شورای جوانان جدید سازمان سران جنوبی مانیتوبا با الهام از فرصت های رهبری

رئیس و شورای جوانان جدید در یک رویداد سازمان سران جنوبی در آخر هفته انتخاب شدند و یکی از روسای جدید امیدوار است که صداها و سلامت روان جوانان ملل اول در منیتوبا را بالا ببرد.

دو رئیس جدید و اعضای شورا در جریان انتخاب شدند Oshkii Wadizaag Ga Niiganwendamwaad/Tec’a pi hena wowapi yuha skan pi — گردهمایی جوانان در وینیپگ از 25 تا 27 آوریل با تمرکز بر توسعه شغلی. ترشل بان از Birdtail Sioux Dakota Nation و جان دوری از Sagkeeng Anishinaabe First Nation به عنوان روسای جوانان جدید انتخاب شدند.

بان، 23 ساله، می گوید که یادگیری از سایر جوانانی که به جوامع خود علاقه مند هستند، الهام بخش است.

بان گفت: “به عنوان جوان، ما به خوبی از چالش ها و مسائل بسیاری که جامعه ما با آن روبرو است آگاه هستیم.” مسائلی که من به آنها علاقه دارم… برای سایر جوانان حاضر در گردهمایی بسیار مهم و مهم بود.

به عنوان رئیس جوانان، نگرانی اصلی بان حمایت از سلامت روان در جوامع بومی است. او می گوید ترومای بین نسلی بر سلامت روان جوانان تأثیر می گذارد و چالش های سختی را برای جوامع ایجاد می کند.

بان گفت: اتخاذ یک رویکرد فعالانه برای سلامت روان و در دسترس قرار دادن منابع فرهنگی مناسب برای جوانان نه تنها در هنگام وقوع یک بحران، بلکه از راه‌های پیشگیرانه نیز ضروری است.

رئیس جدید اخیراً با مدرک کارشناسی هنر در رشته جرم شناسی و مطالعات بومی از دانشگاه مانیتوبا فارغ التحصیل شده است و در پاییز در دانشکده حقوق در آنجا تحصیل خواهد کرد.

رهبران آینده

جری دانیلز، رئیس بزرگ فرماندهان جنوبی، می‌گوید این مهم است که جوانان، که رهبران آینده جوامع خود هستند، درک شخصی بیشتری از رهبری داشته باشند و در عین حال در شورای جوانان نیز مربیگری کنند.

دانیلز گفت: “من فکر می کنم که انواع مکان ها برای فرصت وجود دارد.” ما بسیار مفتخریم که جوانان خود را با ما درگیر می کنیم و آنها را با ما می خواهیم. ما واقعاً واقعاً از انرژی و اراده آنها برای رهبری قدردانی می کنیم.”

مردی با پیراهن روبان نارنجی لبخند می زند.
جری دانیلز، رئیس بزرگ سازمان سران جنوبی، می گوید که از “انرژی رئیس شورای جوانان جدید و اراده آنها برای رهبری” قدردانی می کند. (آستین گرابیش/سی‌بی‌سی)

دانیلز گفت که شورای جوانان که در سال 2018 تأسیس شد، یک تجربه یادگیری است، اما جنبه رهبری نیز دارد زیرا از جوانان خواسته می‌شود به نمایندگی از دیگران رهبری کنند.

دانیلز گفت: “شما می خواهید از برخی از کسانی که در اطرافشان بوده اید کمی یاد بگیرید. اما در عین حال، می خواهید ایده های خود را بیاورید و می خواهید الهام بخش باشید و به نوعی تیم خود را تشویق کنید.” .

ما امید زیادی به نسل بعدی داریم و می‌خواهیم بتوانیم به همان اندازه فرصت و فضا را برای آنها فراهم کنیم تا این نقش را بر عهده بگیرند.»

مجریه جدید برای یک دوره دو ساله خدمت خواهد کرد و روسای جوانان در اجلاس سران جنوبی رای مشترک دارند. آنها همچنین می توانند در کنفرانس هایی با دیگر رهبران بومی از سراسر جهان شرکت کنند و بودجه ای برای آموزش برای ایجاد مهارت های خود دریافت کنند.

سایر جوانان حاضر در این گردهمایی نیز از طریق کارگاه‌های آموزشی، آموزش‌های فرهنگی، غرفه‌های غرفه‌داران و ارائه‌ها اطلاعاتی در مورد مشاغل مختلف و پروژه‌های توسعه اقتصادی دریافت کردند.

“رهبران جوان الهام بخش”: بان

بان می گوید که شورای جوانان ایده های زیادی دارد و با هم کار می کنند تا صدای خود را پیدا کنند.

بان گفت: “من فکر می کنم برای مدت طولانی جوانان واقعاً مانند بسیاری از گفتگوها از نظر رهبری درگیر نبودند، اما من با بسیاری از رهبران جوان الهام بخش آشنا شدم.”

زنی جوان با موهای بلند لبخند می زند.
ترشل بان می گوید که خدمت به عنوان رئیس جوانان فرصتی است تا به جوانان بومی صدایی داده و با 34 کشور در سازمان سران جنوبی ارتباط برقرار کند. (ارائه شده توسط سازمان روسای جنوب)

بان با اعضای شورای جوانان خود کار خواهد کرد تا راه های منحصر به فردی برای تعامل با دیگر روسای 34 کشور سران جنوبی بیابد. او گفت که آنها با هم می توانند به مسائل و سیاست رسیدگی کنند و در عین حال به عنوان صدایی برای مسائل جوانان خدمت کنند.

آنها همچنین به جوامع مختلف می روند تا شبکه سازی کنند، سران جنوبی را به عنوان یک الگوی مثبت معرفی کنند و این نمایندگی را با جوانان بومی به اشتراک بگذارند.

بان می‌گوید: «این واقعاً الهام‌بخش بود برای اینکه جوانی ببینم و برخی از همسالانم به نوعی مسیریابی کنند… و فرصت‌های مختلفی را ببینند که در دسترس آنها بود.»

“حتی فقط شبکه سازی و ملاقات با افراد جدید از … 34 جامعه در جنوب منیتوبا و ایجاد ارتباط.”

مرد جوانی با موهای بلند و عینک تیره لبخند می زند.
جان دوری یک دوره دو ساله با ترشل بان خدمت خواهد کرد. هر دو دارای کرسی خواهند بود و می توانند در اجلاس سران سازمان سران جنوبی رای دهند. (ارائه شده توسط سازمان روسای جنوب)

بان گفت که نقش خود را در سازمان همکاری شانگهای به عنوان فرصتی برای شروع کار در قانون و سیاست، مانند اطمینان از بازنمایی قوانین و شیوه های سنتی بومی و بازگشت به جوامع می بیند.

اعضای جدید کالی اندرسون از Pinaymootang First Nation، Josh Gandier از Peguis First Nation، Iroc Lavesseur از Ebb and Flow First Nation، Daylon Catcheway از Skownan First Nation، Kaelei Knutson از Lang Plain First Nation، به Bunn و Dorie در شورا ملحق می شوند. از Poplar River First Nation، Kevin Bittern از Poplar River First Nation، Angel Fosty از Canupawakpa Dakota Nation و Sage Courchene از Sagkeeng Anishinaabe Nation.