زنان Mi’kmaw و Wolastoqi برای برجسته سازی هنرها و صنایع دستی خود فروشگاه اینترنتی جدیدی ایجاد می كنند

زنان از جوامع First Nations در نیوبرانزویک یک فروشگاه آنلاین جدید برای کمک به یافتن مخاطبان بیشتر برای هنر خود و جبران فروش از دست رفته به COVID-19 دارند.

این سایت Nujintuisga’tijig E’pijig نام دارد که به معنای “زنان فروشنده یا فروشنده بومی” به زبان میکماق است و در حال حاضر 16 هنرمند در آن حضور دارند – اما تا 30 نفر جا دارد.

لئونا نیوکینگا ، یک زن میکماو و اینوئیت که در Elsipogtog زندگی می کند ، کارهای مهره خود را در سایت برجسته کرده است. او امیدوار است که بتواند مخاطبان بیشتری را برای کارهایش به ارمغان آورد.

نیوکینگا گفت: “هدف من دستیابی به افراد بیشتر است.”

گوشواره های مهره ای و مهره ای لئونا نیوکینگا نمونه ای از کارهای وی است. او گفت که فقط وقتی در فضای مثبت قرار می گیرد مهره می زند. (لئونا نیوکینگا / اعلام شده)

او قبلاً قطعاتی را با بوفی ساینت ماری و جرمی داچر داشته است ، اما دوست دارد کارهایش در سراسر دنیا انجام شود.

“من با خودم فکر می کردم ،” آیا حیرت انگیز نخواهد بود اگر مثلاً یکی از قطعات من فراتر از گذشته باشد؟ ” او گفت.

بدون مذاکره

Newkinga از حدود 5 سال پیش شروع به مهره زدن کرد و گفت که او در ابتدا خیلی خوب نیست ، “بنابراین قیمت ها واقعا ارزان بودند.”

اما او مهارت های خود را پس از مبادله ناامیدکننده با یک مشتری بالقوه که در حال بازرسی چیزی بود که نیوکینگا برای فروش در یک فروش صنایع دستی داشت ، بهبود بخشید.

نیوکینگا گفت: “این زن ، او می گوید:” کار شما فقط 5 دلار ارزش دارد “و این باعث خراب شدن من شد زیرا من ساعتها وقت گذاشتم.

گوشواره و جعبه های دکمه ای مهره Tahnee Simon (نگهدارنده تلفن در تصویر بالا). سایمون گفت: “ایده بسیار خوبی بود که همه زنان بومی نام ببرند و به مردم ایده بدهند که چه کاری می توانیم انجام دهیم.” (Tahnee Simon / ارسال شده)

“من می دانستم که می خواهم در نقطه ای باشم که هیچ کس نمی تواند در مورد قیمت مذاکره کند” و او این کار را انجام داد.

نیوکینگا گفت به نظر می رسد مردم در چند سال گذشته احترام تازه ای برای هنر بومی قائل هستند.

وی گفت: “از زمانی که من برای اولین بار کار خود را شروع کردم تا کنون ، این تفاوت بزرگ است.”

نیوکینگا گفت که COVID-19 به درآمد او آسیب می رساند زیرا وی در تابستان کسب و کار فروش تاکوهای هند را با استفاده از پودر واو اداره می کند و این موارد در سال جاری اتفاق نیفتاده است. COVID-19 همچنین جلوی خلاقیت وی را گرفت.

وی گفت: “من سعی می کنم اگر احساس خوبی ندارم یا چیزی شبیه به آن مهره نداشته باشم ، زیرا همه چیز ، انرژی شما در قطعات شما بافته شده است.”

اما ، نیوکینگا گفت که او دوباره به آن بازگشت و اخیراً محموله جدید و درخشان مهره هایی را دریافت کرد.

او امیدوار است که این وب سایت به فروش جدیدترین آثار او کمک کند.

Tahnee Simon ، اولین ملت جزیره هند ، گفت که برخی از آنها می دانند که مهره کاری دلهره آور است ، اما او می تواند ساعت ها این کار را انجام دهد. وی گفت: “این برای من آرامش بخش است.” (Tahnee Simon / ارسال شده)

Tahnee Simon پس از اینکه مادربزرگ در مدرسه دبستان به او نشان داد كه چگونه گل درست كند ، شروع به زدن كرد.

با گذشت سالها ، سایمون مهره های خود را کنار می گذاشت ، اما او همیشه به آن برمی گشت.

وی گفت: “من می توانم مثل سه تا چهار ساعت در آن غرق شوم و متوجه نشوم که چه مدت زمان سپری شده است.”

“این برای من آرامش بخش است.”

سایمون یک شغل تمام وقت با خدمات کودک و خانواده Mi’kmaq دارد اما پس از پیشنهاد یکی از همکارانش تصمیم گرفت که به عنوان یک “کنفرانس جانبی” به طور حرفه ای مهره بزند.

سایمون گفت: “من فوق العاده عصبی بودم زیرا من کسی نیستم که در مرکز توجه قرار گیرد یا مثلاً نامم را در آنجا داشته باشم.”

“این یک قدم بزرگ برای من بود اما خوشحالم که این کار را انجام دادم زیرا دوست دارم مشتریانی را ببینم که کارهای من را می پوشند و هنوز هم عالی است.”

سایمون از حضور در پروژه آزمایشی خوشحال است و امیدوار است که مردم از کار او لذت ببرند.

سایمون گفت: “من فکر کردم ایده بسیار خوبی است که همه زنان بومی نام ببرند و به مردم ایده بدهند که چه کاری می توانیم انجام دهیم.”

اگر سایت از بین برود ، کاترین لانتین ، مدیر زنان در تجارت نیوبرانزویک گفت که این پروژه می تواند برای سایر زنان بومی در اقیانوس اطلس کانادا افتتاح شود.