رئیس توبیک می گوید ، “گروه کاری” NB جایگزینی برای تحقیق در مورد نژادپرستی سیستمی نیست

راس پرلی ، رئیس اولین ملت توبیک ، می گوید که “گروه کاری” جدیدی که توسط آرلین دان ، وزیر امور بومیان تشکیل شده است ، اولین قدم خوب برای آشتی است اما جایگزینی برای تحقیق در مورد نژادپرستی سیستمی در نیوبرانزویک نیست.

این گروه با نام کارگروه همه ملل و احزاب درباره حقیقت و سازش ، روز پنجشنبه در یک خبرنامه اعلام شد. ماموریت آن رسیدگی به 94 فراخوان برای اقدام است که در گزارش کمیسیون حقیقت و آشتی منتشر شده در سال 2015 مشخص شده است.

دان و رئیس منطقه ای راجر آگوستین به عنوان رئیس هیئت مدیره ، اعضای آن همچنین شامل سه رئیس دیگر و اعضای چهار حزب سیاسی خواهند بود. در این انتشار آمده است که این گروه “توسط سایر سیاستمداران و رهبران ملل اول حمایت خواهد شد”.

اما پرلی روز جمعه در پاسخ كتبی به اعلامیه كمیته گفت ، “مشاركت دیروز این كمیته توسط وزیر جدید برای من خبر بود.”

پرلی نوشت كه فعال سازی كمیته ، آخرین بار در سال 2019 ، هنگامی كه جیك استوارت وزیر امور بومیان بود ، مورد بحث قرار گرفت “یك قدم دیر است.”

اما ، وی گفت ، “این اقدام جایگزین نیاز به تحقیق در مورد نژادپرستی سیستمی در نیوبرانزویك نمی شود و ما نمی توانیم این واقعیت را از نظر دور كنیم.”

وزیر Neophyte کار بومیان را با یک صفحه جدید درباره حقیقت و سازش آغاز می کند. 4:46

اولین ملل پس از تیراندازی توسط پلیس ردنی لووی از Metepenagiag First Nation و Chantel Moore ، عضو اولین ملت Tla-o-qui-aht First First که اخیراً از قبل از میلاد به ادموندستون نقل مکان کرده بود ، درخواست های خود را برای تحقیق افزایش دادند. در حوادث جداگانه

نخست وزیر بلین هیگز پرسش را رد کرده است.

هیئت نیوبرانزویک اعلام شده در این هفته 9 عضو و دو رئیس خواهد داشت. هشت نفر به عنوان اعضای یک “گروه راهنما” ذکر شده اند ، از جمله رئیس بزرگ ، ران ترمبلی ، نماینده مادربزرگهای Wolastoqewi.

ترمبلی نیز از دیدن نام خود به عنوان عضو متعجب شد.

وی گفت: “به طرز عجیبی تأیید نکردم که در این کارگروه عضو باشم.”

او گفت که استوارت این موضوع را به او گفته است ، اما ترمبلی باید با مادربزرگهای Wolastoqewi مشورت کند تا ببیند آیا آنها می خواهند او شرکت کند یا خیر.

دان به خاطر سردرگمی عذرخواهی کرد.

وزیر امور بومیان آرلین دان می گوید این گروه توصیه های کمیسیون حقیقت و آشتی را که گزارش خود را در سال 2015 ارائه داده است ، بررسی خواهد کرد. (ژاک پویترا / CBC)

وی گفت: “من فرض می کردم که با آنها تماس گرفته شده است.”

دان گفت که امیدوار است کمیته بتواند قبل از کریسمس برای شروع بحث و آشنایی با یکدیگر جلسه بگذارد.

وی گفت: “بنابراین اولویت شماره یک ، ایجاد روابط ، ایجاد اعتماد است – این بسیار بزرگ است.”

“و سپس از آنجا [start] به توصیه های فردی نگاه کنید. “

دان گفت 31 توصیه که از کمیسیون حقیقت و آشتی ارائه شده اند ، در حوزه ولایت قرار دارند. او می خواهد از آنجا شروع کند.

وقتی از او در مورد نژادپرستی سیستمی س askedال شد ، موضوعی که قبلاً دان آن را “سرطان در استان ما” می نامید ، گفت که این یک موضوع جداگانه است اما مربوط به وظیفه کمیته برای رسیدگی به گزارش کمیسیون است.

وی گفت: “من می خواهم با هر دو آنها سر و کار داشته باشم ، تا با شما کاملا صادق باشم.”

“بخش نژادپرستی سیستمیک موضوعی است که ما باید واقعاً خوب به آن نگاه کنیم.”

رئیس به اعضای گروه ایمان دارد

راجر آگوستین ، رئیس منطقه ای نیوبرانزویک و جزیره پرنس ادوارد برای مجمع ملل اول ، رئیس کمیته است. وی گفت که به خاطر افرادی که در آن شرکت می کنند امید زیادی به کارگروه دارد.

راجر آگوستین ، رئیس منطقه ای مجمع ملل اول در نیوبرانزویک و جزیره پرنس ادوارد ، می گوید پرداختن به حقوق بومیان و نژادپرستی سیستمی باید در اولویت این استان باشد. (اندرو وان / مطبوعات کانادایی)

آگوستین گفت: “من به سیستم اعتقادی ندارم ، به مردمی که دور میز نشسته اند ایمان دارم.”

آنها رئیس ارشد ربکا ناک وود از Fort Fortly First Nation ، رئیس راس پرلی از ملت Wolastoqey ، رئیس هیو آکاگی از ملت Peskotomuhkati در Skutik ، باری Labillois ، رئیس شورای بومیان نیوبرانزویک ، St. Croix MLA کتی بوکوس ، میرامیچی هستند Bay-Neguac MLA لیزا هریس ، رهبر حزب سبزها دیوید کوون و میرامیچی MLA میشل کانروی.

آگوستین موافقت کرد که این کمیته جایگزینی برای تحقیق در مورد نژادپرستی سیستمی نیست ، اما اقدامی ضروری در جهت پرداختن به حقوق بومی است.

وی گفت: “ما فقط باید به نیوبرانزویك بپردازیم و برخی از تلاش های گذشته را مرور كنیم و دریابیم كه در كجا آنها ناكام مانده اند.”

آگوستین گفت که او امیدوار است که تغییر واقعی ایجاد شود.

وی گفت: “ما نمی توانیم این یکی را پیچ بزنیم.”