بهترین وکیل ملکی در مشهد کیست

 

وکیل ملکی به چه کسی گفته می شود

ملک چیست؟ وکیل‌ملکی کیست؟ اگر این سوال های حقوقی در ذهن شما هم وجود دارد می توانید با مطالعه کردن این مقاله به پاسخ این سوال ها برسید. لطفا تا انتها با ما همراه باشید. گروه وکلای دادورزان صلح و سازش یکی از برترین گروه های حقوقی می باشد که انواع خدمات حقوقی و مشاوره ای را به شما ارائه می کند. در پاسخ به این سوال که بهترین وکیل ملکی در مشهد کیست؟ باید گفت که بهترین وکیل ملکی کسی است که در رشته حقوق تحصیل کرده است و دوره های کارآموزی و آزمون های وکالت قوه قضاییه را پشت سر گذاشته است و دارای پروانه وکالت است و همچنین در زمینه دعاوی حقوقی ملکی تخصص دارد و فعالیت ویژه ای دارد.

 

سرقفلی و حق کسب به چه معناست

سرقفلی در زمان های قدیم با اسم حق کسب و پیشه شناخته می شده است که قانون گذار مخصوص مستاجر رهای اماکن تجاری مقرر نموده است و در مورد ملک های مسکونی کاربرد ندارد. به عنوان مثال هنگامی که شخصی مغازه ای را از شخص دیگری اجاره می کند و در آن ملک تجاری اقدام به فروش کالایی می کند و به واسطه شهرت و فروش او ارزش مغازه و ملک و شهرت آن بیشتر شود. پس زحمات و تلاش مستاجر در قالب حق سر قفلی مطرح می شود.

 

روش مطالبه سرقفلی

در قراردادهای ملکی و اجاره در موضوع قانون روابط موجر و مستأجر مصوب در سال 1376، اگر مالک براساس حکم تخلیه اقدام به تخلیه ملک کند مستأجر در موردهایی که مستحق دریافت سرقفلی باشد می‌ تواند همزمان با دادخواست تخلیه یا بعد از آن، سرقفلی را مطالبه کند. وکیل سرقفلی متخصص می تواند در این موضوع به شما کمک کند.

 

تفاوت حق سرقفلی با حق کسب

حق سرقفلی وجوهی می باشد معین و تعیین شده که مالک در ابتدای اجاره و جدا از اجاره از مستأجر دریافت می‌کند تا مکان تجاری را به وی واگذار کند. اما حـق کسـب و پـیشه حقی می باشد تعیین نشده و ما معین که به تدریج و به مرور زمان برای مستأجر ایجاد می شود و ارزش آن توسط کارشناس تعیین می‌شود. دعاوی سرقفلی و دعاوی حق کسب از دعاوی حقوقی مهم و حساس دادگاه های کشور می باشند.

روش محاسبه اجور معوقه ملک مسکونی

بر اساس ماده 490 قانون مدنی موجر این امکان و حق را دارد که اگر مستاجر از پرداخت اجاره بها ملک امتناع کرد. موجر بابت تصرف عین مورد اجاره، جهت فسخ قرارداد اجاره و درخواست حکم تخلیه ملک اقدامات لازم را انجام دهد. لازم است بدانید  که مطالبه اجاره معوقه بر اساس قوانین روابط موجر و مستاجر باید بر اساس یک تشریفات خاصی تعیین شود و به صورت فوری قابل دریافت و مطالبه نمی ‌باشد.

تفاوت دعوای تصرف عدوانی با دعوای خلع ید چیست؟

در دعاوی تصرف عدوانی نیاز نیست که تشریفات دادرسی انجام شود اما در دعاوی خلع ید رعایت تشریفات نیاز است. در دعاوی حقوقی خلع ید بر اساس ماده 1 قانون اجرای احکام حتما حکم باید قطعی باشد و سپس اجرا شود. اما در دعاوی عدوانی چون فورا قابل اجرا می باشد نیازی به قطعی شدن و صدر اجراییه نیست و درخواست تجدیدنظر مانع اجرا نمی شود.

دعاوی ملکی، اهمیت دعاوی ملکی

در یک معامله ملکی تنها کافی است که یک طرف از طرفین دعوا تعهدات خود را انجام ندهد و به آن ها پایبند نباشد و سپس با شدت گرفتن ماجرا حساسیت پرونده ملکی بیشتر می شود. در این مابین طرفین دعوا ملکی چاره ای به جز مراجعه به دادگاه ندارند. دادگاه به عنوان مرجع صالح رسیدگی به دعوی جعل اسناد ملکی و دعاوی ملکی به این موضع رسیدگی می کند. وکیل موفق ملکی می تواند در انواع دعاوی ملکی به شما کمک زیادی کند و شما را به حق قانونی خودتان برساند. نقش وکیل ملکی در دعاوی حقوقی بسیار مهم است برای مثال دریافت پایان کار یکی از امور پیچیده ملکی می باشد که حتما باید یک وکیل تخصصی ملکی  آن را انجام دهد.

لزوم مراجعه به وکیل امور ملکی، ویژگی های وکیل ملکی متخصص

در بسیاری از دعاوی ملکی که در آن ها ضرر و زیان و سوپ و منفعت افراد جابه جا می شود حضور یک وکیل ملکی روزمه دار به شدت نیاز می باشد. نحوه اقامه دعوای ملکی اهمیت بسیار بالایی دارد و در روند دادرسی تاثیر زیادی خواهد داشت. در نتیجه برای کسب نتیجه دلخواه و این که دعوای ملکی در روند خود دوار مشکل ناخواسته نشود لازم است که این موضوع را به افراد متخصص مانند، وکیل ملکی حرفه ای، وکیل ملکی مجرب و وکیل ملکی باسابقه واگذار کنید.

قرارداد مشارکت در ساخت چیست

حضور شاهد در قرارداد های ملکی بسیار مهم است و می تواند به تنظیم یک قرارداد اصولی کمک کند. در قراردادهای مشارکت در ساخت مالک یا مالک ها سرمایه خود را که همان ملک می باشد را می توانند در اختیار یک فرد دیگر با افراد دیگر قرار دهند تا به افراد دیگر اقدام به ساخت و ساز ملک کنند. فرد سازنده با هزینه شخصی خود اقدام به ساخت خانه کلنکی می کند و سپس بر اساس قرارداد مشارکت در ساختی که تنظیم شده است طرفین در آپارتمان های احداث شده شریک می شوند. بهترین وکیل ملکی در مشهد بر قوانین حقوقی  مربوط به امور ملکی تسلط کافی دارد و با علم و دانش خود به شما کمک می ‌کند. برای داشتن یک وکیل ملکی کارکشته در مشهد باید به گروه وکلای دادورزان صلح و سازش مراجعه کنید. از همراهی شما بینهایت سپاسگزارم.