دستور تخلیه برای سامباا کی، NWT در معرض خطر آتش سوزی صادر شد

به گفته اداره امور شهرداری و جامعه منطقه، هشدار تخلیه برای جامعه در معرض آتش سوزی سامبا کی، NWT صادر شده است.

در اوایل بعدازظهر چهارشنبه، سخنگوی دپارتمان، جی بوست، در ایمیلی به CBC News دستور تخلیه را تایید کرد و گفت که یک مرکز تخلیه در فورت سیمپسون، NWT در حال ایجاد است.

به گفته NWT Fire، آتش سوزی جنگلی در حدود 30 کیلومتر دورتر از جامعه است و نزدیک به 100000 هکتار زمین را در دو طرف مرز از جمله نزدیک به 50000 هکتار زمین در محدوده NWT گرفته است.

جسیکا دیوی کوانتیک، افسر اطلاعات آتش نشانی NWT Fire، گفته است که این آتش سوزی به “بزرگترین آتش سوزی نگران کننده در قلمرو” تبدیل شده است.

Sambaa K’e جامعه ای با کمتر از 100 نفر در منطقه دهچو، در حدود 150 کیلومتری جنوب فورت سیمپسون است.

در مصاحبه ای بعداً با لارنس نایالی، مجری برنامه CBC انتهای مسیر، بوست گفت که تخلیه – تصمیمی که به طور مشترک توسط جامعه و منطقه گرفته شده است – “کمی متفاوت” با سایر تخلیه هایی است که امسال در NWT اعلام شده است.

این به این دلیل است که Sambaa K’e در طول ماه‌های تابستان جامعه‌ای است که فقط پرواز می‌کند، و Boast گفت که برقراری تماس قبل از اینکه آتش‌سوزی فرودگاه آن را در معرض خطر قرار دهد مهم است.

بدیهی است که بتوان به فرودگاه برای بیرون راندن افراد تکیه کرد، بنابراین احساس می‌شد که در این زمان، زمان تخلیه فرا رسیده است.

چگونه آتش را مهار می کنند؟

یکی از ملاحظات در بیانیه تخلیه شرایط آب و هوایی بود. دیوی کوانتیک به سی‌بی‌سی نیوز گفت که انتظار می‌رود بادها آتش را به سمت جامعه منفجر کنند.

او گفت که دو خدمه آتش نشانی، دو هلیکوپتر و متخصصان اشتعال در سامبا کئه در زمین هستند.

نشانی که روی شانه یونیفرم زرد نشان می‌دهد مدیریت جنگل مناطق شمال غربی.
نشانی بر روی لباس یکی از اعضای آتش نشانی NWT در جولای 2022. به گفته NWT Fire، آتش سوزی جنگلی حدود 30 کیلومتر با جامعه فاصله دارد و نزدیک به 100000 هکتار زمین را در نوردیده است. (لینی لامبرینک/سی بی سی)

مایک فانسی، یک افسر تعامل اجتماعی با دولت یوکان، گفت که قلمرو او با اعزام یک متخصص احتراق و یک کارآموز برای کمک به مقابله با آتش سوزی در Samba K’e در حال آماده‌سازی است.

دیوی کوانتیک گفت که زیرساخت های حیاتی با آبپاش ها محافظت شده است و خدمه در حال کار برای ساختن یک آتشگیر به عرض 40 متر هستند. او گفت که آنها همچنین برای محافظت از خانه های فردی کار می کنند.

در فورت سیمپسون چه می گذرد؟

یک مرکز تخلیه در سالن اجتماعات فورت سیمپسون راه اندازی شده است. به محض اینکه افراد تخلیه شده به آنجا رسیدند، Boast گفت که می توانند از تخت و خدمات غذا انتظار داشته باشند.

این موقعیتی است که شان ویلی، شهردار فورت سیمپسون برای آن آماده شده بود.

او گفت که اوایل هفته به او اطلاع داده شده بود که در صورت نزدیک شدن بیش از حد آتش، برای تخلیه سامبا کی در جامعه خود آماده شود.

او گفت: «روابط خانوادگی و دوستان و ارتباطات زیادی بین سامبا کی و فورت سیمپسون، Łı́ı́dlı̨ı̨ Kų́ę́ اولین ملت وجود دارد. “این خانه دوم برای بسیاری از مردم از Sambaa K’e است.”

ویلی گفت که جامعه با تخت و رختخواب برای حداکثر 80 نفر آماده است. او گفت که هزینه راه اندازی آن توسط اداره امور جامعه تامین خواهد شد.

ویلی گفت که این دهکده با ادارات دولتی منطقه ای همکاری خواهد کرد تا برای افرادی که نمی توانند در سالن اجتماعات بمانند، محل های اقامتی ترتیب دهند.