زن کاناوکه از نزدیک و دور خرید غذای بومی را آغاز می کند

یوجین جیکوبز و کاههرون: نی آیریس استیسی با گره های ذرت آبی Haudenosaunee و ذرت سفید بینی. تجارت جدید وی غذایی را که خودش می کارد و برداشت می کند می فروشد. (Konwahonwá: wi Stacey)

تجارت جدید یک زن Kanien’kéha هدف آن است که به کانون افرادی تبدیل شود که ضمن پرورش تجارت ملت به ملت ، به دنبال خرید غذاهای بومی سنتی و معاصر هستند.

Kahtehrón: ni Stacey گفت: “هدف ما کمک به جامعه خود و داشتن گزینه های بیشتر است ، بنابراین غذای ما در دسترس تر خواهد بود.”

استیسی Kanien’kéha (موهاك) از Kahnawake ، كیو است و در حال راه اندازی یك شركت غذایی متعلق به بومی و متعلق به بومی به نام Kaienthókwen است كه به معنی “برداشت” است.

او در کنار خانواده اش ، غذاهای سنتی مانند ذرت ، کدو و کدو تنبل تولید و برداشت کرده است.

هفته گذشته ، این تجارت فروش برخی از محصولات تولیدی و برداشت محلی وی و همچنین محصولات غذایی را كه از سایر ملتهای بومی تهیه شده است ، از طریق فیس بوك آغاز كرد.

استیسی گفت: “این فقط مهمترین و مهمترین چیزها ، غذای ما است ، اما همچنین بسیاری از مردم و کشورهایی که غذاهای معاصر یا قدیمی ارائه می دهند.”

این شامل مواردی مانند مخلوط پنکیک برنج وحشی و شربت زغال اخته وحشی از Red Lake Nation Foods ، دمنوش های گیاهی Inuit از غذاهای شمالی Delights و مخلوط کلوچه و نان سرخ شده و آبی از شرکت Nation Navajo Flavours of the Hogan است.

استیسی گفت که او زمان زیادی را صرف تحقیق در مورد شرکتهای تولید مواد غذایی بومی کرده است و می خواهد اطمینان حاصل کند که همه چیزهایی که در وب سایت وی که به زودی ساخته می شود فروخته می شود از فروشندگان بومی است.

اطمینان از اینکه محصولات بومی هستند

استیسی گفت: “یكی از موفقیت ها فقط یافتن این فروشندگان مختلف است كه غذاهای سنتی و غیر سنتی آنها را برجسته می كند.”

“مکان یابی افراد و شرکت هایی که غذاهای بومی ، بومی ، جمع آوری شده یا تولید بومی دارند ، چنین چالشی است.”

وی گفت: بسیاری از مشاغل غیر بومی محصولات خود را به عنوان بومی بازاریابی می کنند.

استیسی گفت: “این نوعی تصرف فرهنگی است.”

“ممکن است یک جعبه فانتزی با طرح ها و آثار هنری بومی مشاهده کنید ، اما وقتی کمی عمیق تر کنید ، متعلق به بومی نیست. گاهی اوقات برای مشتریانی که به دنبال محصولات و غذاهای بومی هستند ، واقعاً گمراه کننده است زیرا مردم می خواهند از آنها حمایت کنند. بنابراین آنها باید واقعاً احتیاط کنند ، مخصوصاً سفارش آنلاین. “

او با محصولی که می فروشد اطمینان دارد كه این محصولات از مردم بومی است.

من فکر می کنم آنچه مهم است نیز تجارت ملت به ملت است که همیشه بخشی از راه ما بوده است “.

پریسیلا ستتی عضو Cumberland House Cree Nation و استاد مطالعات بومی در دانشگاه ساسکاچوان است. وی یکی از نویسندگان کتاب سیستم های غذایی بومی است. (دانشگاه ساسکاچوان)

پریسیلا ستتی ، استاد مطالعات بومی در دانشگاه ساسکاچوان ، گفت که مردم “باید در مورد محلی که مواد غذایی خود را خریداری می کنیم تعمق داشته باشند.”

Settee از اواسط دهه 70 در حال مطالعه حق حاکمیت مواد غذایی بومی بوده و بیش از 10 سال است که دروس آن را تدریس می کند.

“[Indigenous food sovereignty] داشتن غذایی خوب است که از نظر فرهنگی مناسب باشد و کنترل و تولید این مواد غذایی را به شما امکان می دهد تا تولید توزیع را کنترل کنید. “

با سرمایه گذاری جدید استیسی ، او امیدوار است که بومیان تجارت بیشتری با یکدیگر شروع کنند.