دانش آموزان بومی فرصت های رهبری را با هیئت مدیره محلی مدرسه پیدا می کنند

جوانان بومی در شمال شرقی انتاریو از طریق فرصت های رهبری در هیئت مدرسه محلی خود در صداهای خود نیرو می گیرند.

جمال گاگنون معتمد دانش آموزی بومی عضو هیئت مدیره مدرسه منطقه شمال شرقی (DBS1) در شمال شرقی انتاریو از هرست تا تماگامی است و همچنین رئیس مجلس سنا دانشجویی هیئت مدیره است.

مجلس سنا دانش آموزان از دو دانش آموز از هر 10 دبیرستان منطقه تشکیل شده است که ماهانه گردهم می آیند تا دیدگاهی در مورد مسائل دانش آموزان ارائه دهند و تصمیمات گرفته شده توسط هیئت مدیره را به مجموعه دانش آموزان مدرسه خود منتقل کنند.

گاگنون ، عضو Taykwa Tagamou First Nation ، 70 کیلومتری شمال شرقی تیمینز ، اونت، گفت که همیشه اعتماد به نفس در ایستادن و صحبت در جمع را ندارد.

گاگنون گفت: “من قبل از شروع درگیر شدن متوجه شدم ، عزت نفس من در بهترین حالت نیست.”

وی افزود که او فقط در حباب خود نگه داشته است.

سال گذشته ، گاگنون پس از پیوستن به سنا دانشجویی ، هنگامی كه یك دانش آموز همكار با او تماس گرفت تا سمت شخصی را كه استعفا داده بود ، به عضویت متولی دانش آموز بومی درآورد.

وی گفت از زمان درگیر شدن با رهبری دانش آموزان با آوردن نگرانی های آنها به هیئت مدیره در ایجاد تغییر در دانش آموزان بومی کمک کرده است.

گاگنون همچنین گفت که او متوجه شده است که فرصت های رهبری دانش آموز ارتقا نمی یابد و فکر نمی کند دانش آموزان از آنچه هیئت مدیره مدرسه می تواند به آنها ارائه دهد آگاه هستند.

او نگرانی های خود را به لیزا اینس ، سرب سیستم بومی ، آورد برای هیئت مدیره مدرسه ، و با هم آنها یک مجمع رهبری آنلاین برای دانش آموزان بومی در DBSI بیش از بزرگنمایی ایجاد کردند.

وی گفت: “اهداف ما این است كه ماهانه یك بار دانش آموزانی را كه خود را بومی می دانند در یك محیط مجازی ، فراگیر و مشاركت كنیم.”

تصویری که توسط جمال گاگن در جریان اولین مجمع رهبری دانشجویی بومی مجازی گرفته شده است. (ارائه شده توسط جمال گاگنون)

طی سه سال گذشته ، گردهمایی های رهبری بومی هر سال سه تا چهار بار برگزار می شده است ، بنابراین اکنون دانشجویان بیشتر به یکدیگر متصل می شوند.

اولین جلسه مجازی در تاریخ 18 نوامبر برگزار شد.

“ما برای نشان دادن رهبری تحت پروتکل های COVID و ایجاد شبکه و برقراری دوستی برنامه ریزی و ایجاد می کنیم.”

این همایش دانشجویان بومی را به مشارکت در موقعیت هایی مانند مجلس سنا دعوت می کند ، اما همچنین اگر علاقه ای به پیوستن به رهبری سطح مدرسه ندارند ، فضایی را برای آنها فراهم می کند تا احساس راحتی کنند و با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

مکنزی اینس ، 16 ساله ، فکر کرد که مجمع رهبری آنلاین فرصتی برای درگیر شدن با دیگر دانشجویان بومی است.

اینس گفت: “من دوست دارم درگیر بسیاری از فعالیتهای بومی باشم ، اما در واقع اتفاق خاصی نمی افتد ، خصوصاً از زمان COVID.”

اینس از Moose Cree First Nation ، 321 کیلومتری شمال تیمینز است. او سال گذشته در مدرسه عالی و حرفه ای تیمینز شروع به کار کرد.

مکنزی اینس به انجمن رهبری دانشجویان پیوست زیرا دوست دارد با دیگر دانشجویان بومی درگیر شود اما از زمان شیوع بیماری فعالیت های زیادی در این زمینه صورت نگرفته است. (ارائه شده توسط مکنزی اینس)

در طول جلسه ، وی به عنوان سناتور دانشجویی تیمینز عالی منصوب شد.

حتی پس از یک جلسه گفت که اعتماد به نفس زیادی در او ایجاد کرده است که نمی دانسته است.

وی گفت: “من دوست دارم صدای بومی بیشتری شنیده شود و دانش آموزان بومی بیشتری بیرون بیایند و تمام پتانسیل های موجود در مدرسه و جامعه را دریابند.”

یکی از اهداف او حمایت از مدرسه اش برای ایجاد برنامه هایی است که به دانش آموزان بومی کمک می کند تا با اضطراب کنار بیایند و در مدرسه احساس راحتی کنند.

“آنها ایده های شگفت انگیزی دارند”

لیزا اینس از دهه گذشته با هیئت مدیره تیمینز کار کرده است و گفت که درک می کند ایجاد احساس تعلق برای این دانش آموزان چقدر مهم است.

هنگامی که در دبیرستان در تیمینز تحصیل کرد ، به عنوان عضوی از اتوبانیسکات اول ملت ، در یک خانواده فرانسوی زبان سوار شد. با نگاه به گذشته ، او گفت که هرگز احساس تعلق واقعی نمی کند.

اینس گفت: “من فکر می کنم بچه های ما بسیار با استعداد هستند.”

“ما باید به آنها اعتماد به نفس و صدا و سیستم عامل ، فضا ، زمان برای شنوندگان فعال را بدهیم زیرا آنها ایده های شگفت انگیزی دارند.”

برای گاگنون ، او گفت که فرصت ها زندگی را تغییر داده اند و اکنون اهداف بزرگی برای آینده خود دارد.

وی قصد دارد برای دریافت مدرک لیسانس در مطالعات حقوق بشر و تعارض در دانشگاه اوتاوا حضور یابد و همچنین می خواهد برای تحصیل در رشته حقوق خانواده و کیفری در دانشکده حقوق شرکت کند.

گاگنون گفت: “من می خواهم در بسیاری از جوامع تغییر را الگوی خود قرار دهم و مأموریت من این است كه جوانان بومی را آگاه كنم كه علیرغم انتشار مسائل ناگواری كه ممكن است با آنها روبرو شوید ، همه چیز ممكن است.”