سایت دهکده باستانی در انتقال زمین “تاریخی” به اولین ملت اسنونیموکس بازگشت

یک مکان روستایی باستانی تنها بخشی از قطعه زمینی است که به اولین ملت Snuneymuxw بازگردانده شده است، در آنچه رئیس مایک وایز آن را لحظه ای “تاریخی” توصیف کرده است.

شرکت توسعه Seacliff Properties و First Nation در 18 مه قرارداد انتقال زمین را برای 102 هکتار زمین، از جمله سایت روستای kwula’xw امضا کردند. به گفته Wyse، این توافق همچنین “درها” را برای بازگرداندن زمین های بیشتری باز می کند.

Wyse روز پنجشنبه گفت: “این مشارکت ارتباط معنوی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مردم ما را با سایت روستای Snuneymuxw که به ما بازگردانده شده است، تقویت می کند.”

“روح و هدف kwula’xw برای نسل‌ها زنده بوده است و از یکپارچگی مردم ما حمایت می‌کند. اکنون، پس از اینکه kwula’xw 169 سال پیش به‌طور غیرقانونی از خانواده‌هایمان حذف شد، ما با داشتن زندگی بیشتر به زندگی خود دم می‌زنیم. بخشی از کولعه نزد ما برگشت.

زن و مردی پشت میز نشسته اند و اوراق را امضا می کنند
رئیس Snuneymuxw، Mike Wyse و Georgia Desjardins از Seacliff Properties، روز پنجشنبه یک انتقال زمین را امضا کردند. (کلر پالمر/سی بی سی)

به گفته سیکلیف پرپرتیز، انتقال زمین حدود چهار سال است که در حال انجام است.

ژوئن گذشته، اولین کشور و توسعه‌دهنده یک توافقنامه شناسایی، همکاری و سود متقابل امضا کردند که “مسیر” را برای رابطه بین این دو باز کرد و به آنها کمک کرد تا با هم در پروژه Sandstone در Nanaimo پیش بروند.

پروژه Sandstone در نظر دارد گزینه های مسکن، فرصت های تجاری، فضای اجتماعی و بهبود زیرساخت ها را در قسمت جنوبی شهر ارائه دهد.

زمین واگذار شده تنها کسری از 720 هکتاری است که شرکت توسعه در آن منطقه دارد، اما مدیر توسعه جورجیا دژاردینز گفت که 25 هکتار دیگر پس از تغییر منطقه به اولین کشور داده خواهد شد.

او گفت که Snuneymuxw همچنین گزینه خرید 150 هکتار دیگر را خواهد داشت.

نقشه
نقشه ای 102 هکتاری را نشان می دهد که به Snuneymuxw First Nation بازگردانده شده است، همچنین قطعه دیگری از توسعه دهنده زمین Seacliff Properties قصد بازگرداندن آن را دارد، و دیگری را که آنها گزینه خرید خواهند داشت. (Snuneymuxw First Nation/Seacliff Properties)

لیزا، نماینده Nanaimo-Ladysmith، نماینده پارلمان Nanaimo-Ladysmith گفت: “اقدامات واقعی آشتی، مانند آنچه که امروز جشن گرفته می شود، پیوند عمیق مردم مترادف با سرزمین خود را تشخیص می دهد و از بازسازی و تقویت مداوم رفاه اجتماعی، فرهنگی، معنوی و اقتصادی کشور حمایت می کند.” ماری بارون.

وایز گفت که انتقال زمین به معاهده ای که بیش از 160 سال پیش امضا شده بود، احترام می گذارد.

در دسامبر 1854، مردم Snuneymuxw قرارداد Snuneymuxw در سال 1854 را برای حفظ و محافظت از روستاهای خود، مزارع محصور، آبراه ها، برداشت و جمع آوری و حقوق شکار و ماهی وارد کردند.

وایز گفت: زمین گرانبهاست.

ما از سرزمین خود مراقبت می کنیم. و این فکر کردن به نوزادان متولد نشده است، آینده ای که پیش روی ماست که فرصتی برای زندگی در آن سرزمین ها داشته باشیم تا از زمین ها مراقبت کنیم و همچنین زندگی کنیم.”