تیلر چیست و چه کاربردی دارد

امروز با ما همراه باشید تا درباره تیلر (TILLER)  با یک دیگر صحبت کنیم و بفهمیم که تیلر چیست و چه کاربردی دارد.  تیلر یک نوع ابزار کارآمد , مناسب و حرفه ای برای مزارع و باغات است که یکی از کاربردهای آن شخم زنی بوده و لایه های سخت خاک را نرم می کند. در یک کلمه می توان گفت که کاربرد تیلر خاک ورزی است؛ خاک ورزی عملیاتی است که زمین را برای کاشت گیاه آماده می کند. لازم به ذکر است که کار با تیلر مزیت های زیادی دارد که در این بخش تنها به تعدادی از آن ها می پردازیم.

·         رطوبت خاک را حفظ می کند

·         نفوذ پذیری خاک را به مقدار قابل توجهی بالا می برد.

·         تیلر می تواند به خوبی خاک را تهویه کند‌

·         آفات و بیماری ها را کم می کند.

شایان ذکر است که عرض کار تیلر ها بسته به الحاقی متصل شده به آن از ۸۰ تا ۱۵۰ سانتی متر است و شما می توانید یک زمین با این عرض و با عمق ۷ تا ۴۰ سانتی متری را شخم بزنید. اگر مایل هستید که بیش تر درباره ویژگی های فیزیکی این تیتر ها و کاربرد آن ها بدانید ما را همراهی کنید.

ویژگی های ظاهری تیلر

این تیلر ها از نظر سوخت به دو نوع تیلرهای بنزینی و دیزلی تقسیم می شوند. اگر بخواهیم از نظر دنده این تیلر ها را تقسیم کنیم باید آن ها را به دو دسته ی دنده ی سبک و سنگین تقسیم کنیم.

1.     دنده سبک ، سرعت بالا اما قدرت کمی دارد.

2.     دنده سنگین، سرعت کم و قدرت بالایی دارد.

تیلر ها از لحاظ چرخ نیز به دو دسته ی پلاستیکی و آهنی تقسیم می شوند. یک نوع تیلر با چرخ پلاستیکی است که بیش تر برای کار های سبک کشاورزی و بار کشی در زمین های صاف و هموار به کار می رود.  چرخ های آهنی به دو دسته ی آهنی پره دار و استوانه ای تقسیم می شود؛ چرخ آهنی برای شخم زدن و هموار کردن زمین سخت به کار می رود و استوانه ای نیز برای شخم زدن مزارع و زمین های آبگیر مورد استفاده قرار می گیرد.  اما به طور کلی کاربرد تیلر علاوه بر قابلیتهایش در انواع زمین های کشاورزی , مزارع و باغ ها , بیش تر در زمین های شالیزار و باتلاق است.

مزیت های کار کردن با تیلر چیست

باید خدمتتان عرض کنیم زمانی که شما از تیلر برای زیر و رو کردن خاک مزرعه ی خود استفاده می کنید این وسیله به ساختمان خاک آسیبی نمی زند و یا این که دوباره یک لایه ی سخت ایجاد نمی کند.  لازم است بدانید که این دستگاه انرژی کم تری مصرف می کند  و اصطکاک خیلی کم تری دارد.  خیلی از مواقع کشاورزان از این که هزینه ی تعمیر و نگه داری ابزار هایشان خیلی بالا است شکایت می کنند و می گویند که نمی تواند از پس هزینه ی نگهداری این ابزار آلات برآیند و این در صورتی است که هزینه ی نگه داری و یا تعمیر تیلر ها خیلی مناسب و پایین است .

 مدل  تیلر های موجود در بازار

از آن جایی که چرخ، نوع سوخت و دنده ی این تیلر ها با توجه به کارایی که دارند با یک دیگر متفاوت است این طبیعی است که ما شاهد مدل های زیادی از تیلر ها باشیم. ما در این بخش تعدادی از این تیلر ها را برای شما نام می بریم و شما می توانید توضیحات مربوط به هر کدام را در کنار آن مطالعه کنید و چک کنید که آیا این تیلر متناسب کار شما هست یا خیر.

·         تیلر مدل VICTOR GT 1350 DE

·         تیلر مدل SKN WM 1100 BE

·         تیلر مدل SKN WM 100 NA

·         تیلر مدل  KAMA KDT 910 KE

·         تیلر مدل VICTOR  GT 950 D5 HP

·         تیلر مدل DIAMOND 1000 NA

·         تیلر  مدل SKN 1000 N

·         و غیره

قیمت تیلر ها چه قدر است

خیلی از کاربران در این باره از ما سوال می پرسند و ما نیز تصمیم گرفتیم که در این بخش در این باره صحبت کنیم. همان گونه که در این مقاله متوجه شدید تیلر ها به شکل های مختلفی ساخته می شوند و این موارد در تعیین قیمت بسیار موثر هستند.  قطعا می دانید که قیمت یک تیلر که با بنزین کار می کند و با تیلری که با گازوئیل کار می کند متفاوت است و یا این که تیلری که چرخ آهنی دارد یک سری تفاوت قیمت با تیلر چرخ پلاستیکی دارد. این تیلر ها با قدرت های متفاوتی کار می کنند و بر اساس توان و قدرت موتوری که روی آنها قرار گرفته است , قیمت های متفاوتی دارند چنان چه قصد دارید قیمت دقیق و به روز تیلر مد نظر خود را بدانید می توانید از طریق سایت یارمحمدی شاپ اقدام کنید و یا این که با کارشناس های ما تماس بگیرید؛ آن ها به شما توضیح می دهند که چه تیلری متناسب کار شما است و این تیلر چه قیمتی دارد.

با یک حرکت تیلر مورد نیاز خود را بخرید

در گذشته ی نه چندان دور افراد مجبور بودند که برای خرید یک وسیله ی کوچک ساعت ها و یا حتی روز ها از کار خود بزنند و روانه ی بازار شوند اما خوشبختانه این روز ها دیگر کم تر کسی وقت خود را برای یک خرید جزئی تلف می کند و به بازار می رود اگر شما نیز قصد خرید تیلر دارید  می توانید از طریق همین سایت تیلر های موجود را چک کنید و ویژگی های آن ها را بررسی کنید و در آخر نیز خرید خود را ثبت کنید. به هیچ عنوان در خرید خود تعلل نکنید و همین حالا خرید خود را ثبت کنید.

امکانات الحاقی تیلرها :

مهمترین ویژگی تیلرها قابلیت الحاق ادوات مختلف به آنها است. شما قادر هستید شخم زن یا نهر کن یا پمپ سمپاش یا گاری را به آن متصل کنید و کارآیی های گوناگونی را از تیلر دریافت کنید.