رئیس لیتل گراند رپیدز می‌خواهد کلیسای کاتولیک رومی را در میان اتهامات تجاوز جنسی ترک کند.

هشدار: این مقاله حاوی جزئیات اتهامات سوء استفاده است.

رئیس یک ملت دورافتاده در شرق منیتوبا می‌گوید که اعضای جامعه از کلیسای کاتولیک رومی می‌خواهند که در پی ادعاهای نگران‌کننده یک کشیش که در آنجا کار می‌کند به یک کودک و احتمالاً چندین کودک دیگر تجاوز جنسی کرده است.

رئیس اولیور اوون از Little Grand Rapids First Nation به سی‌بی‌سی گفت که این احساسی است که او در طی یک جلسه منظم برنامه‌ریزی شده گروه در روز سه‌شنبه شنید.

“من آن را به جلسه گروه در مورد کشیش ما مطرح کردم و جامعه بلافاصله گفت: “می دانید، ما آن شخص را اینجا در جامعه نمی خواهیم، ​​ما نمی خواهیم او برگردد و ما نمی خواهیم. اوون در یک مصاحبه تلفنی گفت.

این جلسه پس از آن صورت گرفت که RCMP ادعا کرد که یک دختر هشت ساله روز شنبه هنگامی که با پدر آرول ساواری در کلیسای کاتولیک رومی سنت جان انجیلیست در لیتل گراند راپیدز تنها بود، به طور نامناسبی لمس شد.

ساواری، 48 ساله، در لیتل گرند رپیدز، که در 265 کیلومتری شمال شرقی وینیپگ در نزدیکی مرز انتاریو قرار دارد، دستگیر شد، RCMP بعدازظهر سه شنبه گفت، اما او از آن زمان از جامعه خارج شده و همچنان در بازداشت است. جامعه حدود 1800 نفر از طریق هواپیما و جاده های زمستانی قابل دسترسی است.

سواری به پنج جرم – از جمله تجاوز جنسی و مداخله جنسی – متهم شد که RCMP گزارشی دریافت کرد که دختر هنگام کمک به تمیز کردن کلیسا مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است.

مونتس گفت که این دختر به بازرسان گفت وقتی می خواست از آنجا خارج شود، کشیش او را مجبور کرد در ساختمان بماند. وقتی توانست فرار کند، به خانه دوید و به مادرش گفت و او ماجرا را به پلیس گزارش داد.

کلیسا باید بیاید عذرخواهی کند: رئیس

اوون گفت: “تصورش سخت است. من به نوعی از کلمات غافل شده ام.”، با اشاره به اینکه مردم جامعه به تازگی جزئیات این اتهامات را می آموزند، گفت.

“این تکان دهنده است و من فکر می کنم کلیسا، کلیسای کاتولیک رومی، باید برای عذرخواهی به لیتل گراند رپیدز بیاید.”

ساختمانی ساده با صلیب سفید و ناقوس در جلوی آن نصب شده است.  برف روی زمین است.
ساواری کشیش کلیسای کاتولیک رومی سنت جان انجیلیست در لیتل گراند رپیدز بود. این عکس در دسامبر 2018 در صفحه فیس بوک او منتشر شد. (ارول سواری/فیسبوک)

ساواری که اصالتاً اهل هند است و در وینیپگ زندگی می‌کند، شش سال است که در کانادا بوده و به مدت مشابه در لیتل گرند رپیدز، RCMP Supt، خدمت کرده است. اسکات مک مورچی گفت. او به کلیسای کاتولیک زیر نظر اسقف اعظم سنت بونیفاس در وینیپگ خدمت می کند.

اسقف اعظم سنت بونیفاس بلافاصله به سؤالی در عصر سه شنبه در مورد اینکه آیا حضور خود را در جامعه حفظ خواهد کرد یا خیر، پاسخ نداد.

در بیانیه ای آماده شده در اوایل روز، اسقف اعظم سنت بونیفاس “تأسف عمیق” خود را برای دختری که جلو آمد، خانواده او و کل جامعه ابراز کرد.

کلیسا گفت: «کلیسا فوراً پدر آرول سواری را از کلیه فعالیت های وزیری در اسقف نشینی معلق کرد. «آقا سواری هیچ ارتباطی با اهل محله و بچه های سابق ممنوع شده است».

قربانیان احتمالی بیشتر: RCMP

RCMP روز سه شنبه گفت که اعضای جوان دیگری از جامعه مذهبی قبلاً به عنوان قربانیان بالقوه شناسایی شده اند و ممکن است تعداد بیشتری نیز وجود داشته باشند که هنوز معرفی نشده اند. افسران به طور دقیق نگفتند که تاکنون چند قربانی گزارش شده است.

مک مورچی گفت: “این مراحل اولیه این تحقیقات است. درک من این است که چندین قربانی احتمالی وجود دارد.” “اطلاعات آنها در حین صحبت ما جمع آوری می شود، بنابراین من نمی خواهم به این دلیل به تعداد خاصی متعهد شوم.”

“جامعه از تحقیقاتی که در حال انجام است آگاه است و در نتیجه این آگاهی افراد دیگری نیز وجود داشته اند. [who] با RCMP تماس گرفته اند.”

نقشه ای که موقعیت شهر وینیپگ در جنوب و لیتل گرند رپیدز و اولین ملل پائوینگاسی را در شمال شرقی وینیپگ نشان می دهد.
Little Grand Rapids و Pauingassi First Nations جوامعی دور افتاده در شرق منیتوبا هستند. RCMP گفت که ارول سواری به عنوان کشیش در هر دو جامعه خدمت کرده است. (CBC)

بازرسان گفتند ساواری خانه ای در وینیپگ دارد و به داخل و خارج از جوامع ملل اول سفر کرده است. مونتیس گفت که او همچنین به عنوان کشیش از جامعه پائوینگاسی اول بازدید کرده است و ممکن است قربانیانی در آن جامعه وجود داشته باشد.

نمی توان با رئیس پائوینگاسی برای اظهار نظر تماس گرفت، اما بنسون پاسکال، مشاور گروه گفت که ساواری زمان زیادی را در جامعه سپری نمی کند و افزود که برای نگهداری از یک اقامتگاه کلیسا در پائوینگاسی از آنجا بازدید خواهد کرد.

مک مورچی گفت که قبل از گزارش تجاوز جنسی در 27 می، از هیچ شکایت دیگری به RCMP درباره ساوری اطلاعی ندارد.

هیچ یک از اتهامات وارده به سواری در دادگاه محاکمه نشده است.

“ترمیم روابط”: SCO

در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه منتشر شد، جری دانیلز، رئیس بزرگ سازمان سران جنوبی گفت که آنها در کنار دختری هستند که آسیب دیده است.

دانیلز در بیانیه‌ای خبری گفت: «ملت‌های اول متأسفانه رفتار غارتگرانه را برای نسل‌ها در مورد کلیساها تجربه کرده‌اند. رهبران کلیسای کاتولیک باید کارهای زیادی برای ترمیم روابط با ملت‌های ما انجام دهند.»

مردی که روسری بر سر دارد تصویر شده است.
جری دانیلز، رئیس بزرگ، روز سه‌شنبه گفت که رهبران کلیسای کاتولیک در پی اتهامات علیه یک کشیش در لیتل گراند رپیدز، کار زیادی برای ترمیم روابط با مردم ملل اول دارند. (جف استاپلتون/سی بی سی)

کتی مریک، رئیس مجمع رؤسای منیتوبا، در یک بیانیه خبری گفت که این اتهامات می تواند کل جامعه را تحت تأثیر قرار دهد.

مریک گفت: «ما هنوز هم بازماندگان مدارس مسکونی داریم که از آزارهای مشابه رنج می برند، و این … ممکن است برای آن بازماندگان بسیار تحریک کننده باشد. قلب من با مردم لیتل گرند رپیدز و پائوینگاسی در این زمان اندوه است.

اوون گفت که دو کلیسای دیگر در جامعه وجود دارد و اگر کلیسای کاتولیک مطابق میل ملت اول عمل کند و آنجا را ترک کند، تأثیر آن کم خواهد بود.

اوون گفت: «ما در اینجا کلیساهای محلی خود را داریم. اعضای جامعه آن کلیساها را اداره می کنند. اینطور نیست که ما بدون کلیسا بمانیم.

مک مورچی گفت، از هر کسی که اطلاعاتی دارد یا می‌خواهد گزارشی در رابطه با ساوری تهیه کند، درخواست می‌شود با RCMP در لیتل گرند رپیدز به شماره 2249-397-204 تماس بگیرد یا شخصاً از گروه انجمن بازدید کند.

او گفت که از طریق خط بحران تجاوز جنسی کلینیک به شماره 1-888-292-7565 و خدمات قربانیان عدالت منیتوبا به شماره 1-866-484-2846، کمک به افرادی که تحت تجاوز جنسی قرار گرفته اند به صورت رایگان در دسترس است.

پشتیبانی برای هر کسی که مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است در دسترس است. از این طریق می توانید به خطوط بحران و خدمات پشتیبانی محلی دسترسی داشته باشید وب سایت دولت کانادا یا پایگاه داده پایان دادن به خشونت انجمن کانادا. اگر در خطر فوری هستید یا از امنیت خود یا دیگران در اطراف خود می ترسید، لطفا با 911 تماس بگیرید.