صدها نفر در دانکن، پیش از میلاد، برای عزاداری درگذشت نوجوان بومی راهپیمایی کردند و خواستار عدالت شدند.

صدها نفر روز چهارشنبه از طریق دانکن، بریتیش کلمبیا، و قلمرو قبایل کوویچان راهپیمایی کردند تا برای جلبک دریایی کارسین خواستار عدالت شوند.

این دختر 15 ساله بومی در 15 مه اندکی پس از اینکه نیمه هوشیار زیر آوار در منطقه ای جنگلی در زمین کوویچان پیدا شد، جان باخت.

پلیس می‌گوید که قتل را رد کرده‌اند، اما به بررسی شرایط پیرامون مرگ او ادامه می‌دهند. BC Coroners Service نیز در حال بررسی است.

مردم از سراسر جزیره ونکوور در راهپیمایی روز چهارشنبه در دانکن، واقع در حدود 60 کیلومتری شمال ویکتوریا، شرکت کردند. آنها از کشورهای عضو جلبک دریایی، قبایل کوویچان و اولین ملت Namgis، و همچنین سایر ملل اول و جوامع اطراف آمده بودند.

چند نفر قرمزپوش در خیابان راه می روند، برخی از آنها پلاکاردهایی در دست دارند که روی آن نوشته شده بود «عدالت برای MMIWG».
راهپیمایان برای احترام به زنان بومی مفقود و کشته شده قرمز پوشیدند. (کاترین مارلو/سی‌بی‌سی)

در حالی که جمعیت راه خود را در شهر طی می کردند، رانندگان عبوری بوق می زدند و دست تکان می دادند. مردمی که از فروشگاه ها بیرون می آمدند، در حالی که راهپیمایان در حال عبور بودند، ایستادند و ساکت ایستادند.

راهپیمایان برای ادای احترام به زنان بومی مفقود و کشته شده، طبل می زدند و قرمز می پوشیدند.

راهپیمایی در یک زمین فوتبال در زمین قبایل کوویچان، جایی که جلبک دریایی و مادرش یک روز قبل از مرگ او یک تورنمنت فوتبال را تماشا کرده بودند، به پایان رسید.

مادر او، ماری دریا، توسط اعضای خانواده‌اش از محل زندگی‌اش در خلیج آلرت، بریتیش کلمبیا، حدود پنج ساعت با ماشین و کشتی از دانکن احاطه شده بود.

ماری گفت: «اینجا در این میدان آخرین جایی بود که دخترم را دیدم و این اولین باری است که برگشتم. سخت است، من فقط برای دخترم عدالت می خواهم.

زنی با کلاه و نقش کف دست قرمز روی صورتش.
مادر Carsyn Seaweed، Marie Seaweed، در تظاهراتی که خواستار عدالت برای دخترش است، تصویر شده است. (کاترین مارلو/سی‌بی‌سی)

او گفت که پلیس مرتباً با او تماس می گیرد و امیدوار است که بفهمند چه اتفاقی برای دخترش افتاده است.

پدر جلبک دریایی، بنی جورج، توسط خانواده اش از قبایل کوویچان احاطه شده بود.

او از کسانی که از خلیج آلرت و جاهای دیگر سفر کردند ابراز قدردانی کرد و اذعان کرد که بسیاری از مردم تأثیر مرگ دخترش را احساس کرده‌اند، زیرا او با جوامع سراسر جزیره ونکوور ارتباط دارد.

او همچنین از جامعه خود خواست تا برای تبدیل آن به مکانی امن تر مبارزه کنند.

جورج گفت: “ما باید برای بچه هایمان بهتر عمل کنیم.” نسل‌های آینده وجود دارند و ما باید آنها را از خیابان‌ها دور نگه داریم.»

چند نفر قرمزپوش ایستاده اند و یکی از آنها پلاکاردی در دست دارد که روی آن نوشته شده بود «عدالت برای کارسین».
پدر Carsyn Seaweed، Benny George (سمت راست)، از قبایل Cowichan خواست تا جامعه محلی را برای کودکان ایمن نگه دارند. (کاترین مارلو/سی‌بی‌سی)

لیدیا هویتسوم، رئیس منتخب قبایل کوویچان، با این موضوع موافقت کرد.

او به جمعیت گفت: «این یک فراخوان برای عدالت است. ما باید همه با هم برای امنیت این جامعه بایستیم و به همدیگر کمک کنیم و همدیگر را بالا ببریم.»

او از هر کسی که چیزی در مورد اتفاقی که برای جلبک دریایی می‌داند خواست تا آن را به پلیس یا یکی دیگر از اعضای جامعه گزارش دهد.

صداهای زیادی

کارول نیوینگتون، یکی از اعضای شورای شهر در دانکن، هنگام خواندن بیانیه ای که آماده کرده بود، اشک هایش را خفه کرد.

نیوینگتون گفت: «من نسبت به آنچه در این جامعه اتفاق می افتد احساس ناراحتی می کنم. من بسیار ناراحت هستم. آشتی دادن با مرگ یک جوان و کنار آمدن با این از دست دادن سخت است.

او گفت که آنجا بود تا از خانواده و جامعه Seaweed حمایت کند و خواستار عدالت برای همه زنان، دختران، مردان و پسران بومی ناپدید شده و کشته شده شد.

زنی با ژاکت جین ایستاده است و کاغذی در دست دارد و دو زن قرمزپوش در کنار او ایستاده اند.
دانکن، BC، Coun. کارول نیوینگتون، سمت چپ، هنگام خواندن بیانیه ای در مورد از دست دادن جلبک دریایی کارسین، اشک هایش را خفه کرد. (کاترین مارلو/سی‌بی‌سی)

هاوی جورج، عضو منتخب قبایل کویچان، گفت که درخواست های محلی برای عدالت تنها آغاز راه است.

ما به این نیاز داریم که بسیار قدرتمندتر باشیم، اما امروز بیانیه بزرگی بود که بتوانیم دور هم جمع شویم، کنار هم بمانیم و این احساس را به اوج برسانیم.”

جورج خواستار بودجه بیشتر از سایر سطوح دولتی برای پلیس، خدمات ترک اعتیاد و سایر حمایت ها شد.

مردی کچل با تی شرت قرمز که در کنار دو زن ایستاده است.
تعداد قبایل کوویچان هاوی جورج خواستار بودجه و حمایت بیشتر از سایر سطوح دولتی شد. (کاترین مارلو/سی‌بی‌سی)