ترودو می گوید: قانونی که پلیس ملل اول را به یک سرویس ضروری تبدیل می کند به زودی انجام می شود

نخست وزیر جاستین ترودو روز سه شنبه به روسای First Nation گفت که دولت وی به زودی قانونی را وضع می کند که پلیس در جوامع آنها را به یک سرویس ضروری تبدیل می کند.

ترودو جدول زمانی برای این قانون را مشخص نکرد ، که هنوز ماه ها با تشکیل پرونده در مجلس عوام فاصله دارد.

وی گفت: “ما کار در زمینه پلیس ملل اول را تسریع خواهیم کرد ، از جمله قانونگذاری به عنوان یک سرویس ضروری ، ضمن گسترش تعداد جوامع خدمت شده و حمایت از پروژه های ایمنی و رفاه جامعه.”

تماشا کنید | اولین پلیس ملل به عنوان “خدمات ضروری”:

نخست وزیر جاستین ترودو می گوید دولت فدرال پلیس ملل اول و برنامه اقدام ملی در مورد تحقیقات زنان بومی گمشده و مقتول را تسریع می کند. 0:59

اظهارات نخست وزیر یک سال پس از آنکه وی به وزیر بهداشت ایمنی عمومی ، بیل بلر و وزیر خدمات بومی ، مارک میلر ، مأمور توسعه همکاری در یک چارچوب قانونی برای پلیس ملل اول شد ، می آید.

همراه با تعهد ترودو ، بلر اواخر روز سه شنبه گفت که دولت به مجمع ملت های اول (AFN) حداکثر 1.5 میلیون دلار برای شروع همکاری در زمینه تدوین قوانین با دولت فدرال می دهد.

بلر به روسای AFN گفت: “به عنوان یک سرویس ضروری ، باید از منابع کافی برخوردار شود.”

“وقتی منابع موجود در اختیار آن افسران پلیس را مقایسه می کنیم ، اینکه این افسران چقدر حقوق می گیرند ، تجهیزات آنها ، امکاناتی که از آنها کار می کنند ، حتی وسایل نقلیه ای که آنها رانندگی می کنند ، مقایسه می شود ، از نظر من اختلاف زیادی وجود دارد.”

رهبران اولین ملل از دولت فدرال خواسته اند که پلیس در جوامع خود را یک سرویس ضروری اعلام کند.

در حال حاضر ایمنی عمومی کانادا بودجه خدمات پلیس در اولین ملل و جوامع اینویت را با استانها و مناطق از طریق برنامه پلیس اول ملل تقسیم می کند.

ایمنی عمومی می گوید ، این برنامه تقریباً به 60 درصد جامعه ملل اول و جوامع اینوئیت خدمت می کند.

وزیر ایمنی عمومی بیل بلر اذعان می کند که برنامه پلیس موجود در سازمان ملل به اندازه کافی تأمین نشده است. (آدریان وایلد / مطبوعات کانادایی)

در سال مالی 19-2018 ، ایمنی عمومی کانادا بیش از 146 میلیون دلار در این برنامه برای پشتیبانی از 1،322 موقعیت افسر پلیس در بیش از 450 جامعه اولین ملت ها و اینویت ها فراهم کرد ، اما رهبران بومی می گویند بودجه متناسب نیست و برای ارائه خدمات لازم کافی نیست.

اولین برنامه پلیس ملل در سال 1991 برای بهبود خدمات پلیس در ذخایر و جوامع اینویتی ایجاد شد.

بلر گفت که برای به پایان رساندن توسعه مشترک قانونگذاری ، در بودجه فدرال بهار سال آینده پول بیشتری درخواست خواهد کرد.

خواستار اصلاح RCMP است

پری بلگرد ، رئیس ملی AFN روز سه شنبه در آخرین سخنرانی خود در یک مجمع عمومی زمستانی ، مسائل پلیس را مطرح کرد اما همچنین بر لزوم اصلاح RCMP تأکید کرد.

بلگرد گفت: “ما خواستار اقدام برای از بین بردن فعالانه و پرخاشگرانه نژادپرستی و تبعیض در هر جنبه از RCMP از استخدام تا آموزش تا عملیات هستیم.”

“در این مرحله ، نیاز نمی تواند روشن تر باشد.”

بلگرد به مرگ شانتل مور و رودنی لووی اشاره کرد که در ماه ژوئن گذشته در درگیری های پلیس در نیوبرانزویک کشته شدند.

مور توسط پلیس ادموندستون مورد اصابت گلوله قرار گرفت و لوی توسط یک افسر RCMP به ضرب گلوله کشته شد.

ترودو همچنین در سخنرانی خود در AFN قول داد که در پاسخ به تحقیق ملی در مورد زنان و دختران بومی گمشده و مقتول ، کار در یک برنامه اقدام ملی را تسریع کرده و مشاوره های طولانی مدت آب آشامیدنی را به پایان برساند.

ترودو گفت که دولت وی تاکنون 98 مشاوره طولانی مدت آب آشامیدنی را برداشته و از طولانی مدت بودن 171 مشاور کوتاه مدت جلوگیری کرده است.

پری بلگرد با استفاده از بخشی از آخرین سخنرانی خود به عنوان رئیس ملی مجمع اولین ملل خواستار تغییر در RCMP شد. (آدریان وایلد / مطبوعات کانادایی)

در به روزرسانی مالی هفته گذشته ، لیبرال ها متعهد شدند بیش از 1.5 میلیارد دلار برای رفع 58 مشاوره طولانی مدت آب آشامیدنی هزینه کنند.

دولت فدرال همچنین طی 5 سال 781.5 میلیون دلار برای مبارزه با خشونت علیه زنان بومی ، دختران ، دگرباشان جنسی و افراد دو روحیه و هر سال 106.3 میلیون دلار پس از آن در نظر گرفت.

یک رئیس به ترودو فشار آورد تا روش توزیع بودجه خود را از اوتاوا تغییر دهد.

رئیس Reg Bellerose از اولین ملت مسکوکووان در ساسکاچوان در یک جلسه پرسش و پاسخ با ترودو گفت: “هر چقدر پول خرج کنید ، آن به بخش امور هند می رود.”

“من فکر می کنم در برخی موارد ، شما مجبور خواهید بود آن سیستم شکسته را که دیوان سالاری است اصلاح کنید تا اطمینان حاصل کنید که منافع به جایی که لازم است می رسد.”

ترودو با توصیف هدف آشتی به عنوان تعیین سرنوشت پاسخ داد.

وی گفت: “من می دانم خدمات بومی و روابط تاج و بومی ماشین های بزرگی هستند.” وی افزود: “اما همه بسیار سخت تلاش می كنند تا از قانون هند فراتر روند ، تا به جایی برسند كه شما بتوانید امور مالی خود را كنترل كنید و جوامع و كشورها باید آینده خود را هدایت كنند.”