بهداشت بومی دانشکده پزشکی دانشگاه متروپولیتن تورنتو از ابتدا در جدول پیشرو بود

اولین گروه از دانشجویان پزشکی دانشگاه متروپولیتن تورنتو، هنگامی که دانشکده پزشکی آن در سپتامبر 2025 در برامپتون، اونت افتتاح می‌شود، پیشرو سلامت بومی خواهند بود.

دکتر جامائیکا کاس، یکی از موهاوک های خلیج کوئینته، که در Belleville، Ont بزرگ شد. درست خارج از قلمرو Tyendinaga Mohawk، در حدود 170 کیلومتری شرق تورنتو، اخیراً به عنوان رهبر بهداشت بومی نامگذاری شده است.

کاس گفت که برای دانش آموزان بومی مهم است که “خود را در نقش رهبری، در نقش های مراقبت های بهداشتی ببینند، به طوری که امیدواریم انگیزه داشته باشند که به نوبه خود، مشاغل بهداشتی را دنبال کنند.”

کاس وقتی بزرگ شد گفت که همیشه می خواست دانشمند شود. او دارای مدرک دکترای بیولوژی مولکولی سرطان سینه از دانشگاه کوئینز در کینگستون، انترناسیونال است، اما این تحقیق را منزوی دانست.

او گفت: «من عاشق تحقیقات علوم سلامت بودم.

من عاشق تدریسی بودم که می توانستم به عنوان یک دانشجوی کارشناسی ارشد در آنجا انجام دهم، اما دلم برای این ارتباط با مردم تنگ شده بود.»

پزشکی راهی برای ارتباط او با مردم بود.

او در حال حاضر دو روز در هفته در Tyendinaga پزشکی خانواده را تمرین می کند و قصد دارد زمان خود را بین آن شغل و نقش خود در TMU تقسیم کند.

محمد لاچمی، رئیس و معاون TMU، گفت که مهم است که از ابتدا پیشگام سلامت بومی در جدول باشد زیرا آنها در حال توسعه برنامه درسی و سیاست های مدرسه هستند.

کاس گفت که مشارکت از همان ابتدا در توسعه یک برنامه مسیر پذیرش اختصاصی حیاتی بوده است.

کاس گفت که او توانسته است دستورالعمل های ملی بازبینی و حمایت شده برای نمایندگی بومی در پزشکی را برای ایجاد یک خط مشی پذیرش برای دانشجویان بومی لحاظ کند.

زن لبخند می زند
دکتر جامائیکا کاس به عنوان مسئول بهداشت بومی در دانشکده پزشکی جدید دانشگاه متروپولیتن تورنتو منصوب شده است. (TMU)

او همچنین با جامعه محلی درگیر شده است تا مطمئن شود که TMU قادر خواهد بود نیازهای فراگیران را برآورده کند.

کاس گفت: «این فقط این نیست که این یادگیرندگان به دانشگاه بیایند و مکان هایی برای آنها داشته باشیم.

کاس گفت: «ما می‌خواهیم مطمئن باشیم که از آن‌ها از فرآیند درخواست تا فرآیند تطبیق اقامت حمایت می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که می‌توانند در حرفه‌شان موفق باشند».

کاس گفت یکی از بزرگترین مشکلاتی که او در مراقبت های بهداشتی بومی دیده است، حفظ پزشکان بومی است که مایل به کار در جوامع خود هستند.

او امیدوار است که این موقعیت به استخدام دانشجویان بومی بیشتری کمک کند که برای خدمت به جوامع خود بازگردند.

دیدگاه‌های بومی «انتقادی»

دکتر الیزا لوی، از Chippewas of Nawash Unceded First Nation، یکی از اعضای شورای جوامع بومی TMU بود و در مرحله اولیه مشارکت جامعه برای دانشکده پزشکی شرکت داشت.

او در قلمرو سنتی خود طبابت می کند و شرایطی را دیده است که مردم بومی را از دسترسی به مراقبت های بهداشتی مناسب باز می دارد، مانند ترس از انگ، و عدم دسترسی به مراقبت های اولیه و مراقبت های فرهنگی ایمن.

لوی گفت: «من فکر می‌کنم که داشتن افراد بومی با تجربه زیسته، بسیار مهم است.

ما می توانیم این چشم انداز را ارائه دهیم.»

لوی گفت که از زمانی که در سال 1997 با مدرک لیسانس از این مدرسه فارغ التحصیل شد، شاهد تغییر بوده است.

او در دهه 40 خود، که خود را یک دانشجوی بالغ توصیف می کرد، از دانشکده پزشکی دانشگاه مک مستر در همیلتون فارغ التحصیل شد و دوره رزیدنتی پزشکی خانواده خود را به پایان رساند.

او امیدوار است که تعهد TMU به آشتی منجر به حذف موانع و گروهی متنوع تر از دانش آموزان شود.

او گفت: “وقتی به کاندیداهایی که پذیرفته نشده اند نگاه می کنید، آنها به اندازه کسانی که پذیرفته شده اند استثنایی هستند. این واقعا رقابتی است.”