است.

در 18 نوامبر ، وی دیپلم دبیرستان خود را از مرکز آموزش بزرگسالان توانمند در جامعه همسایه پین ​​فالز ، من دریافت کرد.

در فوریه 2019 ، کورشن تعهد خود را برای دریافت دیپلم دبیرستان متعهد شد.

کورشنن گفت: “من می خواستم به مدرسه برگردم و می خواستم تحصیلات خود را به پایان برسانم ، بنابراین آنچه انجام دادم این بود که خودم را ترغیب کردم که به خودم ایمان داشته باشم.”

از کودکی به مدت هشت سال در مدرسه مسکونی هند فورت الکساندر تحصیل کرد. وی همچنین سه سال و نیم در مدرسه روزانه در جامعه تحصیل کرد.

پیش از این ، او فقط به کلاس 6 در مدرسه مسکونی رفته بود. وی گفت كه مدارس مسئول این هستند كه قادر به صحبت با Anishinaabemowin و آسیب رساندن به اعتماد به نفس او نیست.

کورشنن گفت: “تحصیلات من در مدرسه مسکونی به نوعی برای من سخت بود.”

“ما نمی توانستیم یاد بگیریم به خاطر آنچه برای ما اتفاق افتاده است. ما مورد آزار ، جسمی و همه اینها قرار گرفتیم. ما آنجا بودیم تا یاد بگیریم که صدمه ای نبینیم.”

زود رسیدن قبل از کارمندان

کورچن گفت که بدون حمایت دوستان و کارکنان مرکز آموزش بزرگسالان توانمندسازی قادر به اتمام مدرسه نبود.

یکی از کارکنانی که وی به وی اعتبار می دهد کارن لگال ، مشاور کار در مدرسه است. او به دانشجویان کمک می کند مهارت های خود را ارتقا دهند تا بتوانند دوره های لازم برای فارغ التحصیلی را بگذرانند.

وی گفت كه كورشن در سال 2012 تلاش كرد تا به مدرسه فرصت دهد اما در آن زمان آن را دنبال نكرد.

هنگامی که او در سال 2019 بازگشت ، او گفت که او هر روز در مدرسه بود.

هر روز صبح ، او حدود هفت کیلومتر از Sagkeeng تا Pine Falls را می پیمود و اغلب در طول مسیر سوار می شد و به مرکز آموزش بزرگسالان می رسید.

لگال گفت که او اغلب قبل از کارمندان به مدرسه می رسد و منتظر باز شدن درها است.

لگال گفت: “سال گذشته او فقط بلند شد.”

“او هر روز شروع به ورود می کند. و سپس ما فکر کردیم ، می دانید چه چیزی ، بیایید درجه 12 خود را بگیریم. و او بسیار هیجان زده بود و این کار را کرد.”

کارن لگال گفت که کورچن برای کارمندان شیفتگان رویایی منفرد و همچنین یک دفتر شکارچی رویایی به شکل قلب درست کرده است. (کارن لگال)

او كورچن را خنده دار و دلسوز توصیف می كند و از زمان شروع تحصیل در مدرسه ، داستان های زیادی را با كارمندان در میان گذاشته است. لگال گفت که کورشن برای کارمندان در Empower جلب کننده های رویایی جداگانه و همچنین یک رویای بزرگ قلبی شکل ساخته است.

لگال گفت: “او واقعاً دوست دارد تمام دانش خود را در طول سالها به اشتراک بگذارد. و ما از این کار او قدردانی می کنیم. ما چیزهای زیادی از او آموخته ایم.”

کورچن گفت که قصد دارد برای گرفتن لیسانس به دانشگاه برود.

“من صدمات زیادی دیده ام و خودم را برای رفتن به مدرسه احترام می گذارم. و هرگز مدرسه را رها نخواهم كرد زیرا می خواهم به یادگیری ادامه دهم.”