رهبر مراقبت های بهداشتی می گوید ، ترس از نژادپرستی بسیاری از مردم بومی را از مراجعه به درمان باز می دارد

رئیس انجمن پزشکان بومی می گوید ، کانادایی های بومی از مراجعه به پزشک یا جستجوی مراقبت فوری در بیمارستان ها خودداری می کنند. بیماری همه گیر COVID-19 تأثیرگذار بوده است ، اما همچنین عامل غیر قابل مشاهده و بالقوه کشنده دیگری نیز وجود دارد: نژادپرستی.

دکتر کورنلیا (نل) ویمن ، به دکتر برایان گلدمن ، مجری برنامه ، گفت: “مردم می ترسند که با آنها به روشی نژادپرستانه رفتار شود ، یا از استاندارد مراقبت های غیربومی برخوردار نشوند.” کت سفید ، بلک آرت.

ویمن ، که همچنین یک روانپزشک و سرپرست معاونت ارشد پزشکی است ، می گوید مرگ جویس اچاكوان زنگ خطری برای نوعی نابرابری است كه مردم بومی به عنوان بیمار در سیستم مراقبت های بهداشتی با آن روبرو می شوند. در اولین مرجع بهداشتی سازمان ملل در ونکوور

در ماه سپتامبر ، اچاكوان ، مادر هفت فرزند آتیكامكو ، پس از پخش زنده برخی از آخرین لحظات دردناك زندگی خود در فیس بوك ، در بیمارستانی در جولییت كوی درگذشت.

در این ویدئو ، اچاكوان در حالی كه از شدت ناراحتی فریاد می كشید ، همراه با صدای كارمندان كه به او توهین نژادی می كردند ، گرفته شد.

پس از پخش گسترده این ویدئو ، هزاران نفر در اعتراضاتی در مونترال و کبک سیتی شرکت کردند که خواستار “عدالت برای جویس” بودند.

جویس اچاكوان ، زن 37 ساله آتیكامكو ، اندكی پس از توهین پرسنل فیلمبرداری به كارمندان فیلمبرداری از وی در ویدئویی كه به صورت زنده در فیس بوك به اشتراک گذاشته بود ، در بیمارستانی در جولییت ، ایالت كوی ، درگذشت. (فیس بوک)

تحقیقات بازپرس عمومی در حال بررسی شرایط مرگ اچاكوان است. در استان ویمن در بریتیش کلمبیا ، تحقیق دیگری برای تعیین دامنه و میزان نژادپرستی ضد بومی در سیستم مراقبت های بهداشتی BC در حال انجام است.

ویمن با گلدمن ، در مورد ترس جامعه بومی از سیستم مراقبت های بهداشتی و تجربیات خود به عنوان یک پزشک بومی و یک رهبر مراقبت های بهداشتی صحبت کرد.

در اینجا بخشی از مکالمه آنها است.

آیا بومیان می گویند به دلیل آنچه ممکن است برای آنها اتفاق بیفتد یا نحوه درمان آنها از رفتن به بیمارستان می ترسند؟

من کاملا می توانم آن را تأیید کنم. این چیزی است که مردم می گویند.

و در حقیقت ، از برخی جهات فقط با بیماری همه گیر COVID-19 پیچیده شده است. علاوه بر این ، مردم می ترسند که با آنها برخورد نژادپرستانه شود ، یا استاندارد مراقبت هایی را که یک فرد غیر بومی می گیرد ، دریافت نکنند.

باید بگویم ، به عنوان یک پزشک اورژانس برای چندین دهه ، این مانند یک مشت در روده است. این واقعاً من را بسیار آزار می دهد. و من نمی دانم که آیا این مسئله در فرهنگ پزشکی آنطور که باید اذیت می شویم؟ می خواهم از شما بپرسم که در این باره چه نظری دارید؟

با شما موافقم ، برایان. فکر می کنم ما در مقطعی از تاریخ هستیم که کانادا واقعاً با این مسئله حساب می کند.

در اینجا ، در بریتیش کلمبیا ، ما در حال انجام تحقیقات استانی درباره نژادپرستی ضد بومی در سیستم مراقبت های بهداشتی هستیم.

کل تحقیقات با گزارش های مربوط به یک بازی حدس زدن الکل خون که در بین کارکنان مراقبت های بهداشتی در یک اتاق اورژانس در حال انجام بود ، تسریع شد.

ما باید روی بیمارمرد بودن و احترام گذاشتن به همه بیماران بدون توجه به سابقه آنها از جمله بومی بودن تمرکز کنیم.– دکتر نل ویمان

ما واقعاً مشتاقانه منتظر شنیدن نتایج این تحقیقات استانی هستیم زیرا من فکر می کنم که در مورد هزاران قسمت که شامل نژادپرستی علیه بیماران ملل اول است ، خواهیم شنید.

همه ما به سراغ دارو می رویم ، بیشتر ما فکر می کنیم چون می خواهیم به مردم کمک کنیم و می خواهیم مفید واقع شویم. اما در جایی از مسیر ، به نظر می رسد که مردم این دیدگاه را از دست داده اند که ما باید بیمارمحور بودن و احترام گذاشتن به همه بیماران را بدون توجه به سابقه آنها از جمله بومی بودن ، مورد توجه قرار دهیم.

هنگامی که ما با سایر پزشکان بومی صحبت کرده ایم ، آنها گفته اند که هنگام تحصیل در مدرسه مستقیماً با نژادپرستی روبرو می شوند. آیا اتفاقی برای شما افتاده است؟

اوه ، مطمئنا من از بازماندگان دهه شصت Scoop هستم ، بنابراین اولین تجربه من با برخورد نژادپرستانه احتمالاً از مهد کودک آغاز شده و تمام مراحل آموزشی من ، از جمله دانشکده پزشکی و اقامت – نه فقط از طرف سرپرستان یا همسالان ، بلکه حتی گاهی از خود بیماران.

دکتر بومی نل ویمان به یاد می آورد که در یک رویداد در سال قبل از میلاد مکرراً از او پرسیده شد که آیا وی یک روانپزشک واقعی است یا خیر 1:19

من قبلاً در روانپزشکی اضطراری کار می کردم و چند مورد وجود داشت که در واقع بیمارانی که از دیدن من امتناع می ورزیدند ، زیرا من به عنوان مشهور به عنوان یک شخص ملل اول شناخته شدم. اما شما باید در هر زمان حرفه ای باشید. تحقیرآمیز بود و صادقانه گفتن صدمه ای دید.

چه حسی دارید که چرا این حوادث هنوز اتفاق می افتد؟

بیشتر مردم خود را نژادپرست تصور نمی کنند. منظور من این است که حتی برای شروع کلمه ای کاملاً شارژ است. اما من فکر می کنم کلیشه های منفی زیادی در مورد مردم بومی وجود دارد. تعصبات ضمنی زیادی وجود دارد که ممکن است لزوماً از آنها آگاه نباشیم.

وزیر خدمات بومی مارک میلر و وزیر روابط تاج و بومی کارولین بنت جلسه ای را برای رسیدگی به نژادپرستی سیستمی در سیستم مراقبت های بهداشتی پس از مرگ جویس اچاکوان در یکی از بیمارستان های کبک برگزار کردند. 1:59

مسئله دیگری که مطرح می شود این است که تعداد معدودی از بیماران ملل اول هنگامی که تحت درمان ضعیف قرار گرفته اند برای شکایت مراجعه می کنند.

دلایل بسیاری برای آن وجود دارد. ما از جهاتی یک استان بسیار روستایی و دور افتاده هستیم. بنابراین در بسیاری از موارد ، اگر از طرف ارائه دهنده مراقبت های اولیه با شما رفتار بدی شده باشد ، ممکن است تنها کسی باشد که برای مراقبت های بهداشتی به او دسترسی دارید.

جنبه دیگر این است که آنها احساس می کنند به آنها اعتقاد نخواهند داشت ، بخشی از آن به دلیل عدم تعادل قدرت بین پزشک و بیمار است. آنجاست که ایده ایمنی فرهنگی مطرح می شود.

ایمنی و تواضع فرهنگی همه چیز در درک و تأیید عدم تعادل قدرت است و هنگام تجربه شخص دیگری ، فروتنانه خود را به عنوان یک زبان آموز تصدیق می کنید.

اکنون پنج سال از گزارش سال 2015 کمیسیون حقیقت و آشتی ، که فراخوان اقدام مربوط به نژادپرستی سیستمی در سیستم مراقبت های بهداشتی را صادر کرده است ، فاصله داریم. آیا این امر کمک کرده است که TRC در مورد مراقبت های بهداشتی کتباً آن را بیان کند؟

بله ، من اعتقاد دارم من در نقش خود در سازمان بهداشت ملل اول و به عنوان رئیس انجمن پزشکان بومی ، می بینم که انجمن های پزشکی ملی عمده ای که ما با آنها کار می کنیم همه تلاش می کنند فراخوان های اقدام TRC را در چارچوب های خود برای ضد نژاد پرستی بگنجانند. درست قبل از اینکه من سه سال پیش وقتی در یک مسسه دانشگاهی در جلسه ای بودم به بریتیش کلمبیا نقل مکان کردم … یکی از رهبران گفت: “آیا ما باید از کلمه” R “استفاده کنیم؟” آنها حتی نمی توانستند کلمه “نژادپرستی” را بگویند. و سه سال بعد ، اکنون ما در مورد نژادپرستی صحبت می کنیم. بنابراین عالی است. فکر می کنم داریم می رسیم آنجا فکر می کنم ما آن سفر را شروع می کنیم تا با هم به آنجا برسیم.

پرسش و پاسخ از نظر طول و وضوح ویرایش شده است.