فارغ‌التحصیل جدید می‌خواهد از ورزش، سنت برای کمک به بچه‌ها در Sioux Valley Dakota Nation استفاده کند

مردی از جنوب غربی کشور منیتوبا که این هفته از برنامه‌ای متمرکز بر سلامت روان فارغ‌التحصیل شد، می‌گوید که امیدوار است دیدگاه‌های بومی و غربی را برای کمک به جوانان در جامعه خود ترکیب کند – چیزی که یکی از اعضای شورای گروه می‌گوید برای کمک به شکل‌دهی آینده سیو ولی داکوتا ضروری است. ملت

توماس راسموس فارغ التحصیل جدید، یکی از اعضای کشور داکوتا در دره سیوکس، قصد دارد تحصیلات خود را با اشتیاق خود به ورزش و آموزه های سنتی برای حمایت از جوانان در جامعه خود ترکیب کند.

روزموس گفت: “من فکر می کنم جوانان ما آینده ما هستند، بنابراین می خواهم به هر طریقی که می توانم کمک کنم.” «من خودم سنتی هستم، اما از نظر ورزشی… من آن مرد هستم [too].

“این مسیر خوبی است… فکر می کنم برای خودم کمک کنم [young people]”

راسموس که اکنون دارای دیپلم در سلامت روان و کاهش آسیب است، بخشی از کلاسی بود که روز پنجشنبه از LINKS – یا پیوند شبکه های یکپارچه سیستم های دانش – یک موسسه حرفه ای خصوصی در براندون فارغ التحصیل شد که برنامه های آنلاین متمرکز بر سلامت، اجتماعی و جامعه را ارائه می دهد. خدمات.

Rosmus در حال حاضر در براندون به عنوان یک کارگر پشتیبانی در Sioux Valley’s Dakota Tiwahe Services – یک آژانس خدمات کودک و خانواده که با اعضای Sioux Valley در داخل و خارج از رزرو کار می کند، کار می کند.

مردی افرادی را که کلاه کلاسی به سر دارند لک می کند.
دره سیوکس داکوتا کشور. تونی تاکان لوانا هبرت، یکی دیگر از فارغ التحصیلان برنامه سلامت روان و کاهش آسیب را در مراسم روز پنجشنبه لکه می کند. (چلسی کمپ/سی بی سی)

مدیر اجرایی Dakota Tiwahe Services Carol McKay-Whitecloud می‌گوید که داشتن اعضای Sioux Valley مانند Rosmus که با دیگران از جامعه کار می‌کنند بسیار مهم است، زیرا آنها می‌توانند با تجربیات و فرهنگ مشتریان ارتباط برقرار کنند و در عین حال از تحصیلات پس از متوسطه خود نیز استفاده کنند.

مک کی وایتکلود گفت: «سیستم ارزش، آن رمز زندگی مردم، منحصر به مردم داکوتا است. “من فکر می کنم که داشتن مردم داکوتا در ارائه خدمات موثر است.”

ادغام راه های درمانی بومی و غربی

خدمات داکوتا تیواهه بر روی هر دو رویکرد بومی و غربی برای درمان تمرکز دارد. McKay-Whitecloud می‌گوید هدف ارائه خدمات جامعی است که می‌تواند شامل روان‌پزشکان، پزشکان و سایر متخصصان همراه با آموزه‌ها و سنت‌های داکوتا باشد.

McKay-Whitecloud گفت که مهمترین بخش رویکرد داکوتا تیواهه داشتن دلسوزی و داشتن رابطه خوب با افرادی است که آژانس از آنها حمایت می کند.

Sioux Valley Coun. تونی تاکان می‌گوید که می‌خواهد از افرادی که در سلامت روان و کاهش آسیب کار می‌کنند حمایت کند، زیرا آنها به شکل‌دهی آینده کشور داکوتا کمک می‌کنند.

مردی با پیراهن آبی با اتاقی از فارغ التحصیلان دانشگاه صحبت می کند.
تاکان در مراسم فارغ التحصیلی موسسه LINKS صحبت می کند. (چلسی کمپ/سی بی سی)

«مبارزه‌هایی که در میان مردم و مسائل مربوط به سلامت روان خواهند دید… [are] تاکان گفت: نتایج بحران متابولیک، کووید، تنهایی، اندوه، از دست دادن – غم و اندوه بخش بزرگی از آن است.

“کار برای بازگرداندن همه افراد به سلامت روان و سلامت روان گسترده خواهد بود.”

او می‌گوید که در بسیاری از موارد این مستلزم تعادل بین دیدگاه‌های بومی و غربی است.

تاکان گفت که احترام به روش های سنتی داکوتا و استفاده از آموزه های بزرگان می تواند به موفقیت بزرگی برای کودکان و بزرگسالان دره سیوکس منجر شود.

لوانا هبرت که روز پنجشنبه از LINKS با Rosmus فارغ التحصیل شد، 20 سال پیش از برزیل به مانیتوبا نقل مکان کرد.

او گفت که شوک فرهنگی را تجربه کرده است، زیرا فکر می‌کرد کانادا بهتر از همه مردم مراقبت می‌کند – به خصوص وقتی صحبت از پشتیبانی دلسوزانه و برنامه‌نویسی می‌شود.

مردی مدرک دیپلم خود را به فارغ التحصیلی با کلاه و پیراهن روبانی می دهد.
راسموس، سمت چپ، دیپلم خود را از جان جکسون، رئیس LINKS دریافت می کند. (چلسی کمپ/سی بی سی)

او می‌گوید که یادگیری در مورد سلامت بومیان به او کمک کرده تا سیاست‌ها و سیستم‌های مراقبت در مانیتوبا و تأثیری که می‌توانند بر جوامع داشته باشند را بهتر درک کند.

هیبرت گفت: “این به ما کمک می کند تا ببینیم اوضاع چگونه است و چگونه می توان آنها را بهبود بخشید و سعی کنیم عدالت را پیدا کنیم.”

“این چشمانم را به روی نابرابری باز کرد که من آن را درک نمی‌کردم… احساس می‌کنم که بتوانم آن شفقت را بدون توجه به آنچه در حال وقوع است داشته باشم، این به من قدرت می‌دهد.”

امید به آینده

تاکان امید زیادی را در جوانان متعهد به کمک به جوامع خود می بیند.

تاکان گفت: «دیدن … دلگرم کننده است زیرا آنها کار بزرگی در پیش دارند و مردم باید آنها را تشویق کنند. در ادامه، بیایید امیدوار باشیم… که افراد بیشتری را راهنمایی کنیم و در مسیر شفا باشیم.

راسموس می‌گوید ورزش به او در زندگی کمک کرده است، بنابراین او می‌خواهد از این راه برای کمک به جامعه‌اش استفاده کند. او همچنین قصد دارد از طریق آموزه‌های داکوتا، از جمله یک گروه سنتی مردان، با اعضای جامعه ارتباط برقرار کند و به آنها کمک کند.

«می‌خواهم بیاورم که… [to] راسموس گفت: “به نظر من همه چیز مثبت است.”