شکستن موانع: علامت های بدون رزرو ماه آگاهی از معلولیت بومی

در کانادا گام های بلندی در جهت بهبود شرایط افراد معلول برداشته شده است. در سال 2019 ، قانون قابل دسترسی کانادا تصویب شد که تبعیض بر اساس معلولیت را ممنوع می کند. اما وقتی صحبت از افراد بومی معلول می شود ، مسئله بسیار پیچیده تر است.

این هفته به بعد بدون رزرو، نگاهی به ناتوانی از طریق لنز بومی.

نوامبر 6 سالانه است ماه آگاهی از معلولیت بومی. راه اندازی شده توسط شبکه بومی انگلیس کلمبیا در انجمن معلولیت – یا BCANDS – این ماه بزرگداشت آگاهی از سهم مردم بومی که در کانادا با معلولیت زندگی می کنند را به ارمغان می آورد. نیل بلانگر او مدیر اجرایی در BCANDS است ، توضیح دهید که چرا مهم است و آنچه آنها برنامه ریزی کرده اند.

روزنامه نگار چروکی جن دیرین واتر spoonie است ، اصطلاحی که به معنای زندگی با معلولیت است که قابل مشاهده نیستند. وی می گوید افراد بومی معلول اغلب با اعتصاب مضاعف علیه آنها روبرو می شوند.

ماتاک یک نوازنده نابینای Oji-Cree از Garden Hill First Nation است ، که اجازه نمی دهد معلولیت او مانع عشق او به تولید موسیقی شود.

نوازنده کری و اسکاندیناویایی کریستا کوتور وقتی در سن 13 سالگی پس از تشخیص سرطان ، پای خود را از بالای زانو قطع کرد ، ضرر بزرگی را تجربه کرد. او پس از سالها استفاده از پای مصنوعی ، لحظه ای را که تصمیم گرفت ناتوانی خود را به رخ بکشد ، به اشتراک می گذارد.

رود اردن اندرسون ماه گذشته 21 ساله می شد. وی دارای یک اختلال نادر عضلانی بود که وی را در تمام عمر در بیمارستان نگه داشت و وقتی پنج ساله بود هرگز حتی در جامعه خانه خود نروژ نرو هوس کری نریشن درگذشت. طرفدار کودک سیندی بلک استاک به طور خستگی ناپذیری برای زنده نگه داشتن میراث اردن با اصل اردن جنگیده است ، لایحه ای که کودکان اول ملت را تضمین می کند مراقبت های بهداشتی مورد نیاز خود را بدون توجه به محل زندگی خود دریافت کنند.

زبان اشاره آمریکایی رایج ترین زبان اشاره است ، اما آیا می دانید زبان اشاره بومی وجود دارد؟ قبیله خون عضو اتحادیه Blackfoot مارتین هوی هد جونیور ناشنوا نیست ، اما با صحبت با زبان اشاره Plains Indian بزرگ شد. وی توضیح می دهد که چرا ملل مختلف از زبان اشاره برای برقراری ارتباط استفاده می کنند و نحوه امضای کلمه بوفالو را به شما می آموزد.

برای تصدیق موانعی که برخی از آنها با دسترسی به نمایش ما روبرو هستند ، بدون رزرو این قسمت را با یک در دسترس تر می کند متن کامل.

Mattmac – بهشت

کریستا کوتور – دوست داشتنی مثل تو