دانش آموزان لیستوجوجی برای اعتراض به مانع ورود به مدرسه به NB راهپیمایی می کنند

دانش آموزان میکماو از اولین ملت لیستوگوج در کبک روز جمعه با سرپیچی از قوانین COVID-19 از آن طرف پل به سمت کمپبلتون و دبیرستان Sugarloaf راهپیمایی کردند.

حدود 60 دانش آموز و والدین از هر دو طرف پل JC Van Horne در مدرسه برای ایجاد سر و صدا در مورد محدودیت های مرزی نیوبرانزویک که مانع از حضور حضوری دانش آموزان در کلاس در دبیرستان از لیستوگوج می شود ، در مدرسه دیدار کردند.

دارسی گری ، رئیس لیستوگوج به معترضین مقابل Sugarloaf گفت: “این یک روز یک روز نیست.” “ما باید راه حلی پیدا کنیم که فارغ از هر چیزی ، به دانش آموزان ما امکان تحصیل می دهد

“فرقی نمی کند ، ما در مقابل بچه هایمان ایستادگی می کنیم و می دانیم که Sugarloaf در دفاع از بچه های ما ایستاده است و این درها به روی بچه های ما باز است.”

به استثنای برخی موارد ، در طی بیماری همه گیر COVID-19 ، مردم مجاز به عبور از مرز کبک به نیوبرانزویک نیستند. برای مدتی ، نیوبرانزویک یک حباب سفر با Listuguj و نزدیکی Point-a-la-Croix را حفظ کرد ، اما این حباب به دلیل افزایش تعداد موارد COVID در کبک در 8 اکتبر پایان یافت.

هنگام راهپیمایی به دبیرستان Sugarloaf ، دانش آموزان و والدین اولین ملت لیستوگوج زیر نظر پلیس بودند. (رادیو کانادا)

حدود 100 دانش آموز لیسگوگوج که به دبیرستانی می روند که در پل کمبلتون دورتر است ، مجبور شدند به آموزش آنلاین بپردازند.

RCMP معترضین را از طریق پل واقع در رودخانه Restigouche اسکورت کرده و قبل از اینکه از همه بخواهد به خانه خود بکشند ، آنها را وارد مدرسه کرد.

اما برخی از معترضین فقط به پل برگشتند و اواخر بعدازظهر جمعه هنوز مانع از ترافیک شدند.

این اعتراض که از قبل از ظهر آغاز شده بود ، توسط دانش آموز Sugarloaf ، Jayden Parent ، 18 ساله و ساکن کمپبلتون برگزار شد.

Jayden Parent ، دانش آموز دبیرستان Sugarloaf ساکن کمپبلتون ، این اعتراض را سازمان داد. (ارائه شده توسط والدین Jayden)

والدین گفت که او دیگر به اندازه کافی دوست نداشت که دوستانش از لیستوگوج با او در مدرسه شرکت کنند.

وی بیرون از Sugarloaf گفت: “همه سزاوار حق رفتن به مدرسه هستند.”

دانش آموزان معترض در حالی که والدین در بیرون ایستاده بودند و همه ماسک داشتند ، وارد مدرسه شدند.

دونا متالیک ، مادر دانش آموز میکماو ، آریل متالیک ، گفت: “کودکان ما آسیب می بینند ، آنها از نظر تحصیلی رنج می برند ، آنها از نظر روحی رنج می برند.”

“ما می خواهیم یک پیام قوی ارسال کنیم.”

دونا متالیک (راست) گفت که به دخترش آریل به خاطر موضع گیری خود افتخار می کند. (ارائه شده توسط Donna Metallic)

متالیک گفت که به دخترش و سایر دانش آموزان به خاطر موضع گیری خود افتخار می کند.

NB منتظر پاسخ کبک است

وزیر آموزش و پرورش دومینیک کاردی موضع دولت محافظه کار پیشرو را تکرار کرد – اینکه آیا دانشجویان Listuguj اجازه ورود به کلاس را برای تحصیل به Sugarloaf دارند ، به کبک بستگی دارد ، نه به نیوبرانزویک.

نیوبرانزویک از کبک خواسته است ایستگاه های بازرسی ایجاد کند تا سفر از سایر نقاط کبک به Listuguj و Pointe-la-Croix محدود شود.

برخی از معترضین از اولین ملت لیستوگوج جمعه را از بعد از ظهر مسدود کردند. (رادیو کانادا)

کاردی به خبرنگاران گفت: “ما هنوز هم پس از ماه ها منتظر شنیدن صحبت های دولت کبک هستیم که آنها می خواهند برای حل مسئله ای بین دولت آنها و دولت ما در اینجا در نیوبرانزویک چه کاری انجام دهند.”

“این بچه ها از لیستوگوج در وسط گرفتار شده اند ، و من اشتیاق آنها به تحصیل را تحسین می كنم. خوش به حال آنها ، با وجود این واقعیت كه من نمی خواهم كسی را تشویق كنم كه قانون را نقض كند.”

کاردی گفت که وزارت آموزش و پرورش یک مرکز یادگیری در لیستوگوج برای دانشجویان محروم از ورود به نیوبرانزویک افتتاح کرد.

آنها با کمک برخی از کارمندان و تجهیزات این بخش کلاسهای خود را بصورت آنلاین می گذرانند.

وزیر آموزش و پرورش دومینیک کاردی می گوید نیوبرانزویک منتظر است تا از کبک درباره راه اندازی ایست های بازرسی که جامعه Listuguj را در برابر COVID-19 محافظت می کند ، مطلع شود. (اد هانتر / سی بی سی)