جلب اعتماد: سابقه آزمایشات بومی سلامت COVID را به چالش می کشد

برخی از رهبران و متخصصان بهداشت می گویند که در طی همه گیری COVID-19 ، متقاعد کردن بومیان به اعتماد به یک سیستم بهداشتی که سابقه آزمایش روی آنها را دارد ، با چالشی روبرو هستند.

آرلن دوما ، رئیس بزرگ مجمع روسای مانیتوبا ، گفت: “موارد فریبکارانه و وحشتناکی وجود داشته است که از نظر تاریخی برای جوامع ما انجام شده است.”

در آخرین به روزرسانی آنلاین اولین تیم هماهنگی پاسخ همه گیر COVID-19 Dumas مستقیماً به دوربین رایانه خود نگاه کرد. وی به کسانی که گوش می دادند اطمینان داد که رهبران بومی اجازه تکرار آزمایشات وحشتناک گذشته را نمی دهند.

“تا آنجا که من درگیر هستم ، چنین اتفاقاتی هرگز اتفاق نخواهد افتاد.”

بسیاری از تماشای بروزرسانی آنلاین ، با نگرانی در مورد توصیه های بهداشتی COVID-19 اظهار نظر کردند ، در حالی که دیگران در مورد استفاده از واکسن حدس می زدند. نگرانی های مشابه در صفحات شبکه های اجتماعی برای جوامع بومی بازتاب می یابد.

دوما گفت که او می فهمد که چرا اینقدر بی اعتمادی در بین مردم بومی وجود دارد. اعضای خانواده خودش با نگرانی در مورد اینکه واکسن COVID-19 فقط آزمایش دیگری باشد ، در این باره صحبت کرده اند.

اشتباهات واقعی تاریخی

یان مسبی ، استادیار دانشگاه ریرسون تورنتو گفت ، این تردید در اشتباهات واقعی تاریخی استوار است.

وی گفت ، در تاریخ کانادا نمونه های زیادی وجود دارد که دانشمندان مورد حمایت دولت فدرال یا دولت خود را در حال انجام آزمایش های پزشکی بر روی افراد بومی تشکیل می دهند.

ماسبی گفت: “این مسئله تلاش برای حل آن در اوضاع اضطراری ، وسط بیماری همه گیر و تلاش برای جلب این اعتماد است.”

“این راه حل ها باید از 20 ، 30 ، 50 سال پیش شروع شود.”

تحقیقات موسبی یک آزمایش غذایی طولانی مدت و دولتی را در مورد کودکان بومی سو del تغذیه عمدی در دهه 1940 کشف کرد. در یک مدرسه مسکونی ، جیره های شیر به مدت دو سال عقب ماندند. در دیگری ، آرد مخصوصی که در سایر نقاط کانادا غیرقانونی بود به کودکان بومی داده می شد.

کودکان بومی نیز مورد آزمایش واکسن سل در ساسکاچوان قرار گرفتند که از دهه 1930 آغاز شد. تحقیقات نشان داده است که بیمارستانهای به اصطلاح هند ، که برای درمان افراد بومی مبتلا به سل ایجاد شده اند ، با آزمایشهای پزشکی بسیار زیاد بوده اند.

در سال های اخیر ، پرونده های قضایی در مورد عقیم سازی اجباری زنان بومی و پیوند پوست که روی افراد اینویت انجام شده است ، تشکیل شده است.

مقام هشدار می دهد: “این یک بازی نیست”

ملانی مک کینون ، رهبر تیم واکنش همه گیر همه ملل ، هشدار داده است که عواقب عدم اعتماد به دستورات بهداشت عمومی می تواند فاجعه بار باشد.

وی در جلسه توجیهی هفته گذشته گفت: “این یک بازی نیست. ما باید این مسئله را جدی بگیریم و در یک مقطع حساس و حیاتی قرار دارد.”

خدمات بومی کانادا می گوید ، تا روز سه شنبه ، 4069 مورد COVID-19 مورد ذخیره در کانادا وجود داشته است. از این تعداد ، 1،564 نفر فعال بودند.

در مانیتوبا ، در هفته های اخیر عفونت افراد بومی ساکن و خارج از ذخیره افزایش یافته است. اطلاعات تیم پاسخ نشان می دهد که مردم ملل اول نیز نتایج شدیدتری را تجربه می کنند.

دکتر مارسیا اندرسون ، که با تیم هماهنگی واکنش همه گیر مانیتوبا همراه است ، به یاد آورد که چگونه شیوع آنفلوانزای H1N1 در سال 2009 نیز تأثیر نامتناسبی بر روی اولین ملل در کانادا داشت. (مجمع روسای مانیتوبا / فیس بوک)

از روز چهارشنبه ، بیش از 1713 مورد فعال در میان افراد سازمان ملل در داخل و خارج از ذخیره در مانیتوبا رخ داده است. بیماران سازمان ملل 26 درصد از بستری شدن در بیمارستان و 45 درصد از افراد تحت مراقبت های ویژه را تشکیل می دادند.

تاکنون ، 45 عضو سازمان ملل در این استان بر اثر COVID-19 کشته شده اند – اکثریت قریب به اتفاق در چند هفته گذشته. میانگین سنی مرگ 66 سال بود ، در حالی که برای کل جمعیت مانیتوبا 83 سال بود. آخر هفته گذشته پسر بومی زیر 10 سال درگذشت.

مقامات فدرال گفته اند توزیع اولیه واکسن ممکن است در سال جدید آغاز شود. رهبران نخستین ملل در سراسر کشور از جامعه های خود در اولویت حمایت کرده اند.

دکتر مارسیا اندرسون ، که همچنین در تیم واکنش همه گیر است ، به یاد آورد که چگونه شیوع آنفلوانزای H1N1 در سال 2009 نیز تأثیر نامتناسبی بر روی اولین ملل در کانادا داشت. وی افزود ، بیشتر افراد بومی در نهایت واکسن H1N1 را باز کردند.

او امیدوار است که پذیرش مشابهی برای تلقیح COVID-19 وجود داشته باشد.

اندرسون گفت: “استانداردها و پروتکل های اخلاقی دقیق وجود دارد.”

“چشم جهانیان به این واکسن است.”