“در داخل”: چرا برخی از افسران بومی با وجود مبارزات به RCMP می چسبند؟

دین گلادو می گوید که تا قبل از پیوستن به RCMP هرگز نژادپرستی را تجربه نکرده است.

این کهنه سرباز 26 ساله کار خود را در سال 1989 با نیروی ویژه به عنوان پاسبان ویژه آغاز کرد، نقشی که به نیروهای ذخیره پلیس First Nations واگذار شد. این یک رتبه پایین تر از همکاران غیر بومی او بود که دستمزد بهتری داشتند.

او در مصاحبه اخیر خود گفت که احساس می کرد او “یک شهروند درجه دوم” است.

پس از پایان برنامه، گلدو به عنوان یک پاسبان معمولی مشغول به کار شد. مرد 25 ساله متیس بعداً نظرات غیراخلاقی را در اطراف دفتر می شنود، مانند این که چگونه یک سرخپوست مرده یک سرخپوست خوب است که بعداً وقتی به یک سرپرست منتقل می شود، استرس را از بین می برد.

او گفت: “شما فقط کتک را می گیرید. شما فقط آن را تحمل می کنید.” “سپس وقتی بزرگتر می شوی، متوجه می شوی که “چرا این کار را کردم؟”

گلادو از دوران کودکی به پلیس علاقه مند بود و RCMP را شغل خوبی می دید، به خصوص زمانی که دستمزدش بهبود یافت. او همچنین می‌دانست که می‌تواند قبل از ۵۰ سالگی بازنشسته شود، که همینطور هم شد.

مردی در لباس فرم RCMP ایستاده است
دین گلادو، که در یک عکس جزوه نشان داده شده است، به مدت 26 سال در RCMP خدمت کرد. گلادو می‌گوید اگر مردم بومی می‌خواهند شاهد تغییر در کانادا باشند، باید بخشی از سیستم‌های کانادا شوند. (مطبوعات کانادا)

و او از این کار لذت برد، به ویژه پس از پیوستن به واحد مواد مخدر و جرایم سازمان یافته بریتیش کلمبیا، جایی که او بر آموزش تمرکز کرد.

علیرغم زمانی که او دیگران را متقاعد می کرد که به آن ملحق نشوند، گلادو، که اکنون یکی از رهبران Métis Nation بریتیش کلمبیا است، برعکس احساس می کند – به ویژه در مورد افسران بومی احتمالی.

او گفت: «اگر ما به‌عنوان مردم بومی می‌خواهیم در کانادا تغییر ایجاد کنیم، باید در درون خود باشیم. “ما نمی توانیم از آن فرار کنیم.”

مشکلات استخدامی

این نمایندگی همچنان یک چالش برای RCMP است که در روز سه شنبه صد و پنجاهمین سالگرد خود را جشن می گیرد. این کشور با جذب، و همچنین حفظ اعضای بومی با مشکل مواجه است.

با توجه به آمار تنوع این نیرو از سال 2020، تقریباً هفت درصد از اعضای آن بومی هستند که از تقریباً هشت درصد یک دهه قبل کاهش یافته است.

نادین هاگینز، مدیر ارشد منابع انسانی Mounties، برخی از آن‌ها را در مورد نحوه فارغ‌التحصیل از کلاس‌های فقط بومی مانند کلاسی که گلادو ابتدا به آن تعلق داشت و اعضای آن اکنون بازنشسته شده‌اند، توضیح داد.

او گفت که RCMP امیدوار است شاهد گروه‌هایی از بین هشت تا 16 دانشجوی بومی باشد که با هم یاد می‌گیرند، با گروه‌هایی که در طول زمان برای جلوگیری از وضعیت مشابه، تکان می‌خورند.

زنی با کت بلیزر RCMP در مقابل پرچم کانادا به تصویر کشیده شده است.
نادین هاگینز، مدیر ارشد منابع انسانی RCMP است. (RCMP)

هاگینز نمی‌توانست بگوید چند نفر در یک سرباز معمولی هستند، اما یک گزارش داخلی نشان می‌دهد که تعداد نامزدهای بومی ثبت‌نام در دپو، آکادمی کادت RCMP در رجینا، از شش درصد تا سال 2020 به چهار درصد کاهش یافته است.

هاگینز گفت: «ما در حال حاضر حرفه ای محبوب نیستیم. او درباره قتل یک مرد سیاهپوست در سال 2020 توسط یک افسر پلیس مینیاپولیس، که اعتراضات جهانی را برانگیخت، گفت: «قتل جورج فلوید واقعاً تأثیری موج‌دار برای این نسل داشته است و اشتهای پلیس بسیار زیاد است.

او افزود: “من نمی خواهم وانمود کنم که در سازمان ما چالش وجود ندارد.” “چالش هایی در سازمان ما و آنجا وجود دارد [are] چالش‌هایی که ما به‌طور عمدی به آن‌ها رسیدگی می‌کنیم و به طور مداوم برای جلوگیری از آن تلاش می‌کنیم.»

آشتی یکی از آنهاست. یک بررسی داخلی از تلاش‌های این نیرو از سال 2021 نشان می‌دهد که اگرچه اقداماتی را برای رسیدگی به بی‌عدالتی‌ها انجام داده است، نقشی که در استعمار بازی کرده است همچنان بزرگ است.

دو سیستم قضایی

هدر بیر که در ساسکاچوان بزرگ شد، گفت که آموخته است که دو سیستم قضایی وجود دارد: یکی برای مردم بومی و دیگری برای سفیدپوستان.

بیر، معاون فدراسیون کشورهای بومی مستقل، گفت وقتی یک ملت اول به RCMP نیاز دارد، آنجا نیست.

او گفت، اما به نظر می رسد همیشه برای نوشتن بلیط های سرعت، یا زمانی که کسی جلسه دادگاه را از دست می دهد، وجود دارد.

زن در حال صحبت با خبرنگاران،
هدر بیر معاون رئیس فدراسیون ملل بومی مستقل است. (براندون هاردر/CBC)

او به حمله ماه سپتامبر گذشته در جیمز اسمیت کری اشاره کرد، جایی که نزدیک به 40 دقیقه پس از اولین تماس 911 برای رسیدن افسران طول کشید.

آنها از یک گروه در فاصله بیش از 30 دقیقه اعزام شدند – فاصله ای که بر واقعیت های مدل پلیس قراردادی که جوامع روستایی و بومی کشور را در بر می گیرد، که به دلیل خالی بودن گسترده بدتر شده است، تأکید می کند.

بیر گفت که موارد استفاده افسران از زور بیش از حد و عدم تحقیق مناسب در مورد قتل و ناپدید شدن زنان و دختران بومی تنها بی اعتمادی نسبت به RCMP را تشدید کرده است.

واقعاً فکر نمی‌کنم آن‌ها میزان آسیب را بفهمند یا بدانند.»

بیر گفت که داشتن افسران بومی بیشتر «یک دنیا خوب خواهد بود»، اما او هشدار داد که مشکل سیستم کار پلیس را حل نخواهد کرد.

پلیس کبوتر

رالف کاردینال فقط 30 سال خجالتی را با این نیرو گذراند. مرد کری گفت که او احساس می‌کند در اداره پلیس جوامع عمدتاً بومی، که بسته به منطقه، سال‌ها کار پرخطر را انجام می‌دهند، سرگردان است.

زمانی که شما همیشه در خط مقدم هستید و با همه چیزهایی که هیچ کس نمی‌خواهد ببیند، سر و کار دارید، این یک کار غیرفعال است.

مانند گلادو، کاردینال ابتدا به عنوان یک پاسبان ویژه فارغ التحصیل شد.

پس از هفت سال کار، او برای آموزش به دپو بازگشت تا موقعیت پاسبانی خود را به دست آورد.

او در نهایت لباس قهوه‌ای خود را با سرژ سرخ عوض کرد.

مردی با لباس قرمز RCMP در حال عکس گرفتن
رالف کاردینال، که در یک عکس جزوه نشان داده شده است، کمتر از 30 سال در RCMP خدمت کرده است و می‌گوید که از طریق توانایی خود در صحبت کردن به زبان کری، چندین سال از اداره پلیس در جوامع بومی در خط مقدم جان سالم به در برده است. (مطبوعات کانادا)

“آنها قرار است چه چیزی را به من بیاموزند؟ [not] قبلاً به خودم یاد داده بودم؟» گفت: «مطمقاً هیچ چیز.»

کاردینال گفت که آرزو داشت در سازمان حرکت کند و در مراکز بزرگتر کار کند، اما متوجه شد که قادر به انجام این کار نیست.

او گفت که این نگرش وجود داشت که اعضای غیربومی نمی‌خواستند به سازمان‌های اولی کمک کنند، و او احساس می‌کرد که باید «سه، چهار یا پنج برابر بیشتر» کار کند تا درجه گروهبان خود را به دست آورد.

بررسی آشتی RCMP در سال 2021 نشان داد که فقدان فرصت‌های شغلی و سلامت روان به کاهش اعضای بومی آن کمک کرده است.

کاردینال عاشق کارش بود. او تأثیری را که در جوامع بومی داشت، دید که با بزرگان برای صرف چای ملاقات کرد. او توانایی خود در صحبت کردن به زبان کری را به عنوان کمک به او برای زنده ماندن چندین دهه در خط مقدم می‌داند.

مردم را آرام می کند.»

او گفت که او معتقد است که سازمان فرصتی برای استخدام افسران بومی بیشتر را از دست می دهد و همچنین نمی تواند کسانی را که خدمت کرده اند شناسایی کند.

او در جامعه زادگاهش در Bigstone Cree Nation، واقع در حدود 320 کیلومتری شمال ادمونتون، گفت که شاهد بازنشستگی پنج عضو RCMP در دهه گذشته بوده‌اند – و “هیچ شناختی” دریافت نکرده‌اند.

هاگینز گفت که این نیرو برای جذب نیروهای بومی بیشتر کار می کند و برای کسانی که در نواحی دورافتاده هستند برای دریافت ارزیابی های خود، صندوقی ارائه می دهد.

او همچنین گفت که قصد دارد افراد بین 19 تا 24 سال را بهتر مورد هدف قرار دهد – جمعیتی که او اشاره می کند که بسیاری از مردم بومی به عنوان یکی از سریع ترین جمعیت های کشور در حال رشد هستند.

زنی ایستاده با لباس قرمز RCMP در حال مصاحبه
Cpl. مورین گرییز-برانت هماهنگ کننده ملی برنامه آموزش بومی پیش از کادت RCMP است. او در سال 1999 در این برنامه شرکت کرد. (رادیو کانادا)

Cpl. مورین گریه برانت تلاش کرده است تا افراد بیشتری از این قبیل را وارد دروازه کند.

او به عنوان فارغ التحصیل برنامه آموزش پیش دانشگاهی بومی Mounties که هر سال گروهی از جوانان را برای چند هفته به انبار می فرستد، به عنوان هماهنگ کننده آن خدمت می کند.

امید این است که پس از تجربه خود، شغلی با RCMP در نظر بگیرند، اما همه این کار را نمی کنند. به گفته Greyeyes-Brant از 30 نامزدی که سال گذشته فارغ التحصیل شدند، 18 نفر ابراز علاقه کردند و برخی در روند درخواست باقی مانده اند، اما تاکنون تنها سه نفر در دپو پذیرفته شده اند.

او گفت که خواسته های پلیس به این معنی است که برای همه نیست، اما خاطرنشان کرد که بسیاری نیز با برداشت های خود از RCMP، که خودش در طول 22 سال حضور در این نیرو با آن روبرو بوده است، آمده است.

گری یز-برانت، زنی از خانواده ماسکگ لیک کری، مردی را به یاد می آورد که زمانی که او در یک مراسم استخدام بود، او را خائن خطاب کرد.

پاسخ او به او: «می‌توانی بیرون از ساختمان بایستی و فریاد بزنی و فریاد بزنی که همه چیز باید عوض شود.

“اما من کسی هستم که در داخل است.”

Greyeyes-Brant تصدیق کرد که نمایندگی بومی RCMP کاهش یافته است و گفت که می تواند دلایل ترک برخی از آنها را درک کند.

او گفت: «اما برای خودم، برای مبارزه خوب در آنجا می‌مانم.

“من در آنجا می مانم تا شنیده شوم.”