شورای Sipekne’katik متهم به تجاوز به کشتی در هنگام تنش های ماهیگیری است

سی بی سی نیوز آموخته است که یک مشاور گروه Sipekne’katik به دلیل ناامن بودن عملکرد یک شناور در طی درگیری در ماه سپتامبر بر اثر شیلات میکماو در آبهای ساولنیرویل ، NS متهم شده است.

براندون الكساندر مالونی در زمان حادثه مدیر شیلات گروه بود ، كه در 17 سپتامبر رخ داد – چهار روز پس از آنكه گروه شیلات خرچنگ معیشت خود را در خلیج سنت ماریس راه اندازی كرد.

وی از آن زمان به عنوان مشاور انتخاب شده و از سمت شیلات استعفا داده است.

RCMP مالونی را در تاریخ 26 نوامبر تحت بخش 15 مقررات محدودیت عملیات کشتی های فدرال متهم کرد.

مونوتی ها همچنین شخص دیگری به نام Shaquest India Miller از شهرستان یارموت را به دلیل همین تخلف در رابطه با حادثه ای جداگانه در منطقه در 12 اکتبر متهم کردند.

بسیاری از ماهیگیران تجاری در منطقه با شیلات Sipekne’katik مخالفت کرده اند. در روزهای پس از پرتاب ، قایق های متعلق به ماهیگیران غیر بومی در بندر Saulnierville حلقه زدند ، تله های میکماو را به هم ریختند یا بریدند ، و ادعاهایی وجود داشت که آتش به سمت کشتی های First Nations شلیک شده است.

یک مقام Sipekne’katik روز دوشنبه گفت گروه از مالونی دفاع خواهد کرد.

این مقام گفت: “براندون هنگام حمله به ماهیگیران ما محافظت می كرد. وی به عنوان مدیر شیلات در مقام خود عمل می كرد.”

ماهیگیران غیر بومی در تاریخ 18 سپتامبر سال 2020 در مقابل کشتی های اسکله ای متعلق به ماهیگیران میکماو ، قایق های خود را در اطراف بندر در Lower Saulnierville ، NS رژه می برند. (پل لگر)

روز دوشنبه ، مالونی با واکنش خود به این اتهام ، ویدیویی را در فیس بوک منتشر کرد.

“من می خواهم این هزینه را تنظیم كنم ، آن را مدال بدانم ، تقریباً مانند یك دیپلم … آن روزی است كه ما سعی كردیم تله ها را از چند شناور تجاری برگردانیم و این فقط راهی بود كه آنها ما را بیشتر قلدری كرده و تلاش كنند برای ترساندن من از صحبت نکردن یا تحمیل اتهام علیه افراد دیگر یا هر چیز دیگری ، “او گفت.

اتهامات مطرح شده علیه مالونی و میلر تنها مواردی نیست که مربوط به تنش خرچنگ دریایی در خلیج سنت ماریز در پاییز امسال است.

روز دوشنبه ، RCMP در یک خبرنامه گفت که در تاریخ 27 نوامبر ، دیل ریچارد واگنر 42 ساله از شهرستان دیگبی را به عدم رعایت دستور موقت دادگاه که توسط Sipekne’katik برای منع مداخله و تهدید علیه اعضای گروه ماهیگیری در جنوب غربی صادر شده ، متهم کرد نوا اسکوشیا.

RCMP در تاریخ 23 اکتبر گفت ، پلیس گزارشی را در اوایل آن روز دریافت کرد که یک کشتی در حال بخار دادن به سمت شناور دیگری است که برای جلوگیری از برخورد احتمالی باید مانور می داد. واگنر قرار است در تاریخ 15 فوریه در دادگاه استانی Digby حاضر شود.

روز یکشنبه ، مایک ساک ، رئیس Sipekne’katik گفت که دادگاه عالی دادگاه عالی نوا اسکوشیای 21 اکتبر که از عملیات ماهیگیری میکماو محافظت می کند ، تأثیر مثبتی داشته است.

وی گفت: “این بسیار آرامتر بوده است. من فکر می کنم این حکم در این مورد نقش زیادی داشت.”

پیش از این ، پلیس اتهامات حمله و آتش سوزی را در ارتباط با ناآرامی هایی که پس از شروع شیلات معیشتی متوسط ​​”Sipeknetkaik” آغاز شد ، وضع کرده است.