توزیع واکسن COVID باید جوامع بومی را در اولویت قرار دهد: FSIN

فدراسیون ملل مستقل حاکم (FSIN) می گوید که واکسن COVID-19 به جوامع ملل اول باید در اولویت قرار گیرد پس از در دسترس بودن.

بابی کامرون ، رئیس FSIN گفت که دسترسی به واکسن از حقوق معاهدات است.

وی گفت: “اول و مهمترین … ما از آن جنبه ذاتی و صحیح معاهده ، آن پیمان حق سلامتی ناشی می شویم.” “در آنجا ، چیزی است که ما آن را بند قفسه سینه پزشکی می نامیم. وقتی اجداد ما پیمان نامه هایی را در هجده و نوزده صدها امضا کردند ، این تضمین کننده سلامتی و داروهای قفسه سینه و دارو است.”

FSIN هفت ماه گذشته را صرف لابی گری در مورد دولت فدرال در این زمینه کرده است. کامرون گفت که این یک روش مهم برای نگه داشتن مردم بومی در خط مقدم تصمیمات سیاسی است.

وی گفت: “بدیهی است كه اولویت این است كه مردم ملل متحد در امنیت و مراقبت و زندگی طولانی ، شاد و سالم داشته باشند.”

دیوید پرات ، معاون رئیس FSIN ، اظهار داشت که اطمینان از دسترسی اولویت جوامع ملل اول به واکسن ، سیاست بهداشت عمومی خوبی خواهد بود.

وی در یک خبرنامه نوشت: “جوامع اولین ملل ما از دیابت ، بیماری های قلبی ، آسم و سایر شرایط سلامتی بیشتر هستند که در صورت ابتلا به COVID-19 آنها را در معرض خطر بیشتری از عوارض جدی یا حتی مشکلات تهدید کننده زندگی قرار می دهد.” . “این بزرگان و اعضای جامعه آسیب پذیر باید اولین کسی باشند که واکسن COVID-19 را دریافت می کنند.

“هر روز آنها بدون این واکسن ، زندگی خود و زندگی خود را از دست می دهند [community’s] بیشتر افراد آسیب پذیر در معرض خطر استثنایی قرار دارند. “

کامرون گفت که وزیران فدرال تاکنون پذیرای این استدلال ها هستند.

وی گفت: “من هفته گذشته با وزیر بهداشت فدرال پاتی هاجدو و مارك میلر وزیر خدمات بومی كانادا گفتگویی داشتم.” “و اظهار نظر ما این است که آنها می خواهند اطمینان حاصل کنند که اولین واکسن ها در دسترس هستند.”

کامرون گفت که وقتی دولت توزیع واکسن را شروع می کند ، دوزهای در نظر گرفته شده برای جوامع بومی باید مستقیماً به ملل اول برود ، و توسط یک واسطه انجام نشود.

وی گفت: “ما مستقیماً به واکسن نیاز داریم.” “ما به فرد دیگری احتیاج نداریم که آن را برای ما تحویل دهد – ما می توانیم این کار را انجام دهیم. ما ظرفیت داریم ، دانش داریم ، نیروی انسانی داریم و آماده هستیم. ما آماده تحویل هستیم پس از واکسن ها در دسترس.”

از اوایل این هفته ، تقریباً 1،160 مورد بیماری COVID-19 و 17 شیوع فعال در سراسر جوامع سازمان ملل در ساسکاچوان گزارش شده است.