برنامه تشویق شکارچیان برای اهدای پوست در معرض خطر

Hats for Hides ، یک برنامه انتاریو که شکارچیان را به اهدای پوست گوزن و گوزن به صنعتگران بومی ترغیب می کند ، به نظر می رسد به لطف ترکیبی از COVID-19 و تغییر اقتصاد جهانی در آخرین پاهای خود است.

ابتکاری که به اوایل دهه 1970 برمی گردد ، در ابتدا توسط وزارت منابع طبیعی برای جلوگیری از هدر رفتن پوست ها و دستیابی آنها به صنعتگران بومی ایجاد شد. در عوض ، شکارچیان یک کلاه نارنجی روشن و تاج دریافت می کنند که یک شکار موفق را اعلام می کند.

این بدان معنی است که بسیاری از شکارچیان پوست خود را در بوته پرتاب می کنند.– چریل برانت-ماراکل ، اپراتور انبار Hats for Hides

اما ترکیبی از عوامل باعث از بین رفتن برنامه Hats for Hides شده است.

اکنون فقط 11 انبار وجود دارد که پوست های اهدایی را می پذیرند ، در حالی که 35 مورد در سال گذشته و 50 مورد در سالهای نه چندان دور کاهش داشته است. انبارهای باقیمانده به طور ناهموار در سطح استان پخش شده و باعث می شود بسیاری از شکارچیان پوست خود را رها کنند.

شکارچیانی که در سال 2016 گوزن را مخفی کردند ، یک کلاه و تاج نارنجی روشن دریافت کردند. (کلاه برای پوست)

شرکت خصوصی که برنامه را اجرا می کند ، تأمین کنندگان BRT از Peterborough ، Ont. ، به شکارچیان هشدار داد که Hats for Hides در سال 2020 بسیار محدود خواهد شد.

این شرکت در نامه ای به شکارچیان گفت: “متأسفانه ، COVID بر همه بازارها تأثیر گذاشته و پوست گوزن نیز از این قاعده مستثنی نیست.”

اکنون ، به جای دریافت کلاه رایگان ، شکارچیانی که یک آهو مخفی می کنند ممکن است یک تاج خریداری کنند. پنهان کردن موش به شما یک تاج رایگان می دهد. بارب تامپسون ، هماهنگ کننده برنامه Hats for Hides در تهیه کنندگان BRT گفت: “تنها دلیلی که ما crests را انجام می دهیم این است که همه آنها قبل از ضربه COVID از قبل سفارش داده شده اند.”

چریل برانت-ماراکل ، مدیر سابق انبار در Tyendinaga Mohawk Terry ، گفت: “این فقط یک غنیمت است ، اما برای یک شکارچی مشتاق بسیار مهم است.” “این بدان معنی است که بسیاری از شکارچیان پوست خود را در بوته پرتاب می کنند.”

استیو لانتز ، یک اپراتور انبار در دورهام ، انت ، گفت: “این چیزی است که آنها بالای شومینه روی دیوار آویزان می کنند” ، که به جای پرداخت هزینه از جیب ، حاضر به پرداخت هزینه شکارچیان برای تاج های 2020 نیست. “اگر این کار را نکنیم ، هرگز به اندازه کافی مخفی نخواهیم شد.”

تاجی های بدست آمده از طریق برنامه Hats for Hides به کالاهای جمع آوری کننده در بین شکارچیان تبدیل شده است. این یکی در eBay مشاهده شد. (eBay)

به گفته تهیه کنندگان BRT ، “پوست گوزن ها در این بازار COVID فعلی هیچ ارزشی ندارند و ارزش ندارند” ، زیرا این بیماری همه گیر اجتماعات محلی را برای خرید و فروش چرم برنزه کرده است. با رعایت دستورالعمل های بهداشت عمومی ، تقریباً تمام نیروگاه ها در سال 2020 لغو شدند.

برانت-ماراکل گفت: “من از پوووو به پوووو می فروشم که چرم و خز می فروشم. تمام سال نتوانسته ام مسافرت بروم و از این طریق پولم را در می آورم.”

تيكيناگان ، يا تخته گهواره نوزاد ، ساخته شده توسط صنعتگر آلگون كوين ، رودني سنت دنيس. (ارائه شده توسط Rodney St. Denis)

ردنی سنت دنیس ، صنعتگر و فعال فرهنگی آلگون کوئین از Kibaowek First Nation ، که اکنون در North Bay ، Ont. زندگی می کند ، نیز صنایع دستی خود را به تولید کنندگان محلی می فروشد. او آبمیوه های کوچک ، کانو و تیکینگان ها (تخته های گهواره کودک) با استفاده از چرم به عنوان تزیینات.

اما COVID-19 این خیابان را بسته است. سنت دنیس گفت: “من توانایی این را نداشتم كه به طور معمول در مجامع عمومی بروم.”

گرگ مانس از شرکت وایت تانینگ در راک وود ، انت گفت: “بدون پاور ، ما روی چرم نشسته ایم و پنهان می کنیم که از سال گذشته هنوز جابجا نشده ایم.”

در نهایت ، این همان چیزی است که باعث شد اپراتورهای انبار مانند Brant-Maracle با اکراه سر خم کنند. وی گفت: “من آقایی را می شناسم که دارای هر تاج است … تا زمانی که به آنها داده شده باشد. بنابراین عدم گرفتن تاج 2020 از من برای او کمی ناامید کننده است.”

صنعتگران و گروه های جامعه به طور معمول گوزن ها منبع تولید چرم را در پاورپوش پنهان می کنند ، اما COVID-19 بیشترین اجتماعات را در سال 2020 لغو کرد. (Hala Ghonaim / CBC)

نه فقط COVID-19

طبق گفته استیو لانتز ، یک اپراتور انبار در دورهام ، انت. ، COVID-19 تنها بخشی از تصویر است. وی واردات چرم ارزان را مقصر می داند.

لانتز گفت: دباغی در گلف به وی گفت كه آنها می توانند چرم را از چین تهیه كنند “ارزانتر از آنكه بتوانند پوست خام را از یك كشتارگاه خریداری كنند ….

رقابت برون مرزی Barrett Hides Inc. از Barrie، Ont. را در سال 2019 از کار دور کرد. این در حالی بود که در بسیاری از مناطق جنوب انتاریو مخفی کاری می کرد. به گفته لانتز ، اپراتورهای انبار Hats for Hides مجبور شدند که پوست خود را کامیون کنند و بیشتر آنها را از تجارت خارج کنند.

در نهایت ، چرم ارزان قیمت ممکن است زخم برنامه Hats for Hides باشد. “شما حتی نمی توانید دریافت کنید [a hide] تامپسون گفت: “به صورت رایگان ، نمک را روی آن بگذارید … و آن را به کارخانه چرم سازی برسانید و با آن پول بیرون بیایید.”

در ماه مه 2019 ، در پی بسته شدن Barrett Hides Inc. ، دولت انتاریو وارد عمل شد تا Hats for Hides را با تزریق یک بار 100000 دلار برای تهیه کنندگان BRT برای کمک به خرید و توزیع کلاه و تاج ها وارد کند.

وزارت منابع طبیعی و جنگلداری در بیانیه ای هنگام تماس با CBC ، در بیانیه ای اعلام كرد كه “هیچ گونه درخواست پشتیبانی یا بودجه برای سال 2020 دریافت نكرده است” و همچنین “از نحوه تأثیر COVID-19 بر تأمین ، جمع آوری و فروش محصولات پنهان می شود. “

تامپسون گفت: “من پول آنها را نمی خواهم. این رشته ها بیش از حد بسیاری از رشته ها را بهم متصل كرده اند.” “آنها این کار را برای کمک به برنامه انجام نمی دهند. آنها این کار را برای آرا political سیاسی انجام می دهند.”