رئیس Sipekne’katik به نخست وزیر متوسل می شود تا در شیلات موازی در دولت خود مداخله کند

اولین ملت Sipekne’katik روز جمعه نخست وزیر جاستین ترودو را فراخواند تا در جنگ خود برای تأمین معیشت معیشتی به عنوان بخشی از خودگردانی میکماو ، در جنگ خود مداخله کند.

این فراخوان در یک خبر منتشر شده در انتقاد از پیش نویس توافق نامه ماهیگیری با معیشت متوسط ​​که یک هفته پیش از وزارت شیلات و اقیانوسها دریافت کرد.

رئیس مایک ساک در این بخش گفت: “اگرچه ما پاسخ خود را نسبت به این اولین پیش نویس به عنوان یک اقدام بالقوه و پیشگامانه تاریخی تعدیل کرده بودیم ، اما Sipekne’katik همچنان از هدف و محتوای پیش نویس سند بسیار ناامید کننده است.”

جزئیات پنهان می مانند

نه گروه و نه DFO پیش نویس تفاهم نامه را منتشر نکرده اند.

ساك در مورد اعتراضات وي مشخص نبود. وی گفت: “Sipekne’katik هرگز در مورد حقوقی که نیاکان ما قرن ها پیش از طریق معاهدات از آن محافظت کرده اند ، مذاکره مجدد یا محدود نمی کند.”

این گروه در ماه سپتامبر بدون نظارت و تأیید DFO شیلات معیشتی خود را که متوسط ​​اعلام شده بود ، راه اندازی کرد.

در این گزارش آمده است که این قرارداد از حق معاهده میکماو برای ماهیگیری برای زندگی متوسط ​​استفاده می کند که 21 سال پیش توسط دادگاه عالی کانادا به رسمیت شناخته شد.

شیلات متوسط ​​هرگز تعریف نشده است.

در عوض ، دولتهای فدرال متوالی با ادغام بیش از نیم میلیارد دلار برای آموزش و خرید و توزیع مجوزهای ماهیگیری تجاری ، به ادغام اولین سازمانهای دریایی در شیلات تجاری متمرکز شدند.

دیوان عالی کشور همچنین حکم داد که دولت فدرال و نه میکماق ، حق تنظیم ماهیگیری با معیشت متوسط ​​را برای اهداف حفاظتی دارند.

دیوان سالار را مقصر بن بست می داند

روز جمعه ، ساک با انتقاد از بورکراتهای DFO ، آنها را به “ادامه استفاده از رویکردهای استعماری به زبان استعماری” متهم کرد و آنها را مقصر بن بست دانست.

وی گفت: “مشكلی كه ما در حال حاضر با آن روبرو هستیم قطع ارتباط بین ادارات اداری این بخش و روابط ملت به ملت در حال تحول است.”

ساك گفت كه گفتگوهای وی با وزیر شیلات برنادت جردن “بیشتر در همان طول موج است.”

“این گواهی بر احترام و شخصیت اوست.”

با این وجود ، وی در درخواست خود از ترودو بیش از سر اردن برای “تسهیل توافق نامه خودگردان تحت حمایت قانون اساسی برای برنامه مدیریت شیلات اجرای پیمان Sipekne’katik که قابل قبول و موازی با قانون شیلات کانادا است” تسهیل کرد.

دفتر اردن روز جمعه با صدور بیانیه ای پاسخ داد كه رسیدن به توافق “بخشی اساسی از قول بزرگتر دولت ما برای حمایت از ملت های اول در مسیر تعیین سرنوشت بیشتر است.”

“ما از نزدیک با Sipekne’katik First Nation کار می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که مذاکرات محترمانه ، سازنده و قادر به پیشرفت هستند. در صورت بروز چالش ها ، ما ملت به ملت آنها را مورد خطاب قرار داده ایم. ما این کار را ادامه خواهیم داد ، و به همکاری مشترک برای دستیابی به توافق ادامه دهید. “

داستان های برتر بیشتر