جنگ اولین ملل برای نجات یک پناهگاه قطب شمال از حفاری به پایان می رسد

گویچین ها بار دیگر با تهدید شیوه زندگی خود روبرو هستند ، زیرا دونالد ترامپ ، رئیس جمهور مستعفی ایالات متحده ، تلاش دیرهنگام خود را برای گشودن پناهگاه ملی حیات وحش قطب شمال قبل از ترک دفتر انجام می دهد.

این پناهگاه ، معروف به ANWR ، درست در داخل مرز آلاسکا با یوکان است. منطقه ای وسیع و بکر از بیابان است. گله پستان گاو دریایی هر بهار از سرزمینهای شمال غربی ، یوکان و دیگر مناطق آلاسکا به آنجا مهاجرت می کند تا در تابستان در دشت ساحلی خود گوساله شود.

اما این پناهگاه همچنین در بالای 10 میلیارد بشکه نفت قرار دارد. گروه های بومی و حفاظت از محیط زیست اظهار داشتند که گشودن منطقه برای اکتشاف انرژی تأثیر منفی و قابل توجهی بر گله خواهد داشت.

دانا تیزیا-ترام ، رئیس اولین ملت Vuntut Gwitchin در یوكون ، گفت كه بقای كاریبو Porcupine با بقای ملت وی ، فرهنگ و هویت آن ارتباط دارد.

تیزیا-ترام در مصاحبه ای که روز شنبه در مورد تولید مشترک مشترک بین آنها پخش شد ، گفت: “مردم ما هزاران سال است که ذاتاً با این گله گره خورده اند ، روستای ما با مسیرهای سنتی مهاجرت همسو است.” خانه و سی بی سی شمال.

“تا به امروز ، کودکان ما متولد شده و از آبگوشت کاریبو تغذیه می شوند [and] بر روی استخوان ها دندان بریزید ، زیرا بزرگان ما با قطعات انتخابی از پستانک تغذیه می شوند. بنابراین از هر لحاظ ، شکل و شکل ، حتی دولت و شیوه زندگی ما توسط گله پری گاو دریایی اطلاع داده می شود. “

ترامپ اولین رئیس جمهور آمریکا نیست که به مشاغل و درآمد مالیاتی که از گشودن پناهگاه تا حفاری بدست می آید ، چشم طمع می ورزد. آنچه تیزیا-ترام گفت ، آنچه او و طرفداران این کار نتوانستند تصدیق کنند ، هزینه بالقوه سرسام آور گویچین در دو طرف مرز است.

اخبار CBC: مجلس11:28آیا پناهگاه حیات وحش ملی قطب شمال در معرض خطر است؟

همانطور که دونالد ترامپ ، رئیس جمهور مستعفی ایالات متحده گام هایی در جهت توسعه نفت و گاز در پناهگاه ملی حیات وحش قطب شمال در آلاسکا بردارد ، این برای Gwich’in در کانادا و ایالات متحده که به دنبال محافظت از گله حیوانات دریایی خوک خویی خود هستند ، چه معنی دارد؟ دانا تیزیا-ترام ، رئیس اولین ملت Vuntut Gwitchin در یوکان توضیح می دهد. 11:28

“آخرین تلاش”

وی گفت: “این همه به خاطر توسعه به خاطر توسعه است. بنابراین در این زمان ، ما در تلاش آخرین تلاش هستیم ، همانطور که دیوید در برابر جولیات ، برای اطمینان از حفاظت از این سرزمین ها ، حفاظت از ملت ما به جلو حرکت می کند.”

“اما متأسفانه ، این به فرهنگ لغت ترامپ ترجمه نمی شود و راهی برای قانونگذاری پیدا نمی کند.”

گویچین و گروه های حفاظت در حال پیشبرد یک کارزاری برای متقاعد کردن بانک ها و شرکت های بیمه برای خودداری از شرکت در هرگونه پروژه های انرژی در پناهگاه هستند. تا کنون ، تعدادی از بانک های کانادایی و بین المللی اعلام کرده اند که زیر بار اکتشاف در منطقه نمی روند.

در این عکس پرونده بدون تاریخ تهیه شده توسط سرویس ماهی و حیات وحش ایالات متحده ، كاریبو از گله پاریبا كوچك به دشت ساحلی پناهگاه ملی حیات وحش قطب شمال در شمال شرقی آلاسكا مهاجرت می كند. (خدمات ماهیگیری و حیات وحش ایالات متحده از طریق AP)

در همین حال ، گزارش های رسانه ای نشان می دهد که علاقه به مناقصه برای حقوق حفاری در این پناهگاه ممکن است ناچیز باشد ، زیرا قیمت نفت کاهش می یابد و دولت های سراسر جهان به دنبال راه هایی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای هستند.

مخالفان حفاری در پناهگاه امیدوارند که رئیس جمهور منتخب جو بایدن تعهد مبارزاتی خود را برای محافظت دائمی از ANWR و سایر اراضی عمومی در برابر اکتشاف انرژی دنبال کند.

تیزیا-ترام گفت: “من احساس می كنم كه اکنون بیش از هر زمان دیگر این فرصت در آستانه ما قرار دارد كه ما با این دولت درگیر می شویم تا بالاترین سطح حفاظت را كه می توان از دولت آمریكا در این سرزمین ها تعیین كرد ، اعمال كنیم.”

کارت وحشی در همه اینها ، مثل همیشه ، ترامپ است.

تلاش های وی برای انعقاد موافقت نامه های اجاره قبل از انقضای دوره وی در 20 ژانویه ، مشکلات موجود در ایجاد توازن در تقاضای کسانی را که می خواهند از ذخایر نفت و گاز استفاده کنند با منافع افرادی که قصد دارند پناهگاه را حفظ کنند ، و مردم را نشان می دهد. که برای زنده ماندن به حیوانات آنجا وابسته هستند.

مخالفان حفاری برای نجات حیات وحش قطب شمال در حال مسابقه هستند زیرا دونالد ترامپ ، رئیس جمهور مستعفی ایالات متحده ، فشار می آورد تا این منطقه را به سمت اکتشاف نفت و گاز باز کند. (کارلوس باریا / رویترز)

آزمایش لرزه ای برای یافتن ذخایر نفت در ANWR ممکن است قبل از پایان سال اتفاق بیفتد. بنابراین ساعت در حال تیک زدن است.

تیزیا-ترام گفت: “ما هنوز هم ممكن است شاهد فعالیت لرزه ای در این منطقه باشیم ، كه به خودی خود منجر به صدمات جبران ناپذیری به یخ زدگی تندرا و محوطه های حساس زایمان كاریبو خواهد شد.”

رئیس هشدار داد ، بدون داشتن گله برای نگهداری از گیوچین ، این امر می تواند به عهده دولت فدرال باشد تا جامعه وی را سرپا نگه دارد.

قرار است کانادا و ایالات متحده در تلاش برای محافظت از گله متحد باشند. این دو کشور در سال 1987 توافقنامه ای را از نظر قانونی منعقد کردند تا از جمعیت کارائبو خوک و زیستگاه آن محافظت کنند.

تیزیا-ترام گفت: “متأسفانه ، در این توافق نامه هیچ ماده ای برای حل اختلاف وجود ندارد.”

کانادا برای محافظت از پناهگاه “فعالانه” کار می کند

در بیانیه ای برای سی بی سی نیوز ، امور بین الملل کانادا گفت که دولت “فعالانه” در تلاش است تا به اقدام دولت ترامپ برای فروش اجاره های نفت در پناهگاه پاسخ دهد.

این بخش نوشت: “ما به همکاری نزدیک با دولت های یوکان ، سرزمین های شمال غربی و مردم بومی تحت تأثیر قرار می دهیم تا نگرانی های مشترک ما را به دولت ایالات متحده منتقل کنیم.”

جاناتان ویلکینسون ، وزیر محیط زیست و تغییرات آب و هوایی نیز به سی بی سی گفت که او در تلاش است تا ایالات متحده را متقاعد کند تا از ANWR در برابر اکتشاف محافظت کند.

وی گفت: “من هر كاری را كه بتوانم انجام می دهم تا بتوانم هم از دولت فعلی ترامپ و هم از دولت آینده بایدن حمایت كنم كه این اتفاق نیفتد و این روش مناسب برای تفكر در مورد توسعه در عصر حاضر نیست.”

تیزیا-ترام گفت که وی همچنین قصد دارد در هفته های آینده با اردوگاه بایدن در تماس باشد. وی گفت كه تلاشهای دولت لیبرال تاكنون در مورد این موضوع و به رسمیت شناختن ارتباط صمیمانه بین گویچین و گله مرغ دریایی را تحسین می كند.

وی گفت: “به عنوان یک جوان ، برای دسترسی به رده های بالای دولت فدرال ، مسیری طولانی را برای من طی می کند و موفقیت هایی را برای مردم ما به ارمغان می آورد.”